Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 12461 til 12480 af 144216
  • Logaritme - regneregel 2 bevis

    Forumindlæg
    Er der noger der kunne være så mega flinke at forklare mig beviset for logaritme regneregel 2? Den der hedder log(a/b) = log(a) - log(b) Det vil nemlig slet ikke lige give mening i mit hoved. På forhånd tak!
  • Besværlig ligning - please hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har store problemer med at løse følgende ligning: k1 - 41*sin(a) = k2*cos(a) Er der nogen der kan løse den ? Det ville være en kæmpe hjælp :) Hilsen Camilla
  • Hjælp med at reducer/løse ligning :) 2 opgaver?

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe med at reducer udtrykket på: (a+b)^2-a(a+2b) og hjælpe med ligningen: 3(2x-1)=4x-9 Er lidt lost, så gør ik noget hvis det bliver sagt lidt pædagogisk :-)
  • Georg Mohr

    Forumindlæg
    Ved ikke hvordan jeg skal løse den. En retgangel er indelt som to vist på figuren. Arealet af den hvide del er fem gange så stor som arealet af den grå del. Bestem brøken a/b hvor a og b er længderne
  • Differentation

    Forumindlæg
    Hvordan differentierer man f(x)=sqrt(x) - ax.. Hvor a er en konstant. Ved hvad det første led giver men hvad med den andet?
  • Hjælp til Reducering?!

    Forumindlæg
    Sidder her med to flg. reduceringsopgaver; (a+b)-(2a+b)= 4a*2+(3-7a)= Har aldrig kunne finde ud af hvordan man gør.. Nogen der kan hjælpe?!
  • Omskrivning af cosinusrealtionerne

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal fremlægge beviset for cosinusrelationerne i morgen, og selve beviset har jeg helt fint styr på.. MEN! Jeg kan simpelthen ikke få omskrevet: c^2 = a^2 + b^2 - 2*a*b * cos(C) til Cos(c) = (a^2 + b^2 - c^2)/(2*a*b) Jeg plejer godt at kunne omskrive, men lige nu står den helt st...
  • Reaktionskinetik ! Haster

    Forumindlæg
    Hej Alle Er der nogen kan fortælle mig, hvordan jeg beregner hastighedskontanten for en 2.ordens reaktion når jeg har a og b ? - Hvilken formel skal jeg bruge ? Forstår det ikke helt.. Tak på forhånd !
  • beregn trekant ABC længden af højden fra vinkel B

    Forumindlæg
    i en trekant ABC og A^1B^1C^1 er vinkel A = vinkel A^1 og vinkel B= vinkel B^1. envidere er AC=2 og A^1C^1=6. arealet af trekanten A^1B^1C^1 er 21. beregn i trekant ABC længden af højden fra vinkel B
  • Hjælp

    Forumindlæg
    1: Reducer mest muligt: (a+b)(2a-b)-(a-b)(a+2b) (a+b)2+(a-b)2 2: Omskriv udtrykket ved at sætte en factor udenfor parentes: 4x-ax-bx ka+kb
  • Integralbevis

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med et bevis for arealfunktionen ved integralregning. Jeg er meget godt med, men forstår ikke hvordan man kommer fra første trin i vedlagte fil til andet. Så vidt jeg kan se bliver det til (A(x0)-A(x0))/deltaX som vil give 0/deltaX. Nogle der kan hjælpe?
  • Opgave med vektorfelt

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne have hjælp til følgende opgave:"Betragt vektorfeltetX(x,y) = [a+b(y^2-x^2)/(x^2+y^2)^2, -2bxy/(x^2+y^2)^2],hvor a og b er positive konstanter.(a)Vis, at funktionenF(x,y) = ax+bx/(x^2+y^2)er en potentiel funktion for X.(b)Vis, at for et punkt (x,y) på en cirkel med radius (b/a)^...
  • Forkortelse af brøk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med at forkorte brøken (a^2-6a+9)/(a^2-9), og forklare hvordan man gør? Tror man skal bruge kvadratsætningerne, men kan ikke få det til at passe på sidste led.
  • tangenter

    Forumindlæg
    Hej, ville hurtig spørge, hvordan kommer man frem fra det der: y = [2a(xo)]x + [a(xo)^2 - 2a(xo)^2] til det der: y = [2a(xo)]x - a(xo)^2 på forhånd tak :D
  • Bevis for Logistisk Vækst?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med det? Nogen som har nogle gode notater? y'=a*y*(M-y) y=M/(1+c*e^(-a*M*x))
  • eksponentiel funktion hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har to punkter: (0.15) og (22.215) Jeg skal finde a i en eksponentiel funktion så bruger formlen: a=(x2-x1)kvadratrod(y2/y1)! Men kan ikke huske: Er x2=0 x1=15 y2=22 y1=215 ???
  • RSA bevis

    Forumindlæg
    Hej, nogen her der kan hjælpe med at bevise den her RSA sætning?: (a * b) (mod n) ≡ [ a (mod n) * b (mod n) ] (mod n) Har læst så meget om det i bøger men er blank. Vh.
  • Forskrift for g og dets grundtal

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering, hvor jeg skal finde en regneforskrift for g(-2) = 1/3 Jeg går ud fra at jeg så skal bruge f(x) = a^x men hvad bliver min forskrift så? g(-2) =1/3^-2? og når jeg så skal regne grundtallet er det så hvad a^x bliver?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Opgave 1 Grafen for den lineære funktion: F(x)=a*x+b går gennem punkterne (2, 18) og (5, 27). bestem a bestem b
  • Logaritmeregneregler

    Forumindlæg
    Hvordan viser jeg med logaritmeregneregler, at ln((A0/A)/(B0/B))=ln(B/A)-ln(B0/A0) Jeg har prøvet, at omskrive ln((A0/A)/(B0/B)) til: ln((A0*B)/(B0*A)), men jeg ved ikke, om det er rigtigt.