Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17981 til 18000 af 18758
-
AT EKSAMEN DNA register
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på mandag, og er meget i tvivl om stort set alt. Jeg har som sagt om DNA register i biologi og engelsk og min problemformulering lyder således: Hvorfor er et landsdækkende DNA register endnu ikke blevet indført i England? Og hvad kan konsekvenserne være hvis dette skete? J... -
Hjælp til forklaring af formel
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til forklaring af en formel der beskriver blomster i bunker: bunke nummer 7 har 13 mælkebøtter og skrives A7 = 13 pga. antal af mælkebøtter i syvende bunke er 13. og denne formel burde kunne beskrive talfølgen An-1 + An = An+1 og jeg skal finde A12, men de... -
Logistisk vækstmodel
ForumindlægHej, hvad fortæller konstanterne a og c i den logistisk vækst? -
betydning af a og c i logistisk udvikling?
Forumindlæghar c en særlig betydning i forhold til en logistisk udvikling? kan den aflæses på en graf - hvorfor er den der overhovedet og bliver plusset med 1? a er vækstraten men er det det samme som vækstraten for en eksponentiel funktion? jeg hentyder til den her formel for fund af vækstrate for en eksp... -
LP- Algoriteme ?
Forumindlæghej :) Jeg har lidt problemer med en opgave om lp algorit, som jeg håber på nogen kan hjælpe mig med. Opgaven er en smule lang. men den lyder sådan: En kemisk virksomhed skal bruge mineralerne M1, M2, M3 til videreforarbejdning. Man skal bruge mindst 8 kg af M1, mindst 5 kg af M2, og mindst 12 kg... -
Induktionsbevis
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en opgave hvor jeg vha. induktion skal bevise: P (n) er sand for alle n ≥ n0 : 3n ≥ 4n3+100 Mit problem er at jeg ikke ved om min konklusion er acceptabel !! eller beviset for den sagsskyld. Nogle som kan gi en kommentar til beviset: Induktionsstart P(... -
HJÆLP! Haster
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opgave. Opgaven siger: Produktionsomkostningerne K pr. kilo af et kemikalium, når der produceres x kil angives ved K(x)=3x+100/x. Find den værdi af x, for hvilken omkostninger er mindst og angiv størrelsen af de mindste omkostninger. Har ingen idé om hvorda... -
Opgave 1
ForumindlægOpgave 1 Tabellen viser indekstal for prisen på parcelhuse med basisår 1995: År 1998 2003 Indekstal 130 152 Et hus kostede 850 000 kr. i 1998. Beregn hvad det ville koste i 2003. Opgave 2 Tabellen viser udviklingen i forbrugerprisindekset januar 1999 til januar 2003: Januar ... -
Mikroøkonomi ; )
ForumindlægHvordan udleder man en efterspørgselsfunktion, når man har en nyttefunktion? Jeg har nyttefunktionen (x11/p+x21/p)p Prisen for gode 1 er p1, og for gode 2, p2. Alex -
Monotoniforhold
Forumindlægf(x) = Ln(x) - 4x, x>0 Så fik jeg f´(x) = 1/x - 4 Men hvordan skal jeg finde monotoniforholdene for f? OG bestem maximumsværdien for f? -
Ekspansiv finanspolitik, beskæftigelse
ForumindlægHvorfor vil en ekspansiv finanspolitik skabe højere beskæftigelse? På forhånd tak :) -
Meget svær opgave
Forumindlæg371 : 7 = ? 343 : 7 = ? 1757 : 7 = ? 6132 : 7 = ? 22505 : 7 = ? -
Differentiation af vektor
ForumindlægHej, Hvad vil det her sige: "Derivatives of vectors obey the same rules as they do for scalars": d(Pu)/dt = Pu' + P'u Skal det forstås som, at man differentierer en vektor, der er multipliceret med et tal? Tak på forhånd -
Hjælp - Opgave om Velfærd i Danmark
ForumindlægJeg skal skrive om, velfærdsstaten i Danmark. Og vil helt vildt gerne have en opgave at gå ud fra. Og få inspiration fra. Så hvis der er nogen der har en liggende eller kan finde en på nettet (gratis, uden alt for meget besvær) kunne det være meget rart. -
foreningsmængde og fællesmængde
ForumindlægEr der nogen kolg hovder der kan give en grundig forklaring på denne opgave: bestem og og bevis dine påstanfd?? -
Hvordan kan man omskrive renteformlen?K=K0 *(1+r)^n
ForumindlægHvordan kan man omkrive den formel jeg allerede har skrevet i spørgsmålet??på en simpel måde. så man kan bestemme K, K0, r, og n??? Jeg har set til k0: K0= K: (1+r)^n men hvad er det gør ? altså når man har formlen k=k0*(1+r)^n. Det vil være dejligt hvis der var en der gad og forklarer fo... -
Induktionsstrømmens retning
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver nogle notater om induktion og induktionsstrømmens retning. Dog har jeg aldrig lavet forsøget, hvor man bruger et galvanometer, en spole og en magnet til at undersøge det. Jeg har derudover kigget lidt på nogle hjemmesider, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken re... -
Bestod jeg Mat B eksamen? :S :(
ForumindlægHej, Jeg har lige været til mat b eksamen, og det gik desværre helt af H til :-/ Det startede med at min lommeregner gik i stykker - jeg kunne slet ikke få den til at virke, hvilket betød at nogle opgaver (bl.a. dem der indebar e) var svære at beregne. Jeg kunne slet ikke få windows lommeregnere... -
Kritisk punkt
Forumindlægf(x,y)=7(x2 +y2 +x+y+xy). Det oplyses at f har præcis ét kritisk punkt (x0, y0). Bestem (x0 y0), (x0, y0) = −1/(?) (1, 1). Indsæt svaret på (?)'s plads. Hvordan løser jeg opgaven? -
Funktioner
ForumindlægJeg vil gerne prøve at forstå ligefrem proportionalitet- derfor har jeg vedhæftet en fil her;) som jeg håber jeg kan få lidt hjælp med. Det første spørgsmål : hvor lang tid vil det tage at køre turen fra Århus til Kolding, hvis man kører 20km/t( f.eks på cykel) ?? Hvordan skal jeg regne den ud??...
