Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15281 til 15300 af 114887
  • halveringstider

    Forumindlæg
    Hej.. en lille logaritmeopgave, som jeg ikke kan finde ud af.halveringstiden for et bestemt stof er 20 århvor meget er der tilbage af stoffet efter 3 halveringstider?Håber nogen vil forklare mig det. Kan ikke engang begynde.. har simpelthen ingen anelse :(
  • hjælp til brøk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan vise mig hvordan jeg løser denne brøk i diverse trin?????((a+b)^2 x)/(a+b)^3 : ((a+b)x)/(a-b)^2 Resultatet bliver (a+b)/(a-b)mange tak på forhånd johnny
  • Lynets afstand

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet til at opgave at besvare hvorfor man tæller antal sekunder fra når man ser lynet til man hører det første brag og så ganger med 3, for at finde ud af hvor langt væk lynet er. Jeg er ret forvirret...
  • ReGnE fOrSkRiFt.....

    Forumindlæg
    hej alle sammen... er der ikke nogen der vil hjælpe mig, med dette.... find forskiften når f(5)=3 og f(-2)=7 Dm [4;6] og derefter værdimængden.. Jeg ved hvordan jeg finder forskriften, men ikke værdimængden.... Please - nogen hjælp...
  • Komplekse tal - Eksponentiel form

    Forumindlæg
    Jeg har fået opgivet tre komplekse tal: 6ei(3π/2) 14ei15π ei(7π/4) Jeg skal bestemme deres hovedargument og angive deres rektangulære form. Hvordan gør jeg?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Løs, med 3 decimaler, ligningen 2,7·0,8 = -x + 3,4 Løs derefter uligheden 2,7·0,8x < -x + 3,4.
  • Bestem en forskrift for f

    Forumindlæg
    Hey Jeg har lidt problemer med den her opgave som lyder på: Grafen for en lineær funktion går i gennem punkterne p(2, 3) og Q(5, 12) bestem en forskrift for f Kan simpelthen ikke finde ud af, så vil nogle hjælpe mig?
  • bevis for ellipsebaner

    Forumindlæg
    Jeg skriver om himmelmekanik i mit studieretningsprojekt, og herunder planetbanerne! Under min teoretiske forklaring af keglesnit, har jeg skrevet om keplers 3 love, og lavet det bevis som er nævnt i de fleste fysikbøger nemlig at T^2/r^3 gælder for en planet i cirkelbevægelse. F=m*r*(4pi^2)/T^...
  • differentiere

    Forumindlæg
    hvordan differentiere man f(x)= 4√x og f(x)= (3&radic;x-1)(x2-7x) Håber i vil forklare hvordan man ør, og hvilke regler man bruger osv. det er meget vigtigt at jeg kan forstå det:)
  • økonomi

    Forumindlæg
    Hvilken opsparings-måde giver det største slutresulta? se på figuren og undersøg hvor meget der er opsparet efter 3 år med renter: a) når der indsættes 6000 kr den 1.januar tre på hinanden føjgende gange. figur bankbog 3,6% p.a med en årlig rentetilskrivning
  • Opløsning af Nacl

    Forumindlæg
    Hvorfor ikke nummer 3, ( 500 ml 1 M Nacl? ) 250 ml 1M Nacl er også samme som 500 ml 1M, ikke? Kan nogen forklare det overhovet hvordan denne løses?
  • eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    "om en eksponentielt aftagende funktion f oplyses det, at f(3)=100, og at f(x) bliver 20 % mindre når x øges med 5. Bestem en regneforskrift for f Hvordan finder jeg x1, x2, y1, y2? :S
  • En cirkel går gennem punktet..

    Forumindlæg
    Hej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P.
  • differentialregning

    Forumindlæg
    Givet funktionen f(x) = 2*x^2-x a) Betstem tretrinsreglen til at beregne f&#39;(3) b) Benyt tretrinsreglen til at beregne f&#39;(x)
  • Diskriminanten

    Forumindlæg
    x^2-3x-10=0 Gør rede for d er lig med 49 og løs ligningen? Er det ikke rigtigt at a=1, b=-3 og c=-10.. Får det ikke til 49.. bruger d=b^2-4*ac nogle råd?
  • Hjælp til prøve om integralregning!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en prøve i integralregning i morgen, og jeg er helt på skideren. Det ville være så skønt hvis i kunne hjælpe mig med disse spørgsmål, som er en lignende prøve og bare komme med nogle resultater + forklaringer - det ville være en kæmpe hjælp når jeg i morgen sidder med nogle lignend...
  • Keplers tredje lov

    Forumindlæg
    Hej .. Der er en formel T^2/a^3 = konstant, (T - omløbstiden og a - halve storakse) , men hvad er konstant, altså hvad har man fundet , når jeg har divideret de to tal , altså T og a ?. Har brug for svaret så hurtigst som muligt , skal fremlægge i morgen :/
  • Integral pleas help

    Forumindlæg
    Heej nogen der har tid/lyst til at forklare mig opgave 2 og 3 i den vedlagte kopi - jeg er helt lost, jeg skal løse dem ved uden brug af ti-interactive, det er det der driller mig lidt. på forhånd tak :)
  • hjælp...

    Forumindlæg
    reducere lininger 1: 20-(8x+6)+(8-4x) 2: 24+3a-(18+6a)+(12+3a) 3: (8a+3b)-14-(6b+a) 4: -(17x-3y)+4x-(16x+3y)
  • pH-skema

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen som kan hjælpe med følgende : 100 mL af en 0,100 M opløsning af NH3 (Kb = 1,8 * 10−5) titreres med 0,200 M HNO3. a) Opskriv reaktionsligningen og skitsér titrérkurven.&#39; Mit svar: Reaktionsligningen opskrives: NH_(3(aq))+ HNO_(3(aq)) ->?NH?_4(aq)^+ + ?N...