Søgning på: naturgeografi b noter. Resultater: 18481 til 18500 af 99996
-
vilkårlige trekanter..hjælp.
ForumindlægHvordan skal jeg løse denne opgave. I en trekant ABC er følgende opgivet: B=94 c=18 og arealet er 124. bestem længden af a jeg tror jeg skal gøre sådan 124=0,5*18 xSin(94)... hvordan løser isolere jeg x og finder længden a. ?? -
Areal af trekant? Haster!
ForumindlægBeregn arealet af trekanten ABC, når vinkel A = 22, Vinkel C = 52 og b =12. Hvordan beregner jeg arealet, jeg ved arealet skal give 22,1, men ved ikke hvordan jeg skal regne mig frem. Er der en venlig sjæl, som kan forklare mig fra punkt til punkt, hvad man gøre? :) -
LIGEBENET trekant
Forumindlæghejsa... Jeg kan ikke rigtigt finde ud af denne opgave: Trekant ABC er ligebenet med A = B =65 grader. Desuden er a = 17,3. Beregn de resterende stykker i trekanten. Nogle forslag... jeg kan godt finde ud af det der sinus, cosinus og tangens, men det er jo kun i en retvinklet trekant ik? K... -
Beregn siderne på en vilkårlig trekant
ForumindlægJeg er stødt på dette problem og er ny lige pt., så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg skal beregne en vilkårlig trekant. Vinkel A = 26o Vinkel B = 47o Højden fra grundlinjen til vinklen C (hc) = 21.2 Jeg ved ikke om jeg skal bruge sin/cos/tan eller andre af de ting.. Tak til j... -
Beregne vinkler med cos, sin elle tan ?
ForumindlægMangler lige sidste opgave her i min aflevering... Har en retvinklet trekant, med en hypotenuse på 8,3 cm. og en 'lodret side' på 4,5. Skal beregne vinklerne A og B (altså de to andre vinkler end C, der jo er 90). Hvad for en af funktionerne (cos, sin, tan) skal jeg bruge og hvordan? Noge... -
HJÆLP!! lille matematik spørgsmål 1G NIVEAU
ForumindlægHej Jeg forstår SLET ikke hvordan jeg skal lave disse to opgaver!! PLEASE hjælp mig!!! det er fra en blækregning, som skal afleveres i AFTEN!! y=0.305x+10.2 b) Bestem loddets vægt. Der hænges et nyt lod på fjederen, og fjederens position aflæses. c) Bestem, hvor meget fjederens position ændres,... -
gymnasiematematik
Forumindlægjeg har en opgave som jeg bare ikke kan finde ud af hvordan skal løses :( Den hedder : om funktionen f(x)=ba^x oplyses, at f(0) =7 , og at funktionsværdien tredobles, når x øges med trekantx (delta x?(min egen indførte kommentar))er =9. bestem tallene a og b Jeg er helt lost nogen der kan hjælp... -
Matematikhjælp i Vektor! HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg har lavet spørgsmål a i den vedhæftede fil, så jeg mangler kun b,c og d. Kan nogen hjælpe? det ville være fantastisk! For jeg har prøve i vektorer i rummet på torsdag, og jeg er mildest talt ikke så god til det, for jeg har været meget fraværende i emnet pga. en rejse til USA i starten... -
Grænseværdi om igen
ForumindlægKan det passe: lim (3x+5) x --> 2 x = 2 f(x) = 3*2+5 f(x) = 11 Hvis den er korrekt, hvad gør jeg så med følgende? lim (t(at+b)) x --> 0 lim (-8) t --> 2 Håber på lidt hjælp .. -
væksthastighed
Forumindlæghej. jeg har fundet et indlæg i studieportalen og har et spørgesmål til det. Indlægget: Hej! Jeg sidder med en opgave jeg har svært ved at få hul på. Den lyder:.....undersøges hvordan en bakteriekoloni udvikler sig med tiden. Antallet af bakterier N som funk af tiden t, målt i timer, kan be... -
HJÆLP! - Elektricitet
