Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13921 til 13940 af 17507
-
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Modsiger Bibelen sig selv?
ForumindlægHej. Man hører til tider, at folk siger Bibelen modsiger sig selv. Jeg mener ikke at vide alt om Bibelen, og jeg opretter heller ikke dette indlæg for at få en voldsom diskussion, men jeg er lidt på jagt efter nogle af de selvmodsigelser folk mener Bibelen har. Jeg mener faktisk, at nogle af dis... -
Værelse til leje i København
ForumindlægM/K søges til indflytning i 12 m2 værelse i 240 m2 villa på Amager. Lejemålet omfatter: * Fri brug af vand, varme, elektricitet * Fri brug af vaskemaskine, opvaskemaskine og tørrerum * Fri internet (trådløs) Lejen er på kr. 1000,- / måned og indeholder en mindre viceværtspligt (rengøring af fæl... -
Hjælp til fejlsætninger
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med hvor fejlen ligger i denne sætning: you find some people that lives MANGE TAK -
Skal man være stolt el. glad?
ForumindlægBør en mor/far være stolt over deres søn/datter har lavet noget godt. Er det ikke personenen selv der bør være stolt og moderen/faderen kun kan være glad? Jeg har problemer med det der med at være stolt over det andre gør.. filosoferer riemligt meget over det; hvad så hvis en af mine børn begår... -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
Folketingets værste partier
ForumindlægHvis I skulle liste Folketingets partier efter hvor slemme, dumme, uintelligente eller hvad I ønsker at kalde det med dette som nummer et - hvordan ville jeres liste så se ud? -
NaOH
ForumindlægHar en 30% NaOH tilrådighed, men jeg skal en 10% NaOH. Hvor meget NaOH og vand skal jeg tilsætte for at få en 10%. Er det 3 gange så meget vand som NaOH? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHar brug for lidt hjælp!!!! I tvivl om mine r, n,P Da der er tale om 12ngange må mit n være 12 og der bliver trukket 9 billedkort, og dette gentages 12 gange må mit r=1 Mit P er det så 9/12 Har lidt problemet med at udregne mit P(x=9) På forhånd tak -
Gaffelfunktion
ForumindlægHej:-) Hvordan skrives en gaffelfunktion ind i wordmat og hvordan tegnes grafen ind i geogebra? Jeg ved godt hvordan selve funktionen ser ud, jeg spørger bare om hvordan man teknisk set skriver den ind -
Forskrift for f ud fra parablens toppunkt og to punkter.
ForumindlægSe den vedhæftede opgave i kommentar! Jeg ved, at en parabel er symmetrisk omkring toppunktet T, og derfor må afstanden fra 1. punkt til toppunktet være 60 ligesom afstanden fra toppunktet til det næste punkt også er 60. Jeg kender de to punkter, hvorfor disse må være skæringspunkter ... og der... -
TYSK - hjælp
Forumindlæger der nogle søde mennesker, der kan hjælpe med at oversætte denne sætning til tysk med korrekt ordstilling? Nå, hvad er det du skal fortælle mig? spørger hun -
en model af en flise
Forumindlæger det rigitgt det har jeg gjort! -
Hvordan er Jura-studiet??
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere jura efter sommerferien på Århus Uni. Jeg vil bare lige høre fra evt. andre jurastuderende om hvordan det er at læse jura? Om det er meget tungt/bliver kedeligt? Hvad har man fx om; altså det indholdsmæssige? (Ved godt det handler om love osv, men på hvilken måde -... -
dumpet hvad gør jeg
ForumindlægHej Studieportalen, Situationen er, at jeg er igang med at afslutte 2.g hvor jeg fik 4 i skriftlig og 4 i mundtlig årskarakter i Matematik. I min skriftlige eksamen kom jeg til at aflevere i en anden form istedet for PDF og fik derfor -3... Den uddannelse jeg gerne vil komme ind på kræver Matema... -
Ligning med brøker
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med den her ligning: 1/R = 1/20 + 1/6 Kan i eventuelt give en forklaring. Tak på forhånd. -
Består atomer af fotoner?
ForumindlægEr det korrekt, at et atom består af mange forskellige fotoner, som er sat sammen? -
HASTER! LÆGE/FARMACEUT-UDDANNELSEN
ForumindlægHej Jeg står og kan ikke vælge mellem to uddannelser: farmaci og medicin Jeg tænkte på, om der var en der læste medicin eller var færdiguddannet, som havde tid til at svare på nogle spørgsmål angående uddannelsen så som: Hvor meget fylder biokemi i uddannelsen? etc. Generelt har jeg styr på farma... -
plangeometri
Forumindlæghej .er det nogle det har lyst til lidt hjælpe med opgaven : Givet punkterne A = (3,11) og B = (6,15). Radius i den viste cirkel er 5. Linjestykket AC passerer gennem cirklens centrum 1.Bestem koordinaterne til punktet C. 2.Bestem afstanden d fra cirklens centrum til linjestykket BC -
Ligning med to x?
ForumindlægHej! Jeg har fået ligningen : Jeg har prøvet lidt forskelligt, men ved det er forkert, da jeg ikke er så god til ligninger med brøkstrege.
