Søgning på: idræt b drejebog badminton. Resultater: 18301 til 18320 af 87744
  • hjælp med lineære funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg har lidt svært ved at uddregningen af lineære funkt. Linje i et koordinatsystem har 2 skæringspunkter som er (-2,0) og (0,4) Nu skal jeg angive forskrift på formen f(x) = ax+b Nogle der kan forklare mig hvordan man udregner dette ?
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Har brug for hjææææælp! a) i hvilket punkt på grafen for f(x)^2 har tangenten en hældning på -12? det er vel i punktet (6;36). b) Bestem ligningen for tangenten i dette punkt. c) bestem koordinaterne til det punkt, hvor tangenten skærer 2. aksen.
  • hjælp matematik

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Grafen for en funktion f(x) går gennem to punkter P(3,3) og Q(10,37). bestem en forskrift for f(x) når a) f(x) er en lineær funktion b) f(x) er en eksponentialfunktion
  • Udtryk for parallelforskydning af graf

    Forumindlæg
    Givet en graf beskrevet ved y=f(x), hvor f(x) er en vilkårlig funktion. Opskriv et udtryk for parallelforskydningen af grafen, når den forskydes med a langs 2. aksen og b langs 1. aksen. Hvordan gør jeg det? MVH
  • eksponentiel hjælp

    Forumindlæg
    find et eksempel på en ligning for en eksponentiel sammenhæng der a. skærer y aksen i punktet (o,5) og hvor grafen er aftagende. b. er voksende og skærer y aksen i 3 c. beskriver noget med begyndelsesværdi på 100 og har værstraten 40%
  • Vinkler på en trekant.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en trekant, hvor jeg kender længderne på |AB|, |BC| og |CA|. Jeg skal så finde vinklerne A, B og C, men har desværre fuldkommen glemt hvordan man gør. håber i kan hjælpe. ps. Hvis der er nogen der ved, hvordan jeg regner en median.
  • Eksamensopgaver 2007?

    Forumindlæg
    Nogle der ved om man et sted kan finde opgaverne fra Studentereksamen maj-juni 2007, Matematisk linje 2-årigt forløb til B-niveau? Jeg kan simpelthen ikke lige finde ud af nogle af opgaverne :s Håber meget på hjælp fra jer kloge mennesker derude! :D
  • Hæve fag på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ...
  • trekant ABC oplyses, at arealet er 22

    Forumindlæg
    Om trekant ABC oplyses, at arealet er 22,9 samt at vinkelB = 32, og ? AB = 10, 6 . a) Bestem højden fra C. b) Bestem omkredsen af trekant ABC.
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Nogen der kan hjælpe med at beregne polære koordinater for komplekse tal? Vil gerne have nogen til at forklare hvordan man gør. a) -1-0-(1+6)i ? b) 2+0-i9 ?
  • Faktorisering vigtigt

    Forumindlæg
    Hej har to opgaver, jeg ikke kan finde ud af. Vil gerne have det forklaret - og gerne have svaret med, så jeg kan regne det ud selv og se om det er korrekt. Opgaverne er: a) x^2-2x+1 b) 2x^2-2y^2 på forhånd tak
  • Bijektion

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne vise, at der er bijektion mellem mængden B = {n+m*√2 | n,m∈Z} og de naturlige tal. Hvordan griber jeg det an? Altså så jeg viser, at mængden er tællelig, eller er jeg helt galt på den?
  • Matematik HASTER

    Forumindlæg
    Har en opgave i matematik jeg har problemer med... Jeg må gerne benytte både Graph og Nspire.. SE OPGAVEN I DEN VEDHÆFTEDE FIL... Har brug for at nogle kan forklare hvordan jeg laver opgave a og b!! På forhånd tak!
  • find forskriften

    Forumindlæg
    Til linjen g(x)=ax+b har du fået givet to punkter P(3,-1) og Q(9,2). a) Find forskriften for g(x). hjælp til hvad jeg skal gøre og evt. forklare?
  • Parabel

    Forumindlæg
    Hej Har en aflevering for, men er i tvivl om en opgave. Ved ikke hvordan jeg skal løse spørgsmål b. Har fået af vide at man godt kan bruge beregninger til at regne det ud, i stedet for at tegne det ind i Geogebra, men ved ikke hvordan. Nogle der kan hjælpe? Har vedhæftet et billede af opgaven
  • Differentialligning - fortegn - haster

    Forumindlæg
    Kan nogle fortælle, hvad fejlen er i at bruge fortegnet på b-værdien i løsningen for differentialligningen? Jeg har altid forstået at man skal anvende fortegnen til tallene eksempelvis i diskriminantformlen, vektorer, integralregning osv.??
  • Let førsteårs matematik

    Forumindlæg
    Hey Studi'er :) Skal bruge én gut som vil lave lidt intervaller af følgende, eller nogen som vil lave de følgende 4 opg's med mængdebyggeren og med listeform. Opgaverne lyder følgende: a) Mængden af hele tal mindre end 4 b) Mængden af reele tal mellem -3 og 7 c) Mængden af ikke negative t...
  • Spørgsmål til indskudreglen for vektorer

    Forumindlæg
    Forstår godt meningen med indskudsreglen, men i alle forklaringer jeg har fundet omkring indskudsreglen er de to vektorer AB→ og og BA→ altid "kortere" end AC→ Dvs.: når nu punkterne A, B og C danner en trekant så virker det som om at AC→ altid er hypotenusen, men d...
  • Religionsvidenskab

    Forumindlæg
    Jeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn...
  • Potensfunktion uden hjælpemidler - avanceret

    Forumindlæg
    Hej allesammen, ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med en lille opgave, den lyser således: Har fået opgivet to punkter, og ud fra dem skal jeg finde a og b. P(1/2 ; 1/8) Q(2 ; 32) Håber der er nogen vågne derude, så jeg kan få afleveret min aflevering i morgen. På forhånd tak !