Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 19141 til 19160 af 186242
-
Reducering
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til en opgave uden hjælpemidler. Jeg skal reducerer udtrykket: (a+b)^2 - (a-b)^2 Jeg er selv nået her til: a^2 + b^2 + 2ab - a^2 + b^2 - 2ab Og jeg vil mene, at b^2, vil gå ud med b^2, men a^2 kan vel ikke gå ud med -a^2? Hva skal jeg gøre? -
FOREDRAG - HJÆLP!
Forumindlæg1. Why have I chosen this subject? There are three main reasons behind me chosen this subject. It was a big world event, a lot of wars were created like the one in Afghanistan and last but not least I find the subject very interesting to talk about. 2. September 11 attacks Early on the morning ... -
Parantes
ForumindlægHej hvordan løser man denne opgave (y-5)2 Det der 2 står for "i anden" Forklar, TAK! :D -
Falsk eller ?
ForumindlægLidt hjælp til denne ulighed: -2x^2+8x-8 er > el lig med 0. Jeg regner d ud: d= b^2-4ac d=8^2-4*(-2)*(-8) = 0. 1 løsning: x= -b/2a = -8/2*(-2) = 2. x er > el lig med 2 ??? Hvis jeg bruger solve på LMR er den falsk, hvorfor ? -
mat: isolér
Forumindlægheeeej..T= 2(pi)*(kvadratrod: l/g)hvordan isolérer man g? -
HJÆÆÆLLLLP
ForumindlægHej Har lige et spørgsmål. En cirkel er givet ved ligningen; (X+2)^2 + (y-2)^2 = 8 Bestem koordinatsættet til hvert af cirklens skæringspunkter med koordinatsystemets førsteakse (x-x0)^2 + ( y-y0)^2 =r^2 (x+2)^2 + ( y-2)^2 =8 (x+2)^... -
hvor mange personer skal analyseinstituttet mindst spørge for at opnå nøjagtighed?
Forumindlæggodavs og velkommen til noget sandsynlighedsregning jeg skal svare på et spørgsmål der lyder: et analysinstitut vil gerne lave en undersøgelse der er så nøjagtig, at hypotesen om at et bestemt parti får 25% stemmer kan forkastes hvis færre end 24% eller flere end 26% svarer at de vil stemme på pa... -
Fordelingsforhold
Forumindlæghmm.. ligevægtskonstanten for en fordelingsligvægt kan ikke være 69 vel? -
Mundlig samf examen - højniveau
ForumindlægHej-davJeg skal op til examen i samfundsfag højniveau på torsdag, og har brug for lidt hjælp til at kunne overskue det.Hvordan foregår examen? man trækker en extemporaltext, det ved jeg. Men hvor lang er den, er der bilag, i så fald hvor mange og af hvilken type, hvordan er spørgsmålene formulere... -
Bestem g'(x) og gør rede for at g er voksende.
ForumindlægJeg skal bestemme g'(x) og gør rede for g er voksende. g(x) = 4(1-e^-x) Jeg har bestemt g'(x) til at være: g'(x) = 4*e^-x Men jeg ved ikke hvad jeg så skal gøre. -
Atomet..!
ForumindlægHejsa<3 Har fået en rapport for i fysik, hvor jeg skal skrive noget om atomets opbygelse. Og så var det jeg læste i min bog, og der stod noget med at elektronerne kørte rundt i baner ?? Jeg forstod det slet ikke.. Er der nogen der kan forklare det ?? Og bare sådan generelt, hvad er vigtigt at ... -
Dm og Vm i TI-Nspire (2.gradspolynomier)
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man finder definitionsmængden og værdimængden i TI-Nspire? På forhånd tak. -
Definitions-og værdimængde for lineær, eksponentielle og potensfunktioner
ForumindlægLineære funktioner f(x)=ax+b Man kan indsætte alle værdier ind på x's plads Definitionsmængden for lineære funktioner er derfor Dm(f)=R. R står for alle reele tal Da vi kan indsætte alle værdier på x's plads, så kan vi få alle y-værdier. Værdimængden for lineære funktioner er Vm(f)=R ... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med opgaven på vedhæftet fil. Nedenstående er de svar jeg kommer frem til. a) 374,8593 b) 5,1722664 og jeg kom frem til, at det i 2010 vil antallet af containere komme over 450 c) Jeg ved ikke, hvilken formel jeg kan bruge til beregning af denne opgave. Re... -
Hjælp til at løse ligningerne
ForumindlægHej, jeg er ny her og håber, at der er nogen derude, der gerne vil hjælpe mig med ligningerne! Jeg er helt blank og har ikke kunnet løse ligningerne i flere timer, skal aflevere den på fredag. :-( Isolér x i disse ligninger og gør prøve, (problemet er bare at jeg ikke ved hvordan man løser de... -
Ligevægtsbrøken
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og prøver at få styr på ligevægtsbrøken. Jeg kan som det allerførste ikke forstå, hvad "den skal vise"? Ellers er mit spørgsmål: hvis vi har en ligevægtsbrøk med disse stoffer: K=[CO] [H2]3 / [H2O] [CH4] hvordan kan må få en værdi ud af denne brøk? ... -
Divalent syre
ForumindlægHvorfor har en divalent syre to ækvivalenspunkter og hvordan kan den have et ækvivalenspunkt, der ikke har pH-værdien 7? Jeg forstår det simpelthen ikke... -
Aktiviet?
ForumindlægJeg forstår den ikke. En siliciumprøve bestråles med neutroner. Ved bestrålingens ophør er aktivitet fra prøvet 427GBq Siliciumprøven kan først frigives til videre bearbejdning, når aktiviteten er faldet til 10,0kBq Hvor lang tid varer det , før prøven kan frigives? Jeg forstår ikke- er det he... -
integralregning - HJÆLP!
ForumindlægHvordan bestemmer jeg stamfunktionen F(x) til følgende funktion: f(x)=(16x-12)*√4x2-6x+4 Tak på forhånd :) -
HJÆLP NU NU NU NU......
Forumindlægopgaven lyder: i en klasse skal der vælges 3 representanter, der er 21 elever i klassen. a) hvor mange forskellige mugligheder er der for at vælge de 3 representanter. -vi for det til 7, men det giver ikke mening
