Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16901 til 16920 af 16945
-
En klages vej gennem systemet
ForumindlægI denne artikel begiver Studieportalen.dk sig ud på en tur gennem systemet, for at undersøge, hvad der sker, når en klage indsendes. Vi taler om systemet hele tiden; velfærdssystemet, retssystemet eller sundhedssystemet. Vi er stolte af vores lands systemer, som beskytter os og skaber stabilitet... -
Kinesiske tegn eller tyske gloser?
ForumindlægGlobaliseringens tidsalder er over os. Verden bliver mindre i den forstand, at vi nu dagligt kommunikerer og samarbejder med folk over hele kloden. Herigennem støder vi på anderledes og spændende nye kulturer og sprog. Så anderledes, at de indimellem spænder ben for kommunikationen og dermed vore... -
Har du styr på intelligenserne?
ForumindlægDet er da ret interessant, at intelligens i sig selv er en forholdsvis ubestemmelig størrelse. Der er i hvert fald ikke endnu helt enighed om, hvordan begrebet defineres. Alligevel er det et begreb, vi slynger om os i den tro, at alle ved, hvad det betyder. Lad mig derfor gætte på at IQ-tests, ma... -
Eventyr. Rgitigt?
ForumindlægEr der nogen der kan vurdere om dette ikke er korrekt beskrevet? Kom endeligt med noget mere hvis I kan :) Folkeeventyr I dag læses og høres folkeeventyret hovedsagligt af børn. Men folkeeventyret er ikke skabt for børn. Det blev skabt af voksne mennesker hvor historien gik fra mund til mund, f... -
Eventyr. Rigtigt?
ForumindlægEr der nogen der kan vurdere om dette ikke er korrekt beskrevet? Kom endeligt med noget mere hvis I kan :) Folkeeventyr I dag læses og høres folkeeventyret hovedsagligt af børn. Men folkeeventyret er ikke skabt for børn. Det blev skabt af voksne mennesker hvor historien gik fra mund til mund, f... -
Hjælp til rettelse/karakter af dansk stil
ForumindlægHej allesammen.. Jeg ved udemærket godt, at jeg er utrolig dårlig til dansk ( og har derfor matematik/fysik i gymnasiet ;) ) Så vil derfor høre, hvad I umiddelbart vil gi i karakter for denne stil. Jeg ligger normalt omkring 4. Jeg har teskt nr. 1 der hedder "To Verdener" &rdquo... -
KOM NU?
ForumindlægNogle der vil rette denne stl. Jeg skal skrive om, hvordan terror påvirker os. I må meget gerne rette mir sprog og tilføje nogte mere til den. I artiklen fortæller den 18-årige Rasmus Lund og hans 19-årige halvbroder Alex Lund, hvad de følte, da de oplevede terrorangreb på nært hold. De befandt s... -
Stil (rette)
ForumindlægHejsa, håber der er en der vil rette denne her:) Det vil jeg sætte pris på. Slægten: Slægter følger slægters gang siger et gammelt ordsprog og de tætte bånd til ens egen slægt kan være overordentligt stærke. Vi er alle af samme slægt, hvis vi da går langt nok tilbage i tiden. Vi stammer oprin... -
Dansk: terminsprøve 8. klasse
ForumindlægHej :-) Er der nogen, som vil kigge på min dansk stil (skriftlig fremstilling) og give den en karakter? Mathias stirrer atter på den låste dør og prøver desperat at forholde sig roligt. Hans største frygt lige nu er, hvordan politibetjenten, som skal afhøre ham, kommer til at tolke hans umul... -
Hvad synes I om mit essay?
ForumindlægHejsa! Jeg vil gerne vide, hvad I synes om mit essay? Vær 100% ærlig, tak. I må også gerne give mig en karakter, hvis I vil :) Selfiegenerationen Selfiegenerationen. Du kender dem: de står altid klar med kamera-appen åben, mens de smører et kæmpe, falsk smil hen over ansigtet. Efter de ha... -
Essay med mangel på personligt præg? 10 eller 12?
