Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19301 til 19320 af 90635
-
y=ax+b
ForumindlægJeg sidder med lidt nem 1.g matematik, men jeg har glemt hvorledes jeg skal gøre!1.012. Ved et laboratorieforsøg hænges en fjeder op ved siden af en målestok. Når der hænges et lod i fjederen, bliver fjederen længere. Fjederens position aflæses på målestokken ud for pilen (se figur 1). [Det oplys... -
Læse mat. på uni ?
ForumindlægJeg står med lidt problemer, fordi jeg skal vælge hva jeg ska lave efter sommerferien, og vil helst videre med en uddannelse med det samme... Jeg har altid godt ku li matematik, og har fået 9/9 efter gym. på højniveau, som jeg lige har afsluttet..Jeg kunne godt tænke mig at arbejde mere med matem... -
Hjælp til papirbehandling opgave.. (Partikler osv)
ForumindlægHejsa.. Har også denne opgave som jeg slet ikke kan finde ud af.. Opgaven er opgave 6 i eksamenssættet, som kan findes i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%... -
grænseværdi for funktioner med flere variable
Forumindlægmin opgave lyder : definer h: R2 \ {(0,0)} --> R ved h(x,y)= cos(x)-cos(y)/x2+y2 bestem H(x) := lim y->0 h(x,y), x∈R for alle x∈R(også x=0). er H en kontinuert funktion af x? hvad siger dette om mulighederne for at vælge en værdi c=h(0,0) sådan at h bliver kontinuert i hele R? hj... -
Forskrift- HJÆLP!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælåe mig med disse spørgsmål I perioden 1990-2007 er det årlige udslip af CO2 fra Kina steget med 6,0 % pr. år. I 1990 var CO2-udslippet fra Kina 2244 mio. ton. Funktionen g (x) angiver det årlige CO2-udslip fra Kina x år efter 1990. b) Bestem en forskrift for g (... -
hypotenuse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og laver skriftlige opgaver, men jeg er stoppet ved en opgave, der lyder således: I en retvinklet trekant er den ene katete 10 og den anden katete er 2 kortere end hypotenusen. Beregn længden af hypotenusen. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe opgave an? Jeg be... -
Phi bevis
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med min studieretningsopgave, og har blandt andet om det gyldne snit og phi. Jeg har skrevet og forstået beviset for det gyldne snit, og ligeså har jeg skrevet beviset for phi og forstået første og den sidste del. Men der er lige et lille trin jeg ikke forstår, og jeg... -
Hjælp ! – Forberedelse til eksamen.
ForumindlægJeg sidder og regner gammel eksamen sæt som forberedelse til min skriftlige prøve som er på tirsdag.. Men jeg sidder lige med en opgave jeg ikke kan huske så meget til.. Nogen der kan hjælpe med udregninger og forklaringer til, da jeg ikke har styr på emnet :/ ? Bestem diskriminanten d for andeng... -
Bevis for toppunkt.
ForumindlægHvordan kommer jeg fra det første udsagn til det andet udsagn? Og til det tredje? Jeg kan ikke helt gemmenskue det.c - b^2/4a = (4ac - b^2)/4a = (-(b^2-4ac))/4a -
Bevis for uligheder?
ForumindlægEr der et/flere beviser for uligheder, jeg skal til mundtlig prøve om ikke så længe og jeg mangler noget at snakke om omkring uligheder, så jeg tænkte at det kunne være godt med nogle beviser, men jeg kan simpelthen ikke finde nogle på nettet.. Håber i kan hjælpe, tak på forhånd. :) -
Vektor
ForumindlægForstår ikke hvordan man laver de her 3 opgaver som jeg har vedlagt nedenunder?? Jeg vil gerne vide hvilken formel og hvordan I/du har lavet -
trekanter
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe..opgaven er vedhæftet. -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
trigonometri
ForumindlægI en trekant ABC er: a=6,7 A=56 B=43 --- bestem de resterende sider og vinkler C=180-(56+43)=81 (Sin(A))/a=(Sin(B))/b <=> ((Sin56)/(6,7))=(Sin43)/(b) <=> ((Sin56)*b)=((Sin43)*6,7)) <=> ((Sin56)*b)/(Sin56))=((Sin(43)*6,7)/(Sin(56)) <=> b=5,51 (SinB)/b=(SinC)/c <=... -
International Business eller Økonomi
ForumindlægJeg står nu her og skal vælge min bachelor, og tænker efterhånden rigtigt meget over hvad det skal være. Jeg har snittet og fagene til de to ting jeg overvejer rigtigt meget for tiden, hvilke er International Business på CBS og Økonomi på enten AU eller KU. Men jeg må indrømme jeg er utrolig mege... -
Hvad svarer et A-fag på universitet?
ForumindlægDet her er måske et mærkeligt spørgsmål, men; hvis fx matematik A var et fag på uni, hvor lang tid vil man så have til at kunne lære pensum? -
Pythagoras sætning og enhedscirklen
ForumindlægHej, hvordan kan man anvende Pythagoras' sætning i enhedscirklen? -
cos el sin
Forumindlæghej er denne retvinklede trekant cos c er 17 A 38 grader C 30 grader cos A = b/c cos(38) * 17= 13,40 cm b= 13,40 -
Omkreds af trekant
ForumindlægHej nogle der ved hvordan man beregner omkredsen af trekanten? hvilken formel? -
sso
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i matematik mit emne er bevismetoder.Jeg er bange for det bliver for overfladisk og jeg tænkte på om der er nogle som har nogle gode ideer.Håber i vil hjælpe migMvh Mille
