Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17041 til 17060 af 35989
-
Beregn den tilførte energi og massen
ForumindlægHej, jeg sidder med en fysikopgave, som jeg ikke forstår. Jeg har prøvet at løse den selv, men jeg er usikker på, hvilken formel jeg skal bruge. Nogen, der kan hjælpe med at løse opgaven? Opgaven og besvarelsen er vedhæftet. Jeg glemte at skrive, at det er B-niveau, men det kan man åbenbart ikke... -
Differentiere
ForumindlægHey hvordan differentiere man denne funktion: f(x) = 12 * kvadratrod-x (ved ikke hvordan jeg indsætter kvadratrodsymbolet) Jeg skal bruge det til at finde tangentlinjensligning med. f' (x) * (x_0 - x) + f(x) tangenten går gennem punktet 9,36 så jeg har x_0 = 9 f(x_0) =... -
Punkt-Tangent
ForumindlægHej ... jeg har den opgave som jeg har brug for lidt hjælp. vi har to funktioner f(x) = 0.5 x og g(x) = -3/4 x^2 +8x -12 a) Bestem koordinaterne for det punkt på grafen for g, hvor tangenten er parallel med grafen for f ? De to funktioner afgrænser et område M. Når M roteres omkring y-aksen f... -
Forberedelse på studie.
ForumindlægHej - Vil lige høre jer ad, om i har råd til, hvordan man bedst muligt forbereder sig på sit studie hvis man er tilbudt en standby plads? - Er det rigtigt at alle kan være med til forlæsningerne på universitet? Ved godt at det ikke bliver tjekket hvem der kommer ind og ud, men accepterer universi... -
Skrå kast i fysik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse disse to opgaver. Er virkelig gået i stå? -
Bestem integralet
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med denne opgave? -
unknown sum
Forumindlæg -
Resitivitet: beregn strømstyrke og det procentvise effekttab i kablet
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg allerede har lavet a). Den får jeg til 12,7 Ω. Dog får jeg b) til noget andet end facitlisten, som siger at strømstyrken er 1,2 kA, og at det procentvise effekttab er ca. 2,5%. Hvad gør jeg forkert? Min besvarelse til b). Tak på forhånd. -
Troels Mylenberg uddannelsesillusionen
Forumindlæghttp://www.fyens.dk/article/2128313:Troels-Mylenberg--Uddannelsesillusionen Sidder og skal lave en analyse af denne artikel. Er der nogle der kan hjælpe mig med noget analyse? Er fuldstændig lost. Jeg har fundet ud af at hjemlen må være, at kvalitet og indtjening skal hænge sammen -
Banens krumning
ForumindlægJeg har en opgave jeg har lidt udfordringer med. Jeg har løst a og b. Men c volder mig problemer. Jeg kan forstå at man kan bruge formlen Hvor jeg så sætter k=0. Men resultatet bliver en meeget lang brøk. Det ser ikke rigtigt ud. Kan i hjælpe? -
HJÆLP!!!!!
Forumindlæghåber nogen kan svare, tak på forhånd!! er der nogen der ved hvilke stile man kan skrive til "fsa skriftlig fremstilling december 2013"? er der nogen der ved hvilke opgaver der er i "fsa problemrening 2013 december"? håber nogen kan svare! ;) -
Matematik hjælp - HASTER VIRKELIG MEGET
ForumindlægHejsa :) Har meget brug for hjælp til en opgave som jeg er gået helt i stå i : Find en ligning for den cirkel, der har centrum i (6,-1) og som tangere linjen med ligningen 2x-3y+12=0. -
gange parenteser med hinanden
ForumindlægHej! jeg forstår ikke rigtig, hvordan man skal reducere den her: (3+b) • (4+3b) jeg ved godt man skal sige: 3 • 4 + 3 • 3b + b • 4 + b • 3b altså gange alle bogstaver og cifre med hinanden, men hvordan skal man reducere det? det kommer vel ikke til at hedde 14+ 20b ? h... -
Linjens skæring - vektorer i 3D.
ForumindlægHejsa! Jeg skal i nogle opgaver afgøre hvorvidt to linjer skærer hinanden i det tredimensionelle koordinatsystem. Jeg nøjes med at skrive første opgave, for at få styr på metoden. "Undersøg i hvert af følgende tilfælde, om de to linjer skærer hinanden" Jeg har vedhæftet parameterfrems... -
Emne om meneskettigheder
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med samfundsfag? Jeg skal redegøre for menneskerettighedernes historiske oprindelse og idegrundlag. jeg har søgt på nettet i et godt stykke tid nu, men kan ikke finde svaret. kan kun finde, hvad mennesket har ret til. håber nogen der kan hjælpe mig. Mange tak på ... -
El-koger
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave? :) -
El-lære
ForumindlægHej, jeg er gået i stå med denne opgave og håber at nogen kan hjælpe -
Spændingsfald
ForumindlægHej alle sammen Jeg er gået i stå i den sidste opgave forneden her, jeg har allerede prøvet adskillige metoder, men kan se de her forkert fra facitlisten. Spændingsfaldet over en elektrisk pære er 12 V, og pærens effekt er 6,0 W. Hvor meget energi afsættes i pæren hver sekund? Hvor stor ladnin... -
Hjælp til pH beregninger.
ForumindlægHej, hjælp til opgave a,b og c? -
Matematikhjælp
ForumindlægHej. nogle som kan hjælpe mig med den her opgave En andengradsligning er givet ved x^2 +b·x+36=0 a) løs andengradsligningen når b = 13 (Den har jeg løst) b) Bestem de værdier af b for hvilke andengradsligningen har netop en løsning
