Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18021 til 18040 af 60202
-
Hej jeg har en kemi opgave jeg får forkert facit. Kan nogen hjælpe?
ForumindlægOpgaven lyder Betragt følgende homogene ligevægt 2NO2 (g) -><- N2O4 Ligevægtreaktionen foregår ved 100 grader C i en lukket beholder med et volumen på 0,500L Der fyldes 0,0320 mol NO2(g) i beholderen. Kc=2,27 M -1 ved 100 grader C a) Beregn de aktuelle koncentrationer af NO2 og N2O4, når... -
optimering betonblandeværk
ForumindlægPå en større byggeplads skal opføres tre bygninger ved henholdsvis A, B og C (se vedhæftet). Der skal derfor placeres et fælles betonblandeværk på pladsen. Til bygning A skal der bruges 3000 tons beton, og til hver af bygningerne B og C skal der bruges 2000 tons. Afstandene mellem de tre bygninge... -
Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre?
ForumindlægJeg er helt tabt på den her opgave, er er en der kan givet en hånd? a) Et åbent rør har en effektiv længde på 1,10 m. Beregn bølgelængderne for de tre første partialtoner. Brug lydhastigheden i luft ved 20 °C samt bølgelærens grundligning til bestemmelse af de tre laveste ... -
funktion og parabler
Forumindlægder er givet funktionen f(x) = ax^2 + bx + c, a ≠0. a) løs ligningen f`(x) = 0. den funde løsning kaldes xt. b) bestem (uden hjælpemidler) f(xt). c) opskriv de funde resultater som en sætning om parabler skal være færdig med opgaven til imogren har ingen anelser hvordan jeg regn... -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej alle. :-) Jeg er gået død i endnu en opgave, som jeg håber at jeg kan få noget hjælp med. Opgaven lyder: Vis at en trekant med siderne a = 12, b = 16 og c = 20 er retvinklet, og bestem trekantens areal. Benyt dette til at vise at højden hc = 9,6 hvor hc er højden fra C. -------------... -
to linjer ved ligninger
ForumindlægBrug for hjælp tak Opgave 2 to linjer l og m er givet ved ligninger l: y=3/4x+9/2 m: y=3x+1 a) bestem den spidse vinkel mellem l og m en cirkel har centrum i punktet C(1,-1) og har linjen l som tangent. b) bestem en lingning for cirklen c) bestem koordinatsættene fo hvert af skæringspunk... -
Differentialligning
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål vedrørende en differentlialligning. Jeg har bestemt den fulstændige løsning til at være: -6/e^6t + 11 - c Dette passer med Maples resultat. Derefter har jeg fundet den løsning, der opfylder, at y(11) = 10, og her har jeg fået resultatet: -6/e^6t + 10 (idet c ... -
geometri
Forumindlæghej.. jeg har fået en opgave med geometri, så håber på det lige er en der vil hjælpe mig i gang? opgaven lyder sådan her. en firkant ABCD er bestemt ved, at A=32,3, BD=7,92 , C=90, ADB=110,4 (vinkel D i trekant ADB) og CD=B a) bestem længden af siderne AD og AB b) bestem længden af siderne CD og ... -
Geometri
ForumindlægPernille spiste et stykke lagkage med centervinkel 37 grader af en rund lagkage med en diameter på 22 cm. Samtidig spiste JEns et lagkagestykke på 45 ssm^2 af lagkagen. a) Hvor stort var arealet af det lagkagestykke, Pernille spiste? b) Hvor mange grader vare centervinklen for det lagkagesty... -
Beregning af trekant vinkler
ForumindlægJeg skal finde størrelsen af vinklerne i en trekant og det eneste jeg har at følge at følgende: A,B og C koordinater A = (2,7 ) B = (7,-3) C = (10,3) og så deres funktion i koordinatsystemet AB y = -2x + 11 BC y = 2x – 17 AC y = -0.5x + 8 Håber der nogen kan forklare mig, hvordan man nu... -
BNP - spørgsmål!
ForumindlægHej allesammen, jeg har fået opgivet denne forsyningsbalance, samt nogle spørgsmål. Jeg er lidt i tvivl omkring spørgsmål a og c. Forsyningsbalancen 2010,mia. kr Privatforbrug 856,6 Offentligt forbrug 509,5 Offentlige Investeringen 43,1 Boliginvestering 76,3 Faste erhvervsinvesteringen 188,3 Lag... -
opstil differentialligning som T må opfylde
ForumindlægEn steg sættes til langtidsstegning i ovn. I en model er stegnes indre temperatur T (målt i C) en funktion af tiden x (målt i minutter). Den hastighed, hvorned stegens indre temperatur stiger til tidspunktet x, er proportional med forskellen mellem ovnens temperatur og stegens indre temperatur.... -
Ligevægt
ForumindlægFølgende ionforbindelser dekomponerer ved opvarmning. I alle tilfælde dannes der, ud over en eventuel ionforbindelse, kun kendte molekylforbindelser. Opskriv i hvert tilfælde dit bud på reaktionsskemaet for en reaktion, der kan forløbe, når stoffet dekomponerer: a) Ca(OH)2 b) Na... -
rumgeometrii.....
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til følgende opgave: Planen a går gennem punkterne A(0,-7,-4), B(2,1,2)og C(-1,-3,5). Linjen m har parameterfremstillingen: m:[[x][y][z]]=[[4+t][3][-1-t]] og punktet Q har koordinaterne (1,4,-1). a) Bestem en ligning for a, og beregn afstanden mellem Q og a. b) Beste... -
Varmekapacitet
ForumindlægAltså, jeg har en rapport for, hvor jeg skal finde den specifikke varmekapacitet for vand med formler og alt det der. Vi lavede et forsøg, hvor vi målte vandets temperatur hvert 10. sekund, til vandet kogede. Jeg kan ikke finde ud af, hvad enheden skal være i dette formel: ΔE = ... -
Differentialregning
ForumindlægFunktionen fer givet ved f(x)=0,5x3-3x2+4,5+2. a) Bestem ved hjælp af f'(x)monotoniforholdene for funktionen f. b) Bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet (0,2). c) Grafen for f har en anden tangent, der er parallel med t. Bestem koordinaterne til røringspunktet for den... -
Reaktionsteknik
ForumindlægI en reaktion reagere A med B og danner Produktet C. Ved fordobling af koncentrationen af A fordobles hastigheden ligeledes. Ved ændring af koncentrationen af B er reaktionshastigheden uændret. a) Opskriv hastighedsudtrykket for reaktionen b) Hvilken orden har reaktionen? Det samme forsøg udf... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
kemi metal og syre
ForumindlægDu har en flaske saltsyre med den formelle koncentration 0,390 . Du hælder 50,0 mL op i en kolbe. Du afvejer et stykke magnesium-bånd. Massen er 0,225 gram. Når du kommer magnesium-båndet ned i saltsyren, sker følgende afstemte proces: a) Beregn hvor mange mL saltsyre, der skal bruges til at op... -
Vands specifik varmekapicitet
ForumindlægHej............I må hjælpe mig, for jeg har virkelig brug for jeres hjælp, da jeg ikke kunne finde ud af opgaverne i fysik. Jeg har prøvet flere gange at kunne løse opgaverne, men har svært ved det. :-( • Et termobæger med vand tilføres 4.0kJ, hvorved temperaturen stiger 10?C. Hvor meget sti...