ForumindlægHar virkeligt brug for hjælp til denne opgave, vil sætte stor pris på, hvis nogen kan hjælpe mig. En person har et tørelement med en hvilespænding på 4,50V. Personen forbinder elementet til en pære med resistansen 8,00Ω, når den lyser. Polspændingen er 4,35V a) Bestem elementets indre r... -
EKSAMEN: udledningen af radius og centrum ud fra formen: x^2 + y^2 - 2ax - 2by = 0
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast ved et eksamensspørgsmål på B som lyder: Redegør for cirklens ligning, herunder udledningen af radius og centrum ud fra formen: x^2 + y^2 - 2ax - 2by = 0 At redegøre for cirklens ligning kan jeg godt, men udledningen ud fra denne formel driller mig dog lidt. -
proportionalitet
Forumindlæghej jeg sidder og arbejder lidt med proportionalitet, jeg er kommet frem til at ligefrem proportionalitet er y=ax , men omvendt er jeg lidt i tvivl om. På nettet står der at det skrives y=a/x men i min bog står der at det kun gæder for potensfunktioner og skrives y=b*x^-1 hvad er sandt? -
Areal af trapez HJÆLP OMGÅENDE
ForumindlægHej allesammen jeg har fået en opgave for hvor jeg skal regne Noget ud på en trapez,okay her kommer den: Beregn sidelænden A i et andet trapez , hvor h=6cm b=10cm og arealet er 43,50 kvardratmeter. Jeg leder efter en udregning på opgaven for at se om den jeg har lavet er rigtig på forhånd Man... -
retvinklede trekanter
ForumindlægHej. Dumme mig er kørt fast da jeg ikke ved hvor og hvordan jeg skal starte. Opgaven lyder på at jeg skal finde de resterende vinkler og sider. Jeg har en retvinklet trekant der ser ud således: B A C Jeg ved kun at vinkel A... -
Modeller og matricer
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven. A) Jeg ved simpelthen ikke hvorledes jeg skal sætte tallene ind i formlen/modellen. B) Jeg ved det er noget med, at for eksempel skifter 60% af individerne kategori, mens 40% af dem bliver.. Noget i den stil. Er rimlig usikker her. -
Haster hjælp!! gnidningskoefficient.
ForumindlægHej jeg har problemer med om jeg har lavet det rigtigt eller forkert håber du kan hjælpe :) M17 Container Billedet viser en container, der er ved at blive trukket op ad ladet på en lastvogn. Ved hjælp af en stålwire trækker en elmotor containeren med den konstante fart 0,25 m/s. Trækkraften FS f... -
Spørgsmål ang. Grænseomkostninger
ForumindlægHar fået en opgave der hedder: info: virksomheden afsætter 9.600 enheder om året. GROMK = 1000 + 0,04m pris pr. enhed 2.500 M = 150.000 -40P afsætningen 50.000 enheder GROMS 3.750 - 0,05M VE = 1000 + 0,02M selve opgaven: En virksomhed effektiviserer deres produktionsanlæ... -
Fjern overflødige parenteser... Rettelse
ForumindlægHej Alle….Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal fjeren alle overflødige parenteser men, jeg er ikke sikker på jeg gør det rigtigt, jeg håber derfor der er nogle der gider at rette det jeg har lavet og samtidig fortælle hvad jeg har gjort forkert hvis der er nogle fejl….A) ( 3 * (4+1) – 2 ) )... -
Substitution - Monomer
ForumindlægHej Jeg har 2 sammenligninger omkring oxidereing af saccharider, som jeg ikke helt kan forstå. . (a) En oxidant går rundt om den første monomer enhed i en polysaccharid kæde, oxidere alle C-atomer og så stopper hvor der er en substitution med en anden monomer enhed i forhold til (b) En anden ...
