Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 19401 til 19420 af 153440
-
integralregning
ForumindlægEn funktion f(x)=7x2+8 har stamfunktionen F(x). Bestem værdien af F(1), når det oplyses at konstantledet k i stamfunktion er lig med 0. er svaret så ikke 15? -
komplekse tal
Forumindlægjeg har brugt produkt formlen og ganget dem med hinanden, men stadigvæk forert svar. jeg har fået den til at være: 2+i-4i-2i^2 = 2+2i^2 -4i, så har jeg sat (-1) ind for i^2 -
differentialkvotienten
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælp med: Udregn differentialkvotienten f´(4) i følgende tilfælde. f(x)=7 f(x)=3x+1 f(x)=1/2 (x^2+6x) mellemregninger for hver enkelt ville være rigtig fedt! Tak -
Hvordan løser man ligning med x som nævner i brøk?
ForumindlægJeg er stødt på ligninger med brøker, hvor x står i nævneren. Hvordan skal jeg løse dem? Skal jeg gange med x på begge sider af lighedstegnet eller? Jeg håber I kan hjælpe mig a) 10/x + 2/x = 3 og b) 100/x + 1 = 5 -
Differentialregning
ForumindlægHej. Hvordan løses denne opgave? Diffirentier følgende funktioner: f (x) = (3 + 2)^4 f (x) = √10 - x^2 f (x) = √5x + 1 Tusind tak skal I have på forhånd. -
At finde b og c i andengradspolynomium
ForumindlægHar fået givet toppunktet (-1,-8) f(x) = - 2x2 + bx + c Find b og c. Jeg er helt lost, jeg aner ikke hvordan jeg kan finde dem :/ Håber i kan hjælpe. -
HJÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHejsa! Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde stamfunktionen til disse to integraler:(((1682; integraltegn!)))c) 1682; 2 / (x * ln3x) dx h) 1682; (x + 1) * (4 / Kvadratrod x) dxPå forhånd tak!Hilsen Line -
Heterogene reaktioner
ForumindlægHar lige to spørgsmål : 1) Anvender man 18M H_2SO_4 (konc. svovlsyre), som indeholder 96 % svovlsyre og 4 % vand, er reaktionshastigheden forbløffende lav. Foreslå en forklaring 2) Forklar, at omrystning eller omrøring forøger reaktionshastigheden i mange heterognene reaktioner På forhånd ta... -
Integration:
ForumindlægHej til alle derude. Jeg skal integrere 1/(x+y)2 med hensyn til y. Jeg bruger integration ved substitution, men det lykkes ikke. Vil nogen derude hjælpe eller vejlede til at jeg kan integrere denne funktion?? -
isolering
Forumindlæghej jeg har to opgaver jeg skal have isoleret og fundet x. Men da jeg er utrolig dårligt til at isolere, har jeg brug for hjælp. 1. 1,5 = 0,5(x-1)^2 2. 2.5 = 0,5(x-1)^2 håber der er nogle der kan hjælpe mig -
Partiel eller substitution?
ForumindlægJeg har lidt problemer med at vurdere, om jeg skal bruge partiel integration eller substitution i disse to integraler:1/(x*lnx) med grænserne e og 2e1/(x*(lnx)^3) med grænserne e og e^2På forhånd tak! -
lille mat opgave
Forumindlægheyer der er der kan forklare mig hvordan jeg laver følgende opgave:Find g´(4) i hvert af følgende tilfælde:1) g(x) = x^2 - kvadratrod(x) + 32) g(x) = 4x^2 + kvadratrod(x) -
Hjælp
ForumindlægHej Da det er længe siden jeg har gået i skole vil jeg gerne have lidt hjælp til at komme igang med at hjælpe min søn med følgende opgave. Reducer: 3x-(2x+3)+4(x+1) Håber nogle kan hjælpe. -
mat: integral
ForumindlægHejKan I hjælpe mig med denne opgave:int(fra 0 til 1) af x*e^(x^2-1) dxJeg kan nemlig hverken komme frem til et facit ved hjælp af partiel eller subsitution...Mvh. Maria -
NOTER:::!)
Forumindlæghey skal op til old og søger derfor noter er der nogen der har noter kan i sende det til til min mail......jeg taler om noter til tekster som bl.a Odyseen(sang1,9,11), illiaden(sang 1), sokrates forsvarstale osv...På forånd mange gange tak...gorilla -
Udtryk ligningen i polær form.
ForumindlægEr nået til en opgave hvor jeg skal omskrive den rektangulære ligningen x*y = 1 til polær form. Jeg kan se at resultatet skal give r^2 = sec(Theta)*csc(Theta) Men hvordan de når frem til dette ved jeg ikke. -
Diffentialligning
ForumindlægHey jeg kan ikke rigtig løse denne opgave:En differentialligning er givet ved: (dy/dx)= ay(2-y)hvor a er et tal.Bestem den løsnig y=f(x), hvis graf går gennem punkterne (0;0,5) og (2;1). -
Omvendt funktion
ForumindlægJeg har en forskrift, der hedder f(x)=200*32x, og jeg har fået til opgave at finde den omvendte funktion (f^-1) for den. Problemet er bare, at jeg ikke var i skole den dag, omvendte funktioner blev gennemgået, så al hjælp ville være MEGET værdsat. Tak på forhånd! -
Differentialkvotient
ForumindlægHej!\n\nJeg vil bare høre om der ikke er nogen der kan hjælpe mig med at bestemme f'(x) for funktionen: \nf(x)= 1 / (x-2)\n\n\ntak! -
Info om funktion.
Forumindlægf (t) = 20 + 150 ln (8t +1) Funktionen viser hvordan temperaturen stiger i takt med hvor længe en ovn er tændt. Jeg skal inddrage en fortolkning af f ' (2) og f ' (20). Hvordan gør man det? Skal jeg differentiere den?
