Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 18361 til 18380 af 76732
-
dobbeltrod :(
Forumindlægjeg har en opgave: bestem forskriften for det andengradspolynomiet der har dobbeltroden 4, og som i 1 har værdien -5. hvis polynomiet har en dobbeltrod da må diskriminanten være 0, men jeg kan ikke komme videre :( -
blækregning til i morgen.. hjælp!
Forumindlægskal bestemme forskriften for andengradspolynomium der har dobbeltrod 4, og som i 1 har værdien -5.. kan slet ikke finde ud af det.. hvis i kan løse denne for mig, ville det være en stor, da jeg så kunne regne resten af opgaver ud.. takker på forhånd -
funktionsregning
ForumindlægHej med jer.Når jeg har flg. funktioner:f(x)=2x-3 og g(x)=-x+2hvad menes der så med ligninger som:f(2x)=g(x²) og f(x+3)=g(x)+x- det er ikke det med at løse ligninger jeg ikke helt er med på, bare det der står inde i paranteserne (f.eks. x+3)... -
Integral regning igen
ForumindlægHej er nogle som gider hjælpe mig med disse opgaver tak på forhåndFunktionen f er givet ved f(x)= e^x-e^-xBestemt tallet d, således at punktmængden bestemt ved (x,y) 0 = = = =har arealet 8.En funktion f er givet vedF(x)=x^2-6x+10En punktmængde M er bestemt ved (x,y)f(x) = ... -
Omdrejningslegeme omkring y=k
ForumindlægHvis et område mellem f og linjen l med ligning y = k hvor k < eller = f(x) for a < eller = x < eller = b roteres 360 grader omkring l, fremkommer et omdrejningslegeme med volumen:\n\nV = PI * S (f(x)-k)^2 dx\n\nSpørgsmålet er så:\n\nHvis nu der for intervallet [a;b] istedet gælder at f(... -
differentiere notation
ForumindlægJeg ved godt hvordan man løser den, men hvordan skal man skrive notationen op i en aflevering? En funktion f er bestem ved bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet (2,4) -
Parabel
ForumindlægKan nogen fortælle mig, til punkt og prikke, hvordan jeg bestemmer koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem parablen og linien l. ?? A4. En parabel er bestemt ved ligningen -x^2+8x-13 Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt og tegn parablen.√ En linie l har lig... -
Differentiering
ForumindlægHej!Har siddet med dette i noget tid, men er simpelthen så dårlig til det. HJÆLP.De to funktioner, der skal differentieres hedder:f(x) = 1/x-2og f(x) = 2sin(x)-1Tak! -
Differentiering
ForumindlægJeg har en funktion, der lyder: f (x) = -x^4 -2x^3 +3x^2 +1 Er det korrekt, at -x^4 differentieret giver f ' (x) = -4x^3 ? Og -2x^3 giver det enten -6x^2 ELLER -3x^2 differentieret? Og 3x^2 giver det enten 6x ELLER 2x^1 differentieret? Jeg er ikke så god til differentialregning,... -
integralregning - længde og bredde
ForumindlægHvordan er det man regner længde og bredde ud ved hjælp af integralregning? Fx. viser min opgave et koordinatsystem en model af en dige med forskriften f(x)=0,06x4 - 0,6x3 + 1,5x2 hvor nedre grænse er x=0 og øvre grænse er x=5. Det jeg har gjort ved at regne bredden ud er at bruge integralet, ... -
anvendelse af potensudvikling - hjælp! s;
Forumindlæghej alle, jeg sidder og skulle til mundtlig matematik B eksamen her om et par dage, og jeg er simpelthen så lost ved et af spørgsmålene, som hedder: "Du skal præsentere funktioner af typen f(x)=b*x^a med tilhørende egenskaber og anvendelser." jeg har lavet det første, men anvendelse af ... -
Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion er giver ved f(x)=2x3-6x2-12x+1 Og jeg skal finde monotoniforholdene for f. Jeg kan som regel godt finde ud af at regne monotoniforhold, men denne gang er jeg lidt forvirret over hvordan jeg skal gribe det an! Jeg startede først med at differentiere funktionen og efterfølgende solve... -
Hjælp til matematik aflevering :)
Forumindlægf (x) = ((1)/(4))x^(2)+In(x) Hvor x > 0 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (4,f(4)) b) Bestem koordinatsættet til hvert af de punkter på grafen for f hvor tangenthældningen er 1,5. -
Funktionsundersøgelse.
ForumindlægHej!Jeg skal til skriftlig matematik på tirsdag, men jeg har det problem at jeg er meget i tvivl om, hvordan man beregner værdimængde og definitionsmængde. Det drejer sig jo så specielt om, når man skal lave funktionsundersøgelse. Er der en eller anden helt sikker metode?Jeg er meget i tvivl.også... -
Stamfunktion
ForumindlægNogle der vil hjælpe med del b? :) -
Integrale opgave
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe med en opgave i min mat aflevering. Jeg har vedhæftet opgaven og ved, jeg skal tage integralet, men forstår ikke, hvordan jeg skal afgrænse området. Tak på forhånd. -
HJælp søges..DIFFERENTIALLIGNINGER
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med opgave 301. og 302. Helst med forklaringer på beregningerne. -
Eksponentielle vækst
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en aflevering, dog sidder jeg lidt fast i opgave 3 hvor jeg har fået disse spørgsmål. 3.a Hvor mange bakterier vil der tilstede efter 4 timer, hvis udviklingen fortsætter en time mere? 3.b Hvornår var populationen på 3000 bakterier? 3.c Hvor mange procent vokser b... -
uendelige rækker mv.
Forumindlæghej er der nogen som kan forklare opgave 4 hvordan den skal lave og 5 men jeg har lavet opgave 1, 2 og 3 men kan i se om de er rigtigt lavet jeg vedhæfter dem de næste to beskeder. -
monotiniforhold
ForumindlægHej. Kan ikke helt huske hvordan man regner disse. Er der nogen der kan hjælpe?
