Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17261 til 17280 af 18649
-
cosh(x)
ForumindlægHej alle jeg har en opgave der lyder således: Det oplyses at længden af grafen for f fra (a,f(a)) til (b,f(b)) er givet ved: a∫b(1+f'(x)2 dx Beregn en formel for længden af grafen for cosh(x) fra (a,f(a)) til (b,f(b)). Jeg håber, at der er en der vil hjælpe. Jeg brugt et stykk... -
Bestem a og b ud fra f'(0) og f(2)=1
ForumindlægHej, jeg skal løse nedenstående opgave, men kan ikke komme igang. Jeg tænkte, at man evt. ville kunn isolere b i f(2)=1 og indsætte det i f', men det lykkedes ikke som forventet. Er der nogen, der kan hjælpe? (Billede vedhæftet) "En funktion er bestemt ved, hvor a og b er konstanter ... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej SP Jeg kan ikke helt forstå, hvordan jeg skal regne disse opgaver ud? -
BEVIS
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til at lave et bevis for formlen for bestemmelse af vinklen mellem to vektoer. -
God til hovedregning
ForumindlægEt spørgsmål til de rigtige dygtige matematik hjælpere herinde. For 2 år siden begyndte jeg som 24 årig at tage mit matematik op til genindlæring, jeg har dumpet faget hele folkeskolen igennem samt på C niveau på hf. Og havde og har fortsat meget negative følelser mod faget. Jeg gik så op på B-... -
Reducere
ForumindlægHej Vil en venlig sjæl hjælpe mig med at reducere denne: 4ab-12a^2/2b^2-6ab -
Hjælp (mathon)
ForumindlægSidder fast i -
Andengradsligning løsning? hjælp!
ForumindlægHej Jeg skal løse opgaver for andengradsligninger, men jeg er ikke sikker på hvordan man gør, nogen der kan være behjælpelige og vise det trin for trin? Her er de: a) (x+1)(4x-3) = 2(x+1)(2x+3) b) (20+x)(20-x) = (x+2)(46-x) Hvad skal man, forklar gerne i detaljer, så jeg har et større overblik! :) -
Differentialligning
ForumindlægHej Jeg har en opgave, som lyder: "[...] Suppose that the Celsius temperature at the point (x,y) in the xy-plane is T(x,y) = xsin2y, and that the distance in the xy-plane is measured in meters. A particle is moving clockwise around the circle of radius 1 meter centered at the origin at a c... -
Bestem projektionen af punktet A(7,20)på linjen l
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave? Min bog oplyser ikke en god metode. Har allerede fundet parameterfrestillingen og dens x og y - koordinater, men ved ikke om dette er brug bart:) En linje gå gennem punktet P(2,5) og har (Vektor)n=[-1, 3] som normal vektor. a) Bestem projektionen af punkt... -
Hjælp med udregning af pH
Forumindlæg80% mælkesyre, pks, 90,08g/mol hvad er pH. jeg ved at pH er ca. 1,7. pH i 7% mælkesyre Håber at der er en der kan hjælpe Connie -
partikulær løsning til differentialligning
ForumindlægHvordan beregner jeg den partikulære løsning til den her differentialligning: 3y''(t) + 6y'(t) + 4y(t) = 0 som opfylder at y(0) = 0 og y'(0) = 10 -
retningsvektor
ForumindlægPå figuren ses en koncertscene, der er lagt ind i et koordinatsystem, således at z-aksen går lodret op i midten af scenens front, og scenens gylv ligger i xy-planen. Scenetagets hjørner er punkterne E(1,-6,4), F(-4,-5,3), G(-4,5,3) og H(1,6,4). a.) Bestem en ligning for scenens tagplan beta, ... -
Hvordan undersøger om et punkt ligger på grafen for f
ForumindlægKan nogle fortælle hvordan man finder ud af om et specifikt punkt ligger på en graf (f)? -
Syre/baser mm.
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med en aflevering, og er gået i stå i 2 opgaver: opg. 3 og 4 der handler om syrer/baser samt koncentration. Jeg håber I kan vejlede mig gennem de her opgaver, da afleveringen skal afleveres om ikke så lang tid.. Afleveringen er her vedlagt. Desuden håber jeg også I k... -
Konfidensinterval
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse opgaver. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, og hvordan jeg skal bruge mit CAS-værktøj Wordmat til det her :-( Opgave 32 Se igen på analysen fra Epinion i eksempel 18. a) Tegn grafen for +u som funktion af pˆ i et passende interval. b) Ved hvil... -
Opskriv ligningen for linjen
ForumindlægEn linje går gennem punkterne A(-15,5) og B(12,20) Kan det passe, at ligningen for linjen er: -15(x - 12) + 27(y - 20) = 0 -
Sandsynlighedsregning (opgave med kort)
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp med opgaven som er vedhæftet (et screenshot) På forhånd tak. -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g?
