Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 17641 til 17660 af 73947
  • Vektorer og midtnormaler

    Forumindlæg
    Hey jeg har lige prøvet at lave vedhæftet opgave, dog syntes mit svar i c ikke at blive korrekt. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert?
  • Bestem koordinaterne til vektoren (AD)

    Forumindlæg
    Jeg har tre punkter A(2,1), B(10,6) og C(5,3) og et punkt . Jeg skal bestem koordinaterne til vektoren (AD) og bestem koordinaterne til punktet D Hvad skal jeg gøre? På forhånd tak
  • Ekspontiel funktion

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg sidder fast i en opgave om eksponentielle funktioner, (se vedhæftet billede). det ville være dejligt, hvis I kunne hjælpe især med delprøverne b og c.. Jeg fandt forskriften til efter at have lavet regression. Håber der er nogen som kan hjælpe!
  • aflevering til imorgen

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe med opgave 6 på denne side http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/Vinter03/2003-8-1v-med.pdf?menuid=150560\n\njeg har en ligning der hedder:\n\ndy/dx = 0,05y(20-y) og f(1) = 5\n\njeg har lært i timerne at løsningen er :\n\nf(x) = (b/a) / 1 + c * e ^-bx \n\nog jeg ind...
  • toppunktets andenkoordinat bevis!

    Forumindlæg
    jeg kan bevise førstekoordinatet, men er røv til at reducere! altså jeg ved det ser sådan her ud: y=a*(-b/2a)^2+b*(-b/2a)+c men hvordan jeg for det til b^2-4ac/4a og det blir til d/4a ved jeg ikke!!!
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Der er givet 3 funktioner. a(x) = 2x - 15, b(x) = -x + 3 og c(x) = x + 1 Bestem en regneforskrift for højden på siden a hvordan skal jeg gøre
  • vinkler udfra punkter

    Forumindlæg
    Hejsa Har godtnok lige lidt start problemer... kan simpelthen ikke huske hvilken formel jeg skal bruge til at udregne vinklerne i en trekant når jeg kun har punkterne A(-1,8) B(7,2) C(7,8) Håber nogen kan hjælpe
  • Fortabt..

    Forumindlæg
    Hey, kan ikke lave opgaven fornede, please nogen der kan hjælpe? Som led i en hospitalsbehandling får en person indspøjtet 68,0 mg penicillin i blodet. Hver halvt time efter indsprøjtningen tages en blodprøve, hvori koncentrationen, c, af penicillin i blodet måles. c angiver µg penicillin /...
  • stamfunktion og afledede funktion af en graf.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lige problemer med opgave 4 i eksamens sættet fra august 2011 Jeg har skrevet monotoni forholdene for f i opgave A men opgave b og c snyder mig, hvordan kan jeg uden at have funktionen finde den afledede funktion og stamfunktionen.
  • trekant

    Forumindlæg
    i en trekant ABC er a=6,7, vinkel A=56º og vinkelB=43º. a. bestem c samt arealet af trekanten. b. bestem længden af medianen ma
  • Flux ud fra divergens

    Forumindlæg
    Opgaven lyder som følger: Om et vektorfelt V oplyses: Div(V)= − x^2 − y^2 − z^2 Beregn fluxen af V ud gennem en kugleskal C med centrum i Origo og radius 3.
  • Betydning af h' og h'' af svingninger

    Forumindlæg
    Hvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :)
  • Betydende cifre og beregning af hastighed! Skal afleveres i morgen, hjælp

    Forumindlæg
    Opgave 2 En pige cykler en tur på 8,53 km. Det tager hende 28 min. a) Hvor mange betydende cifre må resultatet have? b) Beregn hastigheden i enheden km/h. c) Omregn hastigheden til enheden m/s.
  • Rettelse af opgave

    Forumindlæg
    Min opgave lyder: I en trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere er siden b=3 og vinkel- halveringslinjen A(v)= 4. Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. På linket ligger mit resultat med skitsen. http://peecee.dk/upload/view/129461 a i den lille trekant, ...
  • Isolering

    Forumindlæg
    Hej, jeg har prøvet at isolere min "T2" på mange måder nu, men resultatet passer aldrig. Formlen ser således ud: Q=C*(T2-T1) - og jeg vil så isolere T2. Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp! På forhånd tak.
  • Mathcad og en trekantsformel. Hvordan?

    Forumindlæg
    c2=a2+b2-2*a*b*cos(C) Mathcad laver 2 rød der hvor der står c2, men kan egentlig godt regne det ud.. Hvorfor? og hvis jeg vil ændre det til cm, så skriver den: cm2. Er det rigtigt? og skal jeg så bare tage kvadratroden bagefter?
  • retvinklet trekant.

    Forumindlæg
    Jeg har en retvinklet trekant. jeg har alle vinkelmål og hypotenusen. vinkel A=38 grader vinkel B= 90 grader og vinkel C=52 grader Hypotenusen er 50,30 meter. Hvordan udregner jeg højden på denne trekant?
  • Differentialregning - skal afleveres i aften, please hjælp

    Forumindlæg
    Hej, har 2 opgaver i min aflevering som jeg virkelig har brugt lang tid på nu, kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre :-( Det drejer sig om opgave b og c, i den vedhæftede fil Håber virkelig der er en sød sjæl der vil skærer det ud i pap for mig :-)
  • cirklens paramterfremstilling

    Forumindlæg
    Hej. spørgsmålet er vedhæftet. jeg kan godt beviset for cirklens paramaterfremstilling. men opstillingen af vektorfunktionen c(t) i spørgsmålet, forstår jeg ikke. At begge koordinater står samlet og at der står cos og sinus to gange. Er der en venlig sjæl, som kan forklare mig dette ;)
  • trigonometri

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe? |AB|=10, |AC|=12 og |BC|=6. For et punkt, P, gælder at |BP|=5,5 og |CP|=2 c) Undersøg om punktet P kan ligge inde i trekant ABC på forhånd tak