Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17361 til 17380 af 18123
  • Nogle der kan hjælpe mig?

    Forumindlæg
    Har vedhæftet opgaven nedenfor , jeg har brug for hjælp til opgave 2 og 3 :((( mvh sofia
  • Studievalgs-dilemma

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 19 som lige er gået ud af gymnasiet her i '11. Jeg påbegyndte mit studie uden sabbat år, noget jeg bestemt ikke fortryder. Jeg læser lige nu international virksomhedskommunikation. Sagen er blot at studiet ikke lever helt op til mine forventninger når det gælder et drømmes...
  • afstand solsystemet

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med at isolere udtryk og forklar mig hvad opgave 3 gå ud på
  • Pubertet og hormoner

    Forumindlæg
    Hvor produceres disse stoffer: GnRH, FSH, LH Hvad er negativ feedback? Hvad er positiv feedback?
  • restled

    Forumindlæg
    Se det vedhæftede dokument. Jeg skal vise, at den relativistiske energi er større end taylorekspansionen til E(v) af andenorden omkring v=0 i intervallet [0;c), men jeg tror ikke den metode jeg benytter er korrekt. Er den det? Og hvis ja, hvorfor får jeg så ikke noget, der giver mening? :)
  • (I,U)-karakteristikken

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, der kan hjælpe mig med de to opgaver vedhæftet?
  • Masse af fortættede damp

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en fysikopgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal gå til: Cappucino består af kaffe med opvarmet mælk. På en maskine sidder et rør, hvorfra der udsendes vanddamp med temperaturen 100 °C . Dampen ledes ned i mælken, hvor dampen fortættes og derved opvarmer mælken. En capp...
  • Separation af de variable

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal redegøre for metoden separation af de variable og give et bevis for metodens gyldighed? Hvad menes der med redegøre? Er det sætningen for metoden? Og så skal jeg givet et bevis for metodens gyldighed, hvordan gør jeg det? Mange tak på forhånd!
  • Opgave med møtrik og matrose.Find massen

    Forumindlæg
    til første delopgave :Kraftmomentet er m*g*L hvor L 785,6=m*g**40 cm i opg a? hvor m isoleres a=32 kg Hvordan løser jeg den anden delopgave. Og er delopgave 1 rigtig?
  • nyttevirkning

    Forumindlæg
    nogen der kan forklare mig hvorfor nyttevirkningen ikke er på 100%? Alt ville hjælpe, henvisninger til sider, eksempler...alt.... tak på forhånd
  • medicin studiet?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et gennemsnit på 10,3 med bonus. Min drøm har altid været at læse til medicin. Men tror i adgangskvotienterne vil stige i år ?
  • Opgavespørgsmål

    Forumindlæg
    Ved henfald af Ba - 137 udsendes der gammastråling med fotonenergien 0,662 MeV. a. omregn fotonenergien til joule. b. Beregn en fotons bevægelsesmængde. Er der nogen som kan hjælpe mig med opgave b? tak på forhånd :)
  • Cylinderformet dåsecola

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: Til pommes friterne hører en dåsecola, der rummer 33 cL. Antag at dåsen er cylinderformet og find de dimensioner (radius og højde) der gør materialeforbruget mindst muligt. (Hjælp: Opstil en forskrift for overfladearealet som funktion af radius. I får brug for formlerne for volum...
  • hjælp hjælp please

    Forumindlæg
    Hjææææææææææææææææææææææææææææællllllllpppp !!!!!!!!!!!!! I denne opgave udbygger vi undersøgelsen ved også at inddrage en almindelig campingspritbrænder og et gasblus . i disse tilfælde er der tale om omsætte kemiske energi (i hhv sprit og gas) til termisk energi i vandet Eleveret = B x m e...
  • Hvad vejer akslen?

    Forumindlæg
    En aksel med en diameter på 200 mm. og en densitet på 7850 kg/m^3 Der skæres en skive af akslen på 1 mm. Hvad vejer skiven? Jeg er kommet frem til 0,2466156 kg (247 gram) er det korrekt?
  • Væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej Tangentens hældning i et punkt kaldes også for væksthastigheden i punktet, men jeg ved ikke hvorfor man bruger ordet "hastighed" her. Kan nogle forklare hvorfor man siger væksthastighed?? Tak på forhånd :)
  • f(x)=0 og ax^2+bx+c=0

    Forumindlæg
    Hvorfor starter man ud med f(x)=0 og ax2+bx+c=0 ift. bevis for rodformlen?
  • Hvilken videregående uddannelse skal jeg vælge?

    Forumindlæg
    Ja som overskriften antyder så leder jeg efter inspiration efter hvad jeg muligvis vil studere efter gymnasiet, selvom jeg blot går i 1.g så har jeg det bedst med at være afklaret :) Så skyd bare løs med spændende uddannelser
  • Hvilken vej skal man gå ?

    Forumindlæg
    Heeeej folkens. Jeg står her med en afsluttet 9. Klasse sidste år og skal starte på sosu grundforløbet her til august. Mit spørgsmål er om man kan læse medicin og længere fremme blive psykiater med en social og sundheds uddanelse eller skal jeg gå gymnasie vejen og søge ind på uni derefter ?? ...
  • Hubbles lov og lineær sammenhæng - hurtigt svar bedes

    Forumindlæg
    Har haft om hubbles lov i skolen men var syg den dag. Skal op til nv eksammen på tirsdag og forstår ikke den lineære reggression de andre har fået! Formlen for hubbles lov er: v=h*r, hvor v er hastigheden, h er hubbles konstant og r er afstand. Vi har så lavet et forsøg med en elastik hvor vi tra...

Søgninger relateret til fysik disposition