Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17401 til 17420 af 18123
-
dopplerefekt
ForumindlægHej derude er der nogen som kan give mig en nem forklaring på hvad dopplerefekten er? -
Sinus og Cosinus i en graf
ForumindlægOkay så jeg har denne opgave, men ved ikke helt hvordan jeg skal formulere mig i min besvarelse, opgaven er: "Optegn sinus og cosinus funktionerne i samme koordinatsystem. Kommentér graferne. Hvad er sammenhæng en mellem de to grafer? Kom herunder ind på den såkaldte faseforskydning mellem ... -
Får mærkelig funktion ved regressions-analyse.
ForumindlægHej. Jeg har brugt geogebra til at lave en regressionsanalyse på nogle værdier. Men jeg synes den giver mig en mærkelig funktion, der ikke passer med mine tal? ligningen lyder sådan: y = 0.27 * e^1.23x Det jeg ikke forstår er det x efter 1.23? Hvordan passer det ind i den eksponentielle fun... -
Selvbiografi - Er der nogle der vil rette den?
ForumindlægEr der nogle, der gerne vil tage et kig på den og rette den? PS: Har slettet noget privat info. På forhånd tak! -
resistivitet
Forumindlægundersøge ved hjælp af regression om sammenhængen er i overstemmelse med resistivitet formlen altså om R er proportional med L -
Hjælp til udregning af universets alder
ForumindlægHej SP Er der nogen der ved, hvordan man kommer frem til universets alder, et form for "bevis", med hensyn til kosmologi og hubbles lov? Tak på forhånd -
Atomets radius og diameter
ForumindlægJeg ved, at jeg skal bruge, at rumfanget er givet ved V = 4/3*pi*r^3, men hvordan skal jeg bruge formlen..? Kan ikke få det til at hænge sammen. Hjælp :/ -
Forskrift for harmonisk svingning
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne opgave? :) -
Får ansøgerboomet indflydelse?
ForumindlægHej! Jeg søgte ind på jura for flere måneder siden, da jeg blev mere og mere overbevist om, at det var det rette valg. Mit snit er på 8,0. Det kunne jeg så gange med en vis procentdel, husker ikke nøjagtigt hvilken, så det havnede på 8,6. Da kvotienten på AU, som er min eneste prioritet, var på ... -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema... -
funktion givet ved grænse
ForumindlægEr tilbage med et problem i en anden boldgade, der har voldt mig og mine medstuderende mange problemer. Jeg afleverede for nyligt den vedhæftede opgave, og selvom jeg fik den 100% rigtig(rettet af en fysiker), er jeg nu faktisk ikke længere sikker på, at jeg alligevel gjorde det rigtigt. Probl... -
simulering af en harmonisk bølge
Forumindlæghej! jeg er lige igang med at skal lave en fysik aflvevering om bølger, som hedder: "simulering af en harmonisk bølge". I interesser mig generalt meget for fysik men jeg er gået fuldstændig i stå hvad det her bølge noget angår. Sys at de her opgaver er meget svære og håber sårn at der e... -
Adgangskrav til engelske universiteter
ForumindlægAl snak om, hvor sindssygt dyrt det er at tage en bachelor i England tilside: Hvis der nu står 'Grades AAA-ABB' som adgangskrav, 'You subjects should include 2 hard sciences like...' og 'You must have a grade A in...', hvordan skal det så helt præcist forstås i forhold ti... -
Eftervisning af loven om svingningstid..
Forumindlæg"I dette forsøg skal i eftervise loven om pendulers sviningsnisgstid og bruge de indsamlede data til at bestemme jordens tyngdeacceleration." Jeg har aldrig lavet en fysik rapport før, og det gør det ikke nemmere ved at jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal eftervise loven om svin... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
HJÆLP TIL OPTAGELSE
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
SRP i Matematik og Kemi: Oscillerende Reaktioner
ForumindlægJeg har oprettet en lignende tråd for nogle uger siden. Da jeg er mere klar over hvad jeg vil spørge om nu, opretter jeg en ny. Jeg er i gang med at skrive mit studieretningsprojekt til om 6 måneder så jeg er en smule tidligt ude. Ikke desto mindre valgte jeg først at ville skrive om Komplekse ta... -
Odontologi (Tandlæge)
ForumindlægHej derude, Jeg er lige blevet student med et snit på 9,7 (inkl. gange med 1,08 og gange med 1,03 pga. 5 a-niveau). Jeg søgte ind hos odontologi i Århus og havde satset en smule på en heldig standby-plads. Desværre viste det sig at standby karakteren er på 9,8 i år (AV, det tæt på)! Ligenu...
