Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 14921 til 14940 af 76732
-
Rumfanget af et omdrejningslegeme omkring y=2
ForumindlægHvis man får oplyst, at der fremkommer en punktmængde der afgrænses af x=a og x=b og f(x) og y=2, skal man så finde rumfanget af et omdrejningslegeme ved at trække 2 fra eller ligge til f(x): pi*S[a,b]f(x)^2-2dx? -
Faktorisering
ForumindlægHeeej.. Er der en der kan vise mig hvordan man faktorisere f(x)=4x^4- 4x^3- 49x^2+ 25x +150 der står at man kan faktorisere et f(x) med (x-a) så a er rod i polynomiet. f(x) = (x-a) * q(x) bruger man den? og er det muligt at løse den uden hjælpemidler? Mirella. -
bevis af indskudsreglen
ForumindlægHej! jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan denne inskudsregel for bestemte integraler skal bevises: ∫(b for oven og a for neden) f(x)dx + ∫(c for oven og b for neden) f(x)dx = ∫(c for oven og a for neden) f(x)dx. mange tak! -
Hjælp.Differentialregning
ForumindlægFind f'(x), når f(x)=x2. 1. Find Δy=f(x+h)-f(x) 2. Find differentialkoefficienten for sekanten: Δy/h 3. Find grænseværdien: jeg har prøvet at finde Δy, men jeg får det til at være h. og det virker ikke rigtigt- -
mat-aflv.!
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål til min aflevering:Ang. skæring ml. cirkel og linie - glemmer det altid. (x-2)^2 + (4x+2)^2 = 8 Når man skal opløse den sidste parentes, bliver de 4x så til 4x^2 eller 16x^2(eller noget helt tredje) - jeg kan aldrig huske det...Og så er der en tegning af en graf for ... -
Integration
Forumindlægfunktion f er bestemt ved: f(x)=(1/4)x^3-x^2-x+4. Det skæringspunkt mellem grafen for f og førsteaksen, der har den mindste førstekoordinat, kaldes A. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet A. -- Når man har någet med Arealet i et bestemt punkt at gøre, mindes jeg at man skull... -
Bestemt ligning for tangent i punkt (2,f(2))
ForumindlægJeg har fået givet funktion f: f(x)=(3x)^3-(3x)^2-x+1 Jeg har i opgave A tegnet grafen (i nspire) og fundet diverse nulpunkter. Opgave B: Bestem en lining for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)). What to do? Jeg har ingen idé hvad der menes med punktet (2,f(2)), men vigtigst af alt... -
differentialligninger
ForumindlægHej. Hvad mon man skal stille op med nedenstående opgave? Om funktionen f, der er løsning til den logistiske ligning dy/dx = y(b-ay) gælder at f(0)= 1 og f' ' (0) = 7 og f ' '(0) = 21 Bestem a og b . Håber nogen vil hjælpe mig med at få bedre styr på differentialligninger i... -
neeeeeed heeeeeeeeeelp
ForumindlægHej, Hvordan kan man angive tre andre stamfunktioner til en funktion. altså F(x)= (1/2)x2-x+9 er stamfunktion til f(x)=x-1. Please har brug for hjælp! På forhånd tak -
Tangenter og diff. regning
ForumindlægHejjeg er i gang med at læse idt op til en mat prøve og vil lige træne nogle opgaver, som jeg ikke er så god til. Dvs jeg har regnet noget lignende, men det er længe siden, så jeg kan ikke rigtig gennemskue det lige nu.Håber nogle vil hjælpe mig lidt med de to nedenstående opgaver.Det skal lige s... -
væksthastigheden efter 20 år
ForumindlægOplyst: antallet af indbyggere i en kommune kan beskrives ved 1000*f(t) t = antal år efter 1990 f(t)= 0,0020t^3 - 0,1132t^2 + 1.5412*t + 27 Opgave: Bestem f'(20) (Facit skal give - 0,59) Hvordan bestemer jeg f'(20) ??? -
integral
ForumindlægHej :) Jeg ved ikke rigtig hvordan man laver opgaven og har brug for hjælp. Det jeg er kommet frem til er: Parablens formel: ax^2+bx+c P1(0;2,25) P2(-1;2) P3(1;2) -
2001-8-5, helt balnk
ForumindlægJeg er helt blank mht. til følgende opgave:f)en funktion (f) er givet vedf(x) = -1/2x + 5/2,og en linje (m) er givet ved y = 2x + 1.Bestem til f den stamfunktion (F), hvis graf har linjen m som tangent.ALLE HINT KAN BRUGES!! Aner ik hvordan jeg skal gøre!På forhånd tak! -
Eksponentielle udviklinger!
ForumindlægFunktionerne f og g er eksponentielle udviklinger. Grafen for f går gennem punkterne (-3, 2) og (10, 8), og grafen for g går gennem (-1, 12) og (8, 2). Angiv regneforskrifter for f og g.BEREGN koordinaterne til grafernes skæringspunkt med 3 decimaler.Er der nogen der har lyst til at hjælpe med de... -
Hej er der mogle som kan hjælpe
ForumindlægHar svært ved opgaverne -
HASTER
ForumindlægIsoler s i udtrykket: P= (4/(r+s)) -
parablen
ForumindlægHej, et bud? a: andengrads ligning? b: kræves en forskrift og x1 eller 2 på forhånd tak -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast med denne opgave... er der nogen, der kam hjælpe med at løse den? Tak på forhånd. -
En person indsætter 50000 kr. på en konto til en fast årlig rente på 4%
ForumindlægA: Hvor stort et beløb står der på kontoen efter 12 år? B: hvor mange år går der i alt, inden beløbet på kontoen er blevet fordoblet? Please hjælp:)) kan ikke komme videre! -
grafer og funktioner
Forumindlæger der nogen der kan måske hjælpe mig med denne her opgave
