Søgning på: naturgeografi b. Resultater: 19841 til 19860 af 87423
-
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
Vektorfunktioner
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med denne opgave og jeg kan simpelthe ikke forstå op b og c, håber i kan hjælpe mig -
Er det regnet rigtigt?
Forumindlæg(ax + b)2 = ax2 + b2 +2abx 4(x+1) = 4x + 1 -
eksamspørgesmål
ForumindlægForklar hvad der forstås ved en potensfunktion og dennes grafiske forløb. Redegør for formlen for a og b for potensfunktioner (1.g bog). help?? -
Betsemme vinkel mellem tangent og vektor.
ForumindlægHej Er der nogle, der kan jhjælpe mig med at løse opgave b og c i denne? Jeg er ikke helt med på om det er dskalarproduktet eller, hvordan skal den løses? Gerne med enkelte forklaringer teorimæssigt. -
Matematikopgave fra vintersæt 2002 - 3 årigt højniveau
ForumindlægDav. Er lige igang med at repetere til matematikeksamen på torsdag, og ville lige høre om der er nogen der kan finde ud af vektor opgaven i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdfVektor opgaven er nummer 3. Håber virkeligt der er nogle der kan regne opga... -
Blodtype
Forumindlæg1. Forklar hvordan man bestemmer ens blodtype indenfor ABO og rhesussytemet 2. Hvilke forskelle er der i blodet hos personer med de forskellige blodtyper? 3. Giv eksempler på hvornår det er vigtigt at kende en person blodtype. 4. Forklar den arvelige baggrund for at vi har forskelli... -
Cirklens ligning.
ForumindlægHej alle."En cirkel tangerer x-aksen i punktet (5,0), og går desuden gennem (2,4).Angiv en ligning for cirklen."Hvordan gør jeg det, når jeg hverken kender radius eller centrums y-koordinat? -
integration via substitution/partiel
Forumindlæghar den her opgave |-uendelig | 1 | ----- | x^2-1-| 2ville gerne lige have en ledetråd -
Areal - skal afleveres I DAG (kl. 24)
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave: http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=24646 Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte fra, og jeg håber, at I vil hjælpe mig :) På forhånd MANGE GANGE tak ;) -
En lille opgave jeg virkelig har brug for hjælp til
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været i gang med en matematik aflevering siden jeg kom hjem fra skole. Jeg er færdig med min aflevering, men mangler dog at få en enkelt opgave lavet, da jeg har problemer med den og ikke kan finde ud af den. Har kigget på den i meget lang tid og prøvet mig fra til alt ... -
Øvre grænse
ForumindlægHvordan kan man finde den øvre grænse for en logistisk differentialligning (ikke aflæsning) -
Løsningen til den logistiske ligning
ForumindlægSkal udlede løsningen til den logistiske ligning. Her er der et step jeg ikke forstår (se vedhæftet) hvor kommer delen med (-1/a) fra? På forhånd tak for hjælpen :) -
Blandinger (Help help help)
ForumindlægHejsa jeg har en hjemmeopgave til på onsdag, som jeg har lidt svært ved. Så det vil være rigtig dejligt at få noget hjælp:) Vinen med deklarationen på figur 78 indeholder 11 vol% ethanol. Opgaven går bl.a. ud på at kontrolere etikettens oplysning om, at 11 vol% svarer til 8,7 g ethanol pr. 10vL v... -
Trigonometri
ForumindlægHepheyJeg søger lidt hjælp til en yderst drilsk og bøvlet opgave fra "Obligatorisk Matematik 1, opgaver". (Der er her tale om opgave #616)Jeg får stillet til opgave at destemme sidelængden a på en kvadradisk boks. Af oplysninger får jeg, at diagonalen på boksen er 1.Hvis vi starter med ... -
kemi hjælp tak;(
Forumindlægdav alle sammensidder og er igang med at skrive min aflevering i kemi, men der er 2 opgaver der irreterer mig lidt.....har siddet her nok mere end 2 timer og prøvede at løse den men kunne ikke komm i tanke om hvad man skal i de sidste 2 opgaver...håber der er nogen der ud der vil hjælpe mig .de t... -
matematik.
ForumindlægVille høre om der var nogle som kunne hjælpe med denne her opgave, den er jeg helt blank på.? :( Opg. 8.136 s. 68 For en bestemt produktion kan sammenhængen mellem produktionshastigheden og energiforbruget beskrives ved funktionen: c(x)= 5.69*(x-67.2)^(0.5), 67.2 < x < 1050. H... -
energi
ForumindlægEn lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2 under faldet. a) Med hvilken fart ville rakethylsteret ramme jorden, hvis der ikke var luftmodstand? den har jeg fundet ud af... -
hjælp til mat opgave. funktioner
ForumindlægFind 5 fejl i besvarelsen herunder. Forklar hvad vedkommende elev har og ikke har forstået. Opgave 7: Faste omkostninger.: 30.000 svarer til y Variable omkostninger.: 5.000 svarer til ax Samlede omkostninger.: Betragt eller gæt: Liniær funktion b + ax 7a. f(25) = 25 x 5000 + 30.000 = 155.000 7b. ... -
Kemi opgave
ForumindlægHej! Har siddet med denne opgave i timevis nu. Tror jeg har har godt fat på a'eren, men er ikke sikker på hvordan jeg tackler resten! :-/. Jeg vil bare have en forklaring på metoden - altså hvordan jeg løser disse opgaver. Håber der er nogen der kan hjælpe ,, 1,486 g af et umættet organisk st...
