Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 19461 til 19480 af 73461
-
HJÆLP!!!!!!!!
ForumindlægNår du kaster en mønt kan den vise plat eller krone A) Maria kaster en mønten to gange efter hindanden.Hvor mange forskellige resultater kan hun få? B) vis det med et tælletræ. C) hvor mange forskellige resultater kan hun få hvis hvis hun kaster mønten tre gange? D) vis det med et tælle.træ Kan ... -
Forskrift for f ud fra parablens toppunkt og to punkter.
ForumindlægSe den vedhæftede opgave i kommentar! Jeg ved, at en parabel er symmetrisk omkring toppunktet T, og derfor må afstanden fra 1. punkt til toppunktet være 60 ligesom afstanden fra toppunktet til det næste punkt også er 60. Jeg kender de to punkter, hvorfor disse må være skæringspunkter ... og der... -
Varmekapacitet
ForumindlægDen indre skål i et messingkalorimeter har massen 227,3 g. I skålen findes vand, så massen af skål med vand viser sig at være 507,3 g. a) Beregn varmekapaciteten af henholdsvis kalorimeterskålen, vandet i kalorimeterskålen og systemet bestående af indre skål med vand. Kalorimeterskålen plac... -
Hjæælp til fysik:)
ForumindlægKunne virkelig godt bruge noget hjælp til de her opgaver, har prøvet og prøvet, det vil ikke lykkedes. På en campingplads opvarmes 1,8L vand med en spritbrænder fra 18 grader til 80 grader. Ved opvarmningen, der varer 15 min, bruges 32 g sprit? a. Hvor meget varmeenergi udvikles der ved afbrændi... -
dB og cm
Forumindlæglydisolation: f(x) måles i dB. Væggens tykkelse: x måles i cm. f(x)=27,5logx+17,3 , 5<x<35 a) Hvad er lydisolationen, hvid vægtykkelsen er 15 cm? [jeg sætter 15 ind for x og får 91,7714 og det skal gi 49,6??! ] b) Hvis lydisolationen er 52dB, hvor tyk er vægen så? [jeg solver og får... -
Toppunkt ved differentialregning
ForumindlægHejsa Jeg har følgende spørgsmål i en opgave, men kan ikke finde ud af, hvilken måde jeg skal regne den ud: "Find ved hjælp af differentialregning toppunktet for parablen y=ax2+bx+c ." Hvordan ville I forholde jer til dette spørgsmål? Skal jeg bevise sætningen for toppunktet: (-b/2a... -
Parallelogram
ForumindlægTegningen viser et parallelogram med kendte vinkelspidser. A(-2,-1) B(5,-1) C(8,4) D(1,4) a) Beregn diagonalernes længder. b) Beregn koordinaterne til diagonalernes skæringspunkter. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------... -
Vektorer i rummet
ForumindlægJeg har en opgave som lyder således: En figur viser en tresidet pyramide med punkterne A(0,0,0), B(1,5,1), C(4,-1,0) og D(4,3,6) Bestem pyramidens rumfang V ved hjælp af fomlen: V=1/3(h*G) Hvor h er højden (den vinkelrette afstand mellem toppunktet A og grundfladen ACD) og G er arealet af grundf... -
Valens
ForumindlægHvordan finder man ud af hvad valensen er ? En som kan hjælpe mig med opgaven !?!?!? 3) Elektronparbindingen og stoffernes valens. Valensen er det antal bindinger et atom kan have med andre atomer. Kan regnes ud ved at subtrahere antallet af elektroner i yderste skal fra 8 (eller 2). Udfyld neden... -
Parabel og toppunkt
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en opgave, som jeg har vendt og drejet tusind gange uden at blive klogere. Det lyder: f(x)=x2−7x+16 f(8)= 82-7*8+16 = 24 Bestem parablens toppunkt Jeg har beregnet diskriminanten, men jeg får det hele tiden til at give minus. Jeg siger, at a=7, b=16 og c=24 Hvis... -
please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg står virkelig i en dum situation, gider i hjælpe mig :(? jeg har brug for hjælp til udregning af følgende opgaver NaOH+HCl→NaCl+H_2 O a)udregn konentrationen af HCL opløsningen. b) Ved en titrering af 15ml svolsyre H_2 ?SO?_4 med 0,200M NaOH, er syrens koncentration blevet bestemt ... -
Engelsk Oversættelse!!! PLZ HELP ME HURTIGT
ForumindlægJeg er 1.g'er, og skal lige bruge hjælp til oversættelsen som følger. Jeg kunne godt tænke mig, hvis nogen kunne lave det om til sådan noget rigtigt rough english - expertsprog og ord! Altså sætninger og sprog i særklasse, plz tak"Til døden adskille os," tænkte Donaldson. Hvad betød... -
Engelskstil ok ?
ForumindlægHej Allesammen , Er der nogen der gider og måske den engelsk stil , jeg ville være evig taknemmelig , og siger på tusind tak for hjælpen . 25 Ogitumbo Road Bolum South Africa January 29 Dear Lisa Thank you so much the Email you sent me , yes I am in South Africa right now , I would hope you ... -
"Time and Distance Overcome" At Klage eller ikke at klage?
ForumindlægHey. Her sidder man er og en smule chokeret over karaktergivningen af ens skriftlige eksamen i engelsk. - fik 4. Er der, efter jeres mening, incitament til at indgive en klage over den bedømmelse? Det ville være rart hvis i ville være så venlige at skimme og komme med jeres meninger; ”Time... -
hvem kan hjælpe mig med at rette den
ForumindlægI have chosen to tell about poverty in the uk because it was the only subject that intresseret me, and I think it is exciting that more know about the subject. I would start by telling what poverty is, there are several explanations. People who are affected by poverty when they have such low ... -
Strøm :)))
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der gerne vil være søde og hjælpe mig med følgende fysik opgaver: 1) I en elektrisk ledning til en brødrister går en strøm på 2 A. a. Hvor meget ladning strømmer gennem et tværsnit af lederen på 5 minutter? b. Hvor mange elektroner er det? 2) I løbet af 3 sekunder... -
Elektrisk kredsløb
ForumindlægNogen der har ide til, hvordan c og d kan beregnes - altså hvilke formler kunne jeg benytte. Er lidt lost... -
Analytisk plangeometri
Forumindlæg1.) I en trekant ABC er A(-3,1) B(6,4) og C(9,-3). Bestem ligningerne for trekantens medianer. Hvad er fremgangsmåden for at bestemme ligningerne for trekantens medianer? Tak på forhånd! -
Hjælp - spillekort! :-)
ForumindlægJeg kan godt bruge en hjælp til en indskrivnings-opgave. På forhånd tak! :-) Opgave 1) Fra et almindeligt sæt spillekort trækkes ét kort. Hvad er udfaldsrummet? Hvad er sandsynligheden for, at kortet er; a) rødt b) et es c) Et billedekort d) en 2´er eller en 4´er -
Parabel
ForumindlægHej ville lige høre om hvordan man finder hvilke værdier af c der er, når en parabel har to skæringspunkter eller ingen. Jeg at d<0 betyder ingen løsninger og d>0 betyder at der er to skæringspunkter, Nogle der kan hjælpe`?
