Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 19401 til 19420 af 153440
  • integralregning

    Forumindlæg
    En funktion f(x)=7x2+8 har stamfunktionen F(x). Bestem værdien af F(1), når det oplyses at konstantledet k i stamfunktion er lig med 0. er svaret så ikke 15?
  • komplekse tal

    Forumindlæg
    jeg har brugt produkt formlen og ganget dem med hinanden, men stadigvæk forert svar. jeg har fået den til at være: 2+i-4i-2i^2 = 2+2i^2 -4i, så har jeg sat (-1) ind for i^2
  • differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kan hjælp med: Udregn differentialkvotienten f´(4) i følgende tilfælde. f(x)=7 f(x)=3x+1 f(x)=1/2 (x^2+6x) mellemregninger for hver enkelt ville være rigtig fedt! Tak
  • Hvordan løser man ligning med x som nævner i brøk?

    Forumindlæg
    Jeg er stødt på ligninger med brøker, hvor x står i nævneren. Hvordan skal jeg løse dem? Skal jeg gange med x på begge sider af lighedstegnet eller? Jeg håber I kan hjælpe mig a) 10/x + 2/x = 3 og b) 100/x + 1 = 5
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan løses denne opgave? Diffirentier følgende funktioner: f (x) = (3 + 2)^4 f (x) = √10 - x^2 f (x) = √5x + 1 Tusind tak skal I have på forhånd.
  • At finde b og c i andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Har fået givet toppunktet (-1,-8) f(x) = - 2x2 + bx + c Find b og c. Jeg er helt lost, jeg aner ikke hvordan jeg kan finde dem :/ Håber i kan hjælpe.
  • HJÆÆÆÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde stamfunktionen til disse to integraler:(((1682; integraltegn!)))c) 1682; 2 / (x * ln3x) dx h) 1682; (x + 1) * (4 / Kvadratrod x) dxPå forhånd tak!Hilsen Line
  • Heterogene reaktioner

    Forumindlæg
    Har lige to spørgsmål : 1) Anvender man 18M H_2SO_4 (konc. svovlsyre), som indeholder 96 % svovlsyre og 4 % vand, er reaktionshastigheden forbløffende lav. Foreslå en forklaring 2) Forklar, at omrystning eller omrøring forøger reaktionshastigheden i mange heterognene reaktioner På forhånd ta...
  • Integration:

    Forumindlæg
    Hej til alle derude. Jeg skal integrere 1/(x+y)2 med hensyn til y. Jeg bruger integration ved substitution, men det lykkes ikke. Vil nogen derude hjælpe eller vejlede til at jeg kan integrere denne funktion??
  • isolering

    Forumindlæg
    hej jeg har to opgaver jeg skal have isoleret og fundet x. Men da jeg er utrolig dårligt til at isolere, har jeg brug for hjælp. 1. 1,5 = 0,5(x-1)^2 2. 2.5 = 0,5(x-1)^2 håber der er nogle der kan hjælpe mig
  • Partiel eller substitution?

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med at vurdere, om jeg skal bruge partiel integration eller substitution i disse to integraler:1/(x*lnx) med grænserne e og 2e1/(x*(lnx)^3) med grænserne e og e^2På forhånd tak!
  • lille mat opgave

    Forumindlæg
    heyer der er der kan forklare mig hvordan jeg laver følgende opgave:Find g´(4) i hvert af følgende tilfælde:1) g(x) = x^2 - kvadratrod(x) + 32) g(x) = 4x^2 + kvadratrod(x)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Da det er længe siden jeg har gået i skole vil jeg gerne have lidt hjælp til at komme igang med at hjælpe min søn med følgende opgave. Reducer: 3x-(2x+3)+4(x+1) Håber nogle kan hjælpe.
  • mat: integral

    Forumindlæg
    HejKan I hjælpe mig med denne opgave:int(fra 0 til 1) af x*e^(x^2-1) dxJeg kan nemlig hverken komme frem til et facit ved hjælp af partiel eller subsitution...Mvh. Maria
  • NOTER:::!)

    Forumindlæg
    hey skal op til old og søger derfor noter er der nogen der har noter kan i sende det til til min mail......jeg taler om noter til tekster som bl.a Odyseen(sang1,9,11), illiaden(sang 1), sokrates forsvarstale osv...På forånd mange gange tak...gorilla
  • Udtryk ligningen i polær form.

    Forumindlæg
    Er nået til en opgave hvor jeg skal omskrive den rektangulære ligningen x*y = 1 til polær form. Jeg kan se at resultatet skal give r^2 = sec(Theta)*csc(Theta) Men hvordan de når frem til dette ved jeg ikke.
  • Diffentialligning

    Forumindlæg
    Hey jeg kan ikke rigtig løse denne opgave:En differentialligning er givet ved: (dy/dx)= ay(2-y)hvor a er et tal.Bestem den løsnig y=f(x), hvis graf går gennem punkterne (0;0,5) og (2;1).
  • Omvendt funktion

    Forumindlæg
    Jeg har en forskrift, der hedder f(x)=200*32x, og jeg har fået til opgave at finde den omvendte funktion (f^-1) for den. Problemet er bare, at jeg ikke var i skole den dag, omvendte funktioner blev gennemgået, så al hjælp ville være MEGET værdsat. Tak på forhånd!
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej!\n\nJeg vil bare høre om der ikke er nogen der kan hjælpe mig med at bestemme f'(x) for funktionen: \nf(x)= 1 / (x-2)\n\n\ntak!
  • Info om funktion.

    Forumindlæg
    f (t) = 20 + 150 ln (8t +1) Funktionen viser hvordan temperaturen stiger i takt med hvor længe en ovn er tændt. Jeg skal inddrage en fortolkning af f ' (2) og f ' (20). Hvordan gør man det? Skal jeg differentiere den?