Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18141 til 18160 af 114887
-
HJÆLP TIL MATEMATIK
ForumindlægEr kommet ud i et spørgsmål hvor jeg skal finde L-B-H når rumfanget hedder 48 Hvordan gør man? -
fællesnævner
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvordan finder en fællesnævner for det brøk 2/3 og 4/5? jeg har virkelige bruge for noget hjælp. Tak på forhånd. -
Redox
ForumindlægHej Jeg kan ikke få følgende redoxreaktion til at passe: NO3 - + Al -> NH3 + Al(OH)4 -
hej
Forumindlægjeg forstår ikke struktur hvordan man løser sådan en opgave kan i hjælpe mig bilag vedhæftet ned -
hjææælp
ForumindlægEfter o-løbet har pigerne lyst til en tur i vandet. Pernille har fået lov til at låne naboens pool. Poolen er 9 m lang, 5 m bred og 120 cm dyb. Hvor mange liter vand kan poolen indeholde, hvis den fyldes helt op? [Dette billede indeholder måske grafik som skal ses for at kunne svare på spørgsm... -
Lineær algebra
ForumindlægEr der kan hjælpe mig igang med disse to opgaver? -
Densitet og rumfang
ForumindlægDensitet for guld er 19,3g/cm3 altså 19,3g*1*1*1?. Men vil det så sige at densiteten for 2 cm2 er 19,3*2*2*2? Det virker bare som en stor forskel i resultatet. Derudover, hvad betyder skråstregen mellem g og cm? Er det et divisiontegn, eller? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med følgende opgave? Fra et almindeligt kortspil trækkes et kort. Find sandsynlighederne for følgende hændelser. a) der trækkes ingen klør b) der trækkes hverken billedkort eller ruder c) der trækkes en hjerter eller billedkort tak på forhånd. -
et spørgsmål omkring integration af en funktion ganget med en anden funktion?
ForumindlægEr der en derude der kan hjælpe mig med et lille problem? jeg skal integreret Jeg kender løsningen som er -3/2*e^(t^4/2), men har svært ved at forstå hvordan det er kommet dertil. Hvad jeg har læst mig til skal jeg bruge integration ved substitution.. men forstår ikke helt dette når man skal... -
Store koefficienters metode
ForumindlægJeg forstår ikke formuleringen på denne opgave. Kan en hjælpe mig ? :) -
Opgave fejl? Matematik differentabel regning
ForumindlægEn som kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan løse denne? Hvad har jeg gjort galt - se vedhæftet -
Problemer med opgaven
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave for og jeg ved selvfølgelig af prikproduktet skal give 0 og man står tilbage med en ligning og skal isolere s men jeg får et helt forkert ral -
differenskvotienter
Forumindlægjeg kan ikke rigtig få noget rigtig i mellemregning når jeg laver denne her opgave, er der nogen der muligvis kunne forklare den? Funktionen f er givet ved: f(x)=x^2-3x 1. lav en tabel over funktionsværdierne for x-værdierne 0,98; 0,99; 1; 1,01; 1,02 2. brug tabellen til at beregne 4 differe... -
Opgave b
ForumindlægHej allesammen Hvordan løser jeg opgave b? Jeg får førstekoordinaten til punktet B = -2, men hvordan finder jeg arealet af M? -
Lidt hjælp til matematik (funktioner)
ForumindlægGodaften..jeg sidder med en opgave som lyder :f(x) = (3x^2-1)/x^3a) bestem definitionsmængde, nulpunkter og fortegn for fb) Bestem monotoniforhold for f, og angiv de lokale ekstremumsstederc) Bestem en ligning for hver a asymptoterne til grafen for ftil b har jeg tænkt mig at sætte f´(x)=0, og la... -
vektor regning - haster
ForumindlægJeg har brug for hjælpTrekant ABC er bestemt ved punkterne A(-2,1) B(1,5) og C(x,-1)Bestem værdierne af x om opfylder, at |AC|( der skal står vektor AC ) = kvadratroden af 40 -
differentialligningen
Forumindlægbestem samtlige løsninger til differentialligningen dy/dx=3x^2+1 bestem hver af de løsninger hvis graf har linjen med ligningen y=4x-1 som tangent -
3.grad til 2.grad
ForumindlægHej.Hvordan laver jeg en 3.gradsligning til en 2.gradsligning?Eks:4x^3-9x^2-10x+3På forhånd tak! -
Et radioaktivt præparat
ForumindlægNogle der vil fortælle mig hvordan denne opg skal løses eller få mig igang. Jeg skal op til eksamen snart, derfor betyder det meget for mig... Et radioaktivt præparat består af 20mg Bi-212. I løbet af tre timer er mængden af Bi-212 faldet til 2,5 mg på grund af det radioaktive henfald.Et andet ra... -
divison polyn
ForumindlægGodaften alle sammen. Er der nogen matematiske eksperter der kunne hjælpe mig.. Jeg vil være glad.. http://peecee.dk/?id=10303