ForumindlægHej. Jeg har fået 10 for mit essay, som jeg fik tre timer i skolen til at skrive. Jeg går forresten i 8. klasse, og det er første gang, at min klasse skulle skrive essay. Jeg havde virkelig håbet på et 12-tal, men min lærer havde været i tvivl om, om hun skulle give mig 10 eller 12, så hun spurgt... -
Teori og metode problemer
ForumindlægHey folkens, Jeg har virkelig problemer med min teori og metode. Jeg skriver om Engelsk (humaniora) og Historie, lidt religion (samfundsvidenskab) Håber i kan hjælpe mig med det. Jeg skal snart til eksamen. 1000 tak. Her er profetien om 11. september 2001, som skrammer mange millioner af mennes... -
Forkort mit bogresume
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle skrive at resume af en bog jeg har læst, efter læsedagende. Problemet er bare, at jeg syntes, at den er for stor. Kan i være søde at hjælpe mig med at forkorte den? Jeg er dårlig til komma og punktum, det ved jeg godt. Med jeg gør mit bedste. Men. Er der muligt ... -
OSO!! HJÆLP pleass
ForumindlægJeg skal lave en oso og har lidt brug for hjælp til den. Jeg vil gerne være lærer i fremtiden, så det er nok det den skal handle om. Det ville være rart hvis nogen også gad at kontakte mig privat. Sarasukkermus@hotmail.com DET VILLE VÆRE DEJLIGT HVIS I LÆSTE DET HER! Krav til opgaven Uanset... -
Terminsprøve - Ewan og Erna af Hans Otto Jørgensen (Hjælp!)
ForumindlægHej var oppe til terminsprøve idag, er der nogen der vil læse min litterære artikel igennem og muligvis gætte på en karakter? Det er blevet normalt at den moderne litteratur i dag beskæftiger sig med parforhold og kærlighed i det private hjem. Noget der er blevet kaldt en moderne biedermeiertende... -
Giv karakter på novelle
ForumindlægHejsa! Jeg har lige afleveret en stil til min dansklærer. Jeg skulle skrive en novelle om 'svage mennesker i samfundet' så derfor har jeg valgt at skrive en novelle om en narkoman. Håber du/I vil læse den igennem og sige hvad i synes om den og evt. fejl. Og giv en karakter efter 7-trins... -
Smidt ud!!! - hvorfor?
ForumindlægHej, I vores klasse er der rigtig mange, der larmer. En masse elever har klaget, og derfor har vores lærer givet os til opgave at læse nedenstående historie "Smidt Ud!!!". Et af spørgsmålene til historien er: "Synes du det er en god idé at smide en elev ud af timen?" Jeg... -
Skal jeg klage over min skriftlige eksamenskarakter i dansk?
ForumindlægHej alle her på Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg har fået 02 i min skriftlige eksamenskarakter i dansk på STX. Min klasse har selv alle sammen fået nogle utrolig lave karaktere, og derfor vil mange klage, så er der nogle herinde der eventuelt vil kigge på min opgave og måske bare ... -
Oversættelse DK-ENG
ForumindlægHej Nogen der vil kigge på en oversættelse fra DK- ENG og komme med rettelser. Den danske version ligger nedeunder den engelske. - Jeg har oversat første del af artiklen tidligere og der kom læreren med en løftet pegefinger omkring kongurens!!! jeg kan stadig ikke se fidusen med kongurens, nogen ... -
Rettelse af engelsk
ForumindlægHar lavet det meste af mit engelsk, det kunne være rart hvis der var nogle der ville rette mine dumme fejl. Hvis der var en der ville hjælpe mig lidt med at oversætte de to første da jeg har lidt svært ved nogle af sætningerne. School shooting in the USA Reasons: Culture: Back from ...
