Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14801 til 14820 af 135324
-
tal med udråbstegn
Forumindlæghej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder? -
4 ! Hvad betyder det?
Forumindlæggod morgen alle sammen :) sidder lige med en tekst og kan ikke forstå hva 4 ! betyder!? Håber nogen af jer ved det. på forhånd mange tak sandy -
Lineær funktion
ForumindlægBeregn forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-1,-4) og (4,1).^ Her bruger jeg så en model hvor det bliver til 1 - (-4) / 4 - (-1) = 5/5 = 1 hvilket jo er a i formlen. b findes ved at sige (-4) - 1 * (-1) = 5 dette bliver så til: f(x)=1x+5 hvis jeg ikke tager hel... -
Ligningsløsning
ForumindlægHej, Hvordan løser man ligningen; x3+cx=d og har den kun 1 positiv løsning? -
Vektor med t
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af... -
differentialregning
ForumindlægHejsa, Er i tvivl om hvorledes denne opgave skal løses. Opgaven er vedhæftet. -
differentiallinger og tangentligninger
ForumindlægHej Jeg har en opgave vedhæftet som jeg ikke ved hvordan man løser -
Diskret mat
Forumindlæghej (om Diskret mat.) Er der nogle der ved om de 3 operatorer ? , ? og ? kan alle udtrykkes alene ved hjælp af operatorerne ¬ og ^ . Hvis ja hvordan ? håber der nogle der kan hjæælpe mig. -
Sammensatte funktioner
ForumindlægEr der en der kan forklare mig de her opgaver, jeg sidder og træner lidt matematik og kan ikke finde ud af de her. Mange Tak på forhånd -
Crikelligningen
ForumindlægKære matematikere som synes at matematik kan være sjov. Jeg står med en opg. om at finde cirklens slæringspunkter med koordinatakserne. > Jeg har lavet følgende. x^2+y^2-8y=33 =>(x+0)^2+(y-4)^2=49 cirklens centrum ligger da i C(0,4) og r=7 Jeg mener at skæringspunkterne må være x1 og x... -
Hvordan dividere man?!
ForumindlægHej alle. Sidder nu med mine lekter og er stødt ind i et divisons-stykke:( Jeg kan ikke dividere og min mor kan ikke hjælpe mig Stykket: 1230:3, vil ikke have svaret, men vil gerne have det forklaret. Hilsen en pige i 7 klasse. -tak. -
Euklids algoritme - største fælles divisor
Forumindlæghejsa jeg skal bestemme største følles divisor i 13 og 8. Jeg har gjort sådan (13,8) = (5,8) idet 13= 1*8+5 = (5,3) - 8 = 1*5+3 =(2,3) - 5= 1*3+2 = (1,2) - 3=1*2+1 = (2,0) - 2=2*1+0 =2 Er dette gjort rigtigt? 2 går da ikke op i 13? -
Lommeregner
ForumindlægHey! Jeg ville bare lige høre om, I kender forskellen mellem TI-Nspire TouchPad & TI-Nspire CAS Touchpad? Jeg er i tvivl om hvilken jeg skal købe, men prisen er det samme for begge modellerne. Jeg ville bare spørge, hvilken der vil egne sig bedst for mig? Jeg skal snart starte i gymnasium og... -
Stx eller Htx
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at læse medicin, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX. Jeg elsker fagene fysik/kemi og biologi. HTX lyder spændende, men jeg har hørt at matematik niveauet er meget højt, så mon ikke det bliver for svært for mig, nu når jeg kun klarer mig mi... -
funktioner :- D
Forumindlæghm okay, sidste opgave i matematik aflevering, og som sædvanlig også den sværeste :b Opgaven lyder på. En funktion f er givet ved f(x) = 2x +3 for x lig eller mindre end 3. -3x +18 for x større end 3 og mindre eller lig 5 ... -
Differentiation
ForumindlægHej Er ved at lave en matematik aflevering og er kommet til en opgave, som jeg ikke lige kan finde ud af. Den lyder sådan: Find den afledte funktion g givet ved: g(x)=ln(x^3/3+2x^5) Håber der er en, der kan lede mig på rette vej med den, på forhånd tak! -
trekanter
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af det så hvis der er nogle der vil hjælpe vil det være dejligt -
Vinklen mellem 2 vektorer
ForumindlægHey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ??? -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
linjens ligning
Forumindlægnogle der kan hjælpe?
