Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18621 til 18640 af 149177
  • Bestem en ligning foe en linje

    Forumindlæg
    Hej, er der en kan hjæpe med opagevn? :) En linje l er giver ved ligingen 2x-y+1=0. Bestem en ligning for den linje, der står vinelret på l og går gennem punktet P(3,4). Tak
  • Enkelt matematik, Hjælp!!..

    Forumindlæg
    Hej, har fået stillet følgende (måske simple) opgave:undersøg, om det for x>3 gælder, at:INTEGRALET((3x-13)/(2x^2-4x-6)) = ln(((x+1)^2)/KVADRATROD(x-3))+7Hvordan skal jeg så at sige "underøsge" dette??
  • Afleveringshjælp!

    Forumindlæg
    HejJeg har en aflevering, som driller mig lidt, har derfor brug for lidt hjælp!Opgaven om vektorer hedder:a=[5-t;2] og b=[4;t+1]for hvilken tal er a parrallel med b?Er ikke helt med på hvor jeg starte og slutte, så lidt hjælp ville være rigtig godt! På forhånd tak!
  • Bestemmelse ag min

    Forumindlæg
    Hej...Jeg har fået en opgave som lyder således:Funktionen f(x) = x - Kvadratrod x +1Har et minimun i intervallet [0;1].Bestem minimumsted og minimumværdi* Det er kun x'et der er under kvardratrodtegnetHvordan skal jeg løse denne opgave?Bjarke
  • Areal og bestemt integral

    Forumindlæg
    f(x)= 2^(x)fra -1 til 1,5 på x-aksen og om til f(x)er skraveret. Jeg skal finde K der ligger midt imellem på x-aksen så de to arealer på begge sidder af K er lige store.hvordan tackler man den?
  • et par spørgsmål!

    Forumindlæg
    1) er der ikke nogen som ved hvordan man kan beskrive opbygningen af en biologisk membran -her under dens symetri. 2) beskrive transport over membran af vand 3) forklare hvordan membranfluiditeten afhænger af arten af fedtsyreren i fosfolipiderne og af kolesterolindholdet. på forhånd tak!
  • Bestem a for en funktion

    Forumindlæg
    For funktion f(x) = ax^2 - 4x + 1, x tilhører mængden Î R, gælder, at Vm(f) = ]-uendelig,3] bestem a. Håber nogen kan hjælpe mig
  • henfald

    Forumindlæg
    det radioaktive stof stronium 90 henfalder så der efter 1 år er forsvundet 2,45% af stoffet. Et laboratorium indkøber 7g af stoffet i 2004. hvor mange gram er der tilbage efter 2 år? skal jeg så bare finde 2,45% af 7 og gange med to og trække det fra?
  • ligning.. hjælp

    Forumindlæg
    Hej.. jeg går i 9 og vil have hjælp til en ligning.. som ser sådan her ud.. 3x(4x-1)-4x(2x-3)-1=5+2x(2x+3) jeg vil blive rigtig glad hvis i også skrev mellemregning...og hvordan man kommer til resultat.. håber på i hjælper..
  • MATEMATIK

    Forumindlæg
    Nogen der vil hjælpe, og rigtig gerne forklare mig denne opgave? En vanddråbe vejer 1*10^-6kg. Bestem antallet af molekyler i en sådan dråbe, når hvert vandmolekyle vejer 3*10^-26kg
  • regnestykker + mellemregning

    Forumindlæg
    jeg har brug for at se hvordan mellemregningerne skal se ud, håber i kan hjælpe resultaterne er; har bare brug for mellemregningene :) 1. ) 47,88/11,4 -1,05*4 = 0 2.) 56,7-38,6/1,325+ 3,4 = 4 3.) (68-13)*1,4/26-3*5 = 7
  • Hjælp til matematik!

    Forumindlæg
    Hej alle .. Kan ikke huske, hvordan man regner nedenstående opgave. Håber der er nogen, som kan hjælpe: Løs ligningen f(g(x)) = 1 når f(x) = en halv x + 5 og g(x) = -3x -2 ????? Tak på forhånd!
  • kredit

    Forumindlæg
    Find på internettet eksempler på hvad man normalt kan få i rente, når man har en lønkonto i en bank : Mit bud: bilån, kassekredit til private, 0,5% - 1 % Der findes også realkreditinstitutter. Hvad kan man låne penge til et realkreditunstitut? mit bud: Yderligere lån for et boligkøb i Danmark.
  • Binomialformlen

    Forumindlæg
    En opgave jeg selv har fundet på for at demonstrere mit spørgsmål: Hvad er sandsynligheden for at få mindst 1 sekser i 6 slag med en terning. Ved første øjekast ville jeg tro binomialformlen kunne anvendes, men ser, at det kan den ikke! Hvordan beregnes dette så?
  • Gør rede for at linjen er tangent til grafen for f

    Forumindlæg
    en funktion f er givet ved f(x) = -0,25x2 + 2x - 1 a) gør rede for, at linjen med ligningen y=2x-1 er tangent til grafen for f. De har samme hældning 2 i et punkt. Men hvordan regner jeg mig frem til dette punkt?
  • Integral regning - hjæælp!

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har lyst til at hjælpe mig, med at bestemme to integraler? 1) Integral (x+√x + 1/x)dx 2) Integral (x3 + x3/2 + ex)dx På forhånd tak :)
  • Faktorisering -andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle, Her er nogle definitioner som jeg er lidt usikker på. r_1+r_2= -b --> Hvorfor negativ? r_1*r_2=c MEN gælder disse kun hvis a=1?? og den her : a(x-r_1)(x-r_2) hvorfor minus-tegn i begge??
  • Bestem ligning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et lille problem jeg håber i kan hjælpe mig med.. Opgaven er UDEN hjælpemidler og lyder således: Bestem en ligning for linjen gennem punkterne P (-6,5) og Q (4,-1) Hvad gør jeg?? På forhånd tak. (:
  • Hjælp til matematik

    Forumindlæg
    Er der nogen som vil hjælpe med disse to opgaver? 1) Bestem minimun for funktionen f(x)=x^2+2/x,x>0 2) Bestem løsningen til ligningssystemet 3x+4y = 10 4x+3y =5
  • Cirklens ligning

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ved at genoplæse lidt i matematikken før studiestart, og har lidt svært ved at huske hvordan det er man omskriver cirklens ligning for at kunne aflæse cirklens centrum og radius. 1) 2) 3) På forhånd tak :)