Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 18481 til 18500 af 84944
-
Logistisk vækst
ForumindlægHvis jeg i en opgave om logistisk vækst skal opstille et udtryk for y(t) hvilken "form" skal udtrykket så stå på? y'(t) = k*y(t)*(1-(y(t)/L) eller y(t) = L*y0 / y0+(L-y0) * e-kt Jeg har på fornemmelsen at det er den sidste dvs. y(t). Men mit største problem er at finde ud af ... -
Intet der interesserer!
ForumindlægJeg står nu og skal til at vælge valgfag til mit andet år på gym. Er på sproglig linie, så det der selvfølgelig først springer en i tankerne, er om jeg virkelig har brug for det matematik i fremtiden. Jeg mener, jeg aner intet om, hvad jeg vil lave og hvad jeg kan læse videre som når jeg "ba... -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægGodaften.Jeg er blevet bedt om, at gøre rede for at funktionen (x-4)/(x^2) har maksimum i 1/16.Kan jeg gøre det ved hjælp af grafregneren og i så fald hvordan skal jeg så argumentere for brugen af den? -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst... -
pufferopløsning
ForumindlægDer skal bruges 0,1 M bicarbonat puffer med en pH på 8,45 til en bestemt proces. I laboratoriet er der kun to 0,1 M bicarbonet puffere, hvor den ene har en pH på 8,00 og en med en pH på 9,00. Hvor mange liter skal der blandes af hver puffer for at få 0,1 L af den puffer der er behov for. -
3.gradsligning
ForumindlægHelloHvilken metode bruges der til at løse 3.gradsligninger? Jeg selv bruger Newton-Raphsons-algoritme(den kan man også løse 4. og 5. gradsligninger, den er dog upålidelig da den kun angiver den approksimative x-værdi og ikke fortæller noget om hvor mange løsninger der findes)På forhånd mange tak! -
ENDELIG!
ForumindlægEndelig har jeg fået min eksamsspørgmål!!! Jeg har 24 timer forberedelse. Emnet er: Den nære astronomi. Første del af prøven: Solsystemet. Andet: Tyndgekraft, dag og nat, årets gang, månens faser. men er der nogen som vil forklare tyngdekraft. jeg er ikke helt klart hvad det er. -
Snyd - hvor går grænsen for lektiehjælp
ForumindlægTråd som forsætter diskussionen i artiklen "Snyd - hvor går grænsen for lektiehjælp?" -
SUKKERFORMEL?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd. -
Hjælp til matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgave B i den vedhæftede fil? -
Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen
ForumindlægJa. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte... -
klage over afsluttende årskarakter
ForumindlægHej Hvornår kan man senest klage over årskarakter? det drejer sig om afsluttende (3g) årskarakter. parisa -
Undtagelser i Organisk kemi
ForumindlægHejsa! Hvorfor er CO, CO2 og carbonater undtagelser når der er tale om organisk kemi, selvom de indeholder carbon? -
Areal af trekant
ForumindlægHej Mat-venner ! Håber i kan hjælpe mig med denne her: Jeg har opgivet en linje: L: Y = -x+5 Og to punkter: A(1;-1) og B(-1;3) Jeg skal bestemme koordinataterne til Punkt P i 1. kvadrant på linjen L, således at arealet af trekant ABP er 5 Jeg kan ikke lige se en indgangsvinkel til denne opgave... -
Gymnasiet eller Hf ?
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 1.g (stx) , men jeg orker ikke stx længere, så jeg tænkte på at flytte til hf. Men jeg ved nu ikke, om det er en god idé hvad synes i ?? Jeg vil gerne blive bioanalytiker, kan jeg godt blive det selvom jeg flytter til hf ? -
Nogle der vil hjælpe mig med mit projekt
ForumindlægI det jeg skal lave projekt i religion omkring : Islam, suffismen og Rumi som vil jeg gerne spørger om ikke nogle af jer kan komme med et; underemne, lille værk, digt mv som jeg kan arbejde med . Emnet skal bruges i forbindelse med fagene dansk og religion b til eksamensprojektet på hf hvor... -
mere trigonometri
ForumindlægKan nogen hjælpe med opgave B her? -
Keynes og multiplikatoreffekten
ForumindlægJeg har i min srp fået et afsluttende spørgsmål der hedder: "diskuter hvordan multiplikatormodellen forholder sig til den keynesianske teori? Jeg mener at multiplikatoreffekten undersøtter keynes teori om at et forbrug øsges med mere end starforøgelsen øges med, så har meget svært ved at se ... -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
Forklaring på hvorfor er diagonalen i et kvadrat med en sidelængde på 1ikke et rationel tal
ForumindlægJa overskriften siger sig selv - Skal bruge en "Forklaring på hvorfor er diagonalen i et kvadrat med en sidelængde på 1ikke et rationel tal" :)
