Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17021 til 17040 af 18758
  • stx matematik A august 2012

    Forumindlæg
    Hej Hvert år lægges der et facitsliste op på studieportalen, men hvorfor er der ikke blevet lagt noget op i dag? Det ville være intressant at vide om man har regnet rigtigt ud i de forskellige opgaver :)
  • Essay

    Forumindlæg
    Hej (: Hvad er et essay? Hvordan skriver man et godt essay? Skal skrive om kost i et essay.
  • Gør rede for et minimum

    Forumindlæg
    Hallo Jeg skal gøre rede for, at funktionen f har et minimum og der efter tegne grafen. Grafen har to nulpunkter, så derfor er der vel et minimum. Hvordan forklarer/formulerer jeg det på en ordentlig måde..?
  • Bestem ekstrema og monotoni forhold for f

    Forumindlæg
    En funktion f er givet ved f (x)=x^(4)+((4)/(x)), x>0 a) Bestem monotoniforhold og ekstrema for f. Det oplyses, at linjen med ligningen y = 31x − 44 er en tangent til grafen for f. b) Bestem koordinatsættet til røringspunktet for denne tangent. Nogen der kan hjælpe?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    hej :) - mangler min sidste opgave i min mat aflevering :) x+5√x-6= 0 Nogen der kan hjælpe mig? (mellemregningerne skal være der)
  • Vektorer i rummet

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i rummet er planen alfa givet ved parameterfremstillingen: Alfa: (x,y,z) = (1,8,2) + s(1,2,4) + t(5,0,-2) og linjen l er givet ved: l: (x,y,z) = (3,3,3) + (u(2,-1,5) a) bestem en ligning for planen alfa b) gør rede for, at linjen l står vinkelret på planen alfa. c) beste...
  • Påvise en eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ved ikke hvordan jeg skal påvise at udviklingen er eksponentiel i opgave a) Skal jeg lave en regression?
  • Funktion

    Forumindlæg
    Hej, jeg søger hjælp til denne opgave. Skal man finde minimum og maksium i TS, eller er der en anden måde at regne disse ting på og besvare spørgmålene? Please hjælp, er ret lost
  • Funktioner af to variable

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave
  • Eksamen i dag. Besvarelse?

    Forumindlæg
    Nu havde jeg god tid i dag til matematik eksamen (c) og fik derfor skrevet alle mine resultater ned som jeg så tog med hjem. Derfor håbede jeg på at kunne finde en besvarelse på nettet, men der er desværre ikke kommet nogen :( Nogen som har en besvarelse liggende?
  • {JF} - a^b = b^a

    Forumindlæg
    Kategori: NEM Lad a,b > 0. Find alle løsninger til a^b = b^a.
  • lineær funktion

    Forumindlæg
    hvordan finder jeg en forskrift til en lineær funktion som går gennem punkterne (2,10) og (-3,0)? og hvordan løser jeg ligningen f(x) = 3?
  • funktionsanalyse af polynomiet

    Forumindlæg
    en der kan hjælpe med at løse den her? skal lave en funktionsanalyse af polynomiet f(x)=1/4x^4-1/3x^3-4x^2+12x+15, -5≤x≤5
  • Logistisk differentialligning

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som kan hjælpe med denne opgave???
  • løs ligningen f'(x) = 0

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved f(x) = x + 2sin x, x € [0;2] a) løs ligningen f'(x) = 0, og gør rede for monotoniforholdene for f. nogen der kan hjælpe mig gennem denne?:) på forhånd tak:)
  • Cirkel

    Forumindlæg
    Hej, I opgave a har jeg fået centrum til at være (1,2) og radius til 2. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal gribe opgave b og c an. Det kunne være rart med en forklaring. Tak på forhånd.
  • monotoniforhold og tangenter

    Forumindlæg
    Hej :) er der en som kan hjælpe med denne opgave???
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med opgave 2 a) , da jeg ikke har en funktion ved jeg ikke, hvordan jeg skal bestemme f'(x)=0 og finde monotoniforholdene. Jeg skal ved brug af min afledte graf løse ligningen og bestemme monotoniforholdende for f. Jeg kan se at min definitionsmængd...
  • Hjælp til matematik opgave.

    Forumindlæg
    Hej studiefolk:) Opgaven er nedenunder beskrivelsesboksen. Jeg har brug for hjælp med den sidste opgave, og hvis I kan vise mig mellemregningen samt forklar mig opgaven, ville jeg være i dybbest set glad:) På forhånd, tak:)
  • Kraft, effekt og arbejde

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med en opgave, hvor jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg har beregnet opgaven rigtigt, især c). Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig.