Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17841 til 17860 af 18649
-
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Nogle der kan hjælpe mig?
ForumindlægHar vedhæftet opgaven nedenfor , jeg har brug for hjælp til opgave 2 og 3 :((( mvh sofia -
Matematik - Opg. 2
ForumindlægOpgaven: (Uden hjælpemidler) Om en ret linje med ligningen y= ax + b oplyses det, at linjen går gennem punktet (1,5), og at y-værdien vokser med 6, når x-værdien øges med 2. Bestem tallene a og b. Mit bud: For at bestem b benyttes y = ax+b For at finde a er det ikke formlen, y-y0 = a(x-x0) E... -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
Pubertet og hormoner
ForumindlægHvor produceres disse stoffer: GnRH, FSH, LH Hvad er negativ feedback? Hvad er positiv feedback? -
afstand solsystemet
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at isolere udtryk og forklar mig hvad opgave 3 gå ud på -
Lidt hjælp ønskes..
ForumindlægVed titrering af Fe2+ med permanganat, MnO4-, i sur opløsning forløber følgende reaktion: Fe2+ (aq) +MnO4-(aq) --> Fe3+ (aq)+Mn2+(aq) a) Afstem reaktionsskemaet b) Beregn ΔG? for reaktionen ved 25 °C c) Beregn reaktionens ligevægtskonstant ved 25 °C Det er afgørende for tit... -
Masse af fortættede damp
ForumindlægHej, jeg sidder med en fysikopgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal gå til: Cappucino består af kaffe med opvarmet mælk. På en maskine sidder et rør, hvorfra der udsendes vanddamp med temperaturen 100 °C . Dampen ledes ned i mælken, hvor dampen fortættes og derved opvarmer mælken. En capp... -
Opgave med møtrik og matrose.Find massen
Forumindlægtil første delopgave :Kraftmomentet er m*g*L hvor L 785,6=m*g**40 cm i opg a? hvor m isoleres a=32 kg Hvordan løser jeg den anden delopgave. Og er delopgave 1 rigtig? -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
integration
ForumindlægEn fabrik skal fremstille metalplader til industrimaskiner. Man har brug for at vide, hvor meget pladen vejer, og hvor pladens tyngdepunkt findes.Fabrikken skal fremstille 3 nye pladetyper. Tyngdepunktsberegningerne skal indkodes i udskæringsmaskinen.Pladerne skal være 4 mm tykke, og det anvendte... -
Lys - og lydbølger
ForumindlægOhøj! Jeg vil gerne vide, om der er en/nogle, der kan forklare mig, hvor at lyd opfører sig som bølger, hvor at lyd kan beskrives vha. bølgelængde, frekvens osv. En anden ting jeg håber at der er en der kan svare på, er hvordan at vi kan se lys fra solen. Jeg ved, at i kerneprocessorne inde i so... -
Hvad vejer akslen?
ForumindlægEn aksel med en diameter på 200 mm. og en densitet på 7850 kg/m^3 Der skæres en skive af akslen på 1 mm. Hvad vejer skiven? Jeg er kommet frem til 0,2466156 kg (247 gram) er det korrekt? -
f(x)=0 og ax^2+bx+c=0
ForumindlægHvorfor starter man ud med f(x)=0 og ax2+bx+c=0 ift. bevis for rodformlen? -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
(I,U)-karakteristikken
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med de to opgaver vedhæftet? -
AT-talepapir (SOS)
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der har tid og lyst til at kigge mit talepapir igennem for huller? Evt. give mig feedback på hvad jeg kan gøre bedre, hvad jeg har gjort forkert og hvad jeg kan forberede mig på til dialogen. På forhånd tak! -
Matematik på Økonomistudiet?
ForumindlægJeg vil lige høre om hvad for en form for matematik der er på økonomistudiet, har prøvet at søg på nettet, men kunne ikke finde noget, så håber nogen kan sige det. På forhånd tak. -
Hubbles lov og lineær sammenhæng - hurtigt svar bedes
ForumindlægHar haft om hubbles lov i skolen men var syg den dag. Skal op til nv eksammen på tirsdag og forstår ikke den lineære reggression de andre har fået! Formlen for hubbles lov er: v=h*r, hvor v er hastigheden, h er hubbles konstant og r er afstand. Vi har så lavet et forsøg med en elastik hvor vi tra... -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble...
