Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19181 til 19200 af 59860
-
Cirklens ligning
ForumindlægHej Jeg er kommet i problemer med nogle ting 1. opg. 1b kan godt finde ud af at omskrive til x^2+10x+20+y^2-4y+? = 0 Hvordan kommer man videre herfra, og hvordan bestemmer jeg generelt dette ukendte tal? 2. hvordan aflæses y - værdierne i eks. 109? http://books.google.dk... -
eksponentiel funktion of ligning til tangent
Forumindlæg1) Funktionen f=b*x^a ¸ opfylder, at og . f(2)=2 f(4)=16 Bestem tallene a og b. 2) En funktion f er bestemt ved f(x)=x^4+5x . Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunktet 1, (1) f . Hvordan løser jeg opgaverne? -
Bøjningsvinklen
ForumindlægHeej. Jeg har en opgave som jeg har sat med i 100 år nu, og det giver ingen mening! Jeg skal regne ud hvad bøjningsvinklen er når længden fra gitret til væggen er 79 cm. (Se evt den vedlagte tegning) Der er 32.7 cm mellem 0. orden og 1. orden. Og det er altså bøjningsvinklen til 1. orden, altså A... -
Middelsum for y =x
ForumindlægJeg har en opgave inden for integralregning, hvor jeg skal bestemme integralet vha. grænseværdien, her for y =x og jeg fatter det simpelthen ikke. Det er noget med: S=f (1/n)*Δx+ (2/n)*Δx+...+ (n/n)*Δx jeg fatter bare slet ikke hvorfor man kan gør dette eller hvordan? det er ... -
En influenzaepidemi på en skole kan beskrives ved modellen N(t) = 800 / 1+99*e^0,5*t
ForumindlægEn influenzaepidemi på en skole kan beskrives ved modellen N(t) = 800 / 1+99*e^0,5*t , hvor N(t) er antallet af personer, der er influenzaramte t døgn efter epidemiens udbrud. a) Tegn grafen for N(t) , når 0≤t ≤ 25 , og bestem antallet af influenzaramte 5 døgn efter epidemiens udbrud. b) B... -
Bestem T'(15)
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til at løse nedenstående opgave: I en model for afkøling af en væske betegner T(x) væskens temperatur (målt i celcius) til tidspunktet x (målt i minutter). På grafen nedenfor ses en del af grafen for T. a) Benyt grafen til at bestemme T'(15), og gør rede for, h... -
LOG
ForumindlægLysfølsomheden for fotografiske film kan udtrykkes i enheden DIN eller i enheden ASA. 100 ASA svarer til 21 DIN, og 400 ASA svarer 27 DIN. Hvis x er lysfølsomheden i ASA og y betegner lysfølsomheden i DIN, gælder sammenhængen: y = a log(x) + b a. Bestem a og b Her har jeg så indsat tallene ... -
hjælp til opgave, vektor
Forumindlægjeg har siddet med den her opgave i 3 timer nu, kan bare ikke knække koden:( i et koordinatsystem er der givet følgende punkter K(0,0) L(3,6) M(-2,8). punktet N ligger på liniestykket LM, N har 3 gangeså stor afstand til L som M. beregn koordinaterne til vektoren KN .for ethvert positivt tal ... -
Multiple choice
ForumindlægEn multiple choice opgave med 9 spørgsmål á 3 svarmuligheder er bestået, hvis mindst 2/3 af spørgsmålene er rigtigt besvaret. Et antal studerende får hver udleveret et svar-ark, hvorpå sættes kryds i én af de 3 ruder ud for hvert af de 9 spørgsmål, de mener, er den rigtige besvarelse. De s... -
GRAMMATIK-HJÆLP:O
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi... -
Sindssyg isoleringsproces, hjælp med at forkorte!
ForumindlægHej. Jeg har gang i noget lidt hardcore isolering (synes jeg selv), og jeg er nu endt op med et resultat, der mildest tal er en smule uoverskueligt. Jeg har ikke noget facit, så det ville betyde rigtig meget, hvis nogen kunne bekræfte, at jeg ikke har lavet fejl undervejs. Jeg er ikke klar over... -
Små problemer med to ubekendte
ForumindlægHalløj SP Jeg har kigget mine gennem opgaven et par gange, men det slår ikke klik for mig. Jeg har opgaven som lyder: y=2x+0 -12x+3y=-18 a) find x og y Og når jeg prøver at regne det ud får jeg det til et andet tal end det skal være. Så vil gerne vide om nogen kan komme med bud med hvor de... -
Fjeder og dæmper
ForumindlægVil en fjeder ikke have 2 forskellige udtryk for egenfrekvensen. Et udtryk uden dæmpning, og et andet udtryk som tager højde for dæmpning. Udtrykket for egenfrekvensen uden dæmpning skulle gerne se sådan ud Men hvordan se udtrykket ud for egenfrekvensen med dæmpning når der bare er tale om en... -
Et spørgsmål jeg er sikker på nogle kan besvare:-)
ForumindlægHey allesammenJeg ska op i old snart og jeg kiggede på nogle tidligere indlæg og der er der nogle af jeg som siger fx i illiaden at i sang 9 sang 10 skete der osv... min oldlærer har aldrig brugt det ord, dvs omtalt afsnittene i illiaden med sang nummer 9 osv. Hvad er det præcis det betyder, for ... -
Bestemmelse af noget
Forumindlæger i gang med en opgave, hvor jeg er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt der er to spørgsmål som jeg måske lige skal have noget hjælp med. vi får afvide = sammenhængen mellem vægten K af den overdimensionerede klo (målt i mg) og vægten M af hele krabben (målt i mg) er for en speciel type, med me... -
Ved ikke præcist hvad emnet er.
ForumindlægTabellen nedenor viser hvor længe man max. må arbejde i støj over en bestemt grænse uden at få høreskader. Antal dB over grænsen: 10 20 Max. Arbejdstid i minutter: 130 20 Det tabellen lige ovenfor. Den maksimale arbejdstid y i minutter er ed god tilnærmelse givet ved sammen... -
rigtig ?
ForumindlægHej. Skal til mat. prøve. derfor har jeg nogle punkter, som jeg ikke kan finde ud af.. éller er i tvivl om.. håber i ka hjælpe 1. Er det her rigtigt? 4x2-12x+9 skal skrives i formen (ax+b)2 og mit bud er (2x+3)2 er usikker på om der skal stå plus eller minus. 2. Er der her rigtig? denne ligning s... -
HJÆLP HAR EN KEMI OPGAVE JEG IKKE KAN FINDE UD AF,
ForumindlægHar problemer med denne her opgave, jeg ved fx at for at finde molarmassen skal jeg kigge i det periodiske system hvor jeg bagefter ganger jeg det med sig selv med fx C4 carbon som skal ganges med sig selv 4 gang og mener også det er det samme for de andre, og til sidst plusse dem alle sammen så ... -
andenordens differentialligning
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP, som er en opgave der skrives i gymnasiet på 3. årgang. jeg skal gennemgå teorien for løsning af andenordens differentialligning på formen y''+k*y=0 og y''+a*y'+b*y=0 og så skal jeg bevis nogle at de vigtigste sætninger. jeg er i tvivl... -
Fældningsreaktion
ForumindlægHej. Jeg har prøvet, at løse følgende salte, og skrevet deres reaktion, men er usikker på om det er rigtigt. hvis der er noget der er forkert, så vær sød at forklare det. Altså der er tale om fældningsreaktion a) BaCl2(aq) + Na2CO3(aq) → BaCO3 (s) + 2 NaCl (aq) b) AgNO3 (aq...
