Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 18661 til 18680 af 84121
-
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Bestem en side
ForumindlægJeg har fået til opgave at bestemme siden AH. Og herefter bestemme arealet af trekant ABC. Nogen der kan hjælpe mig med at formurlere, hvordan man skal regne det ud? Billede vedlagt -
Trigonometri
ForumindlægHey! Sidder med en opgave: Om en trekant ABC oplyses, at vinkel A= 32,8, a= 3,51, c=5,72. Der er to muligheder for trekanten ABC. Beregn for begge muligheder siden b. Har regnet den ene side til at være 6,46. Den anden side kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Ved det er noget med supplementvinkle... -
Omforme ligning - Simpel?
ForumindlægHej Jeg har lige en simpel opgave, som jeg vil sammenligne med mine egne resultater. Er der evt nogen der kan omforme disse så ligningen står ligesom denne med y for sig selv (y=-x+1): a) x+2y= 5 b) 11x+6y= 3 c) x-3y= -10 d) -2x+y= 10 e) 4y-x= 27 f) 3y+x= 15 g) 3y + x=... -
variable og konstante
ForumindlægHvad er variable og hvad er konstante. A 2+a B 4x+2-3y c 5+pi-2+3 d a=3*l e 24=b*l f a=b*l g a=h*4/2 h 12=h*g/2 i a=h*g/2 j o=2*pi*r Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af om noget er variabelt eller konstant? Tak på forhånd. -
Naturvidenskablig retning eller humanistisk?
ForumindlægJeg er tvivl om, efter endt HF, hvilken videregående uddannelse jeg så skal tage. Jeg vil selv mene, at jeg er bedre i de humanistiske fag, men jeg har ikke noget imod matematik (det tager mig dog længere tid at forstå matematik). Vil der være gode jobmuligheder indenfor det humanistiske felt ... -
Differentialligning(er)
ForumindlægJeg har kigget en del differentialligninger igennem på denne side, og synes ikke det har været muligt at finde et eksempel på dette. Jeg har spurgt min matematiklærer om hvad man skal bruge det til og hvordan man kan se hvilken slags differentialligning man skal bruge, men han har på ingen måde g... -
Hjælp til isolering
ForumindlægHejsa Jeg søger en matematik-skærk person som vil hjælpe mig med at isolere flg. udtryk R = 412 × E1,265 - 0,0954 × Ln(E) Jeg ønsker at isolere "E". Håber der er en derude der vil hjælpe, da jeg desværre har glemt min gymnasie læredom! God weekend fra mig -
Facitliste Mat A december 2008
ForumindlægJeg har regnet opgaverne fra skriftlig matematik A fra 12. december 2008 som træning til eksamen. For at få noget ud af det ville jeg dog gerne kunne tjekke resultaterne. Hvis der er nogen der har en facitliste - altså med resultater uden udregninger - ville jeg gerne have den så jeg kan finde fe... -
Forberedelse til mat. eksamen
ForumindlægHej.Jeg skal op til mundtlig matematik og skal derfor have forberedt mig lidt. Mit problem er bare jeg ikke helt ved hvordan. Jeg syntes det er meget uoverskueligt at læse hele pensumet og føler også det er lidt spild af tid. Men hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt?Hilsen FuglsangPS. Jeg h... -
MAT B SKR. EKS. 31. MAJ 2012!!!!!
ForumindlægHej! Er der nogle herinde som var til matematik b skr. eksamen fra STX d. 31. maj i år? Hvis dette er tilfældet er der så nogle der evt. har en facitliste eller vil lægge deres opgave op, så man evt. kan se hvor mange rigtige man har, da der stadig er lang tid til offentliggørelse af ens ... -
Potens - afhængig og uafhængig variable
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik b eksamen og er derfor ved at forberede mig. Et af spørgsmålene omhandler potens funktioner og dertil lyder et af underpunkterne "redegøre for sammenhængen mellem procentvis vækst for afhængig og uafhængig variabel" Er der nogle der ved... -
Skæring mellem parabel og linie m.m.
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med opg. 1141fra Eksamensopgaver i Matematik , opgaven lyder : I et koordinatsystem er en parabel givet ved ligningen: y=x^2-4x+p, hvor p er et tal. bestem de værdier af p, for hvilke parablen skærer linjen med ligningen y=2x+1 i to forskellige punkter. på forhån... -
andengradsfunktion, tredjegradsfunktion og fjerdegradsfunktion
ForumindlægHej. jeg skal op i mundtlig matematik på b niveau og har fået dette spørgsmål: Hvad er forskellen på en andengradsfunktioner, tredjegradsfunktioner og fjerdegradsfunktioner med hensyn til monotoniforholdene og lokale ekstrema? Jeg mener ikke vi har haft noget om det i vores timer og er derfor ... -
Gang parenteser ud og reducér mest muligt - andengradsligning
Forumindlæghej jeg har fået en matematik aflevering for, som er lidt svært for mig at løse. Jeg har lavet de to første opgaver, men kan ikke finde ud af de to sidste opgave 3 og 4. håber virkelig på nogen kan hjælpe mig. jeg har brug for svaret, og samtidigt forstår jeg heller ikke opgaven. tak på forhånd -
faktorisering
Forumindlæghej alle derude, har brug for hjælp! - jeg har matematik på b-niveau, og har ikke rigtig forstået det med faktorisering af polynomier. jeg har fået stillet en opgave, som lyder: f(x)=x^2-x-30 og g(x)=1/2x^2- x-4 og h(x)=3x^2+6x-429 - HJÆLP!! -
Georg Mohr
ForumindlægHej alle matematik-elskere Er der nogle, der kan hjælpe mig med opgave 2 og 7. I opgave to har jeg fået skalafaktoren til 5 - men er det korrekt? Jeg får resultatet 2,4 - men hvis trekanten tegnes opnås resultatet 3??? I opgave 7 er jeg rimelig lost - skal man bruge Pythagoras' sætning? http:... -
hjælp.
ForumindlægJeg er ikke mester til matematik. Håber nogle af jer kan hjælpe mig. På forhånd tak Opgave 1: (1/4a + b) (a - 1/3b) Sæt så meget muligt uden for parentes: OPgave 1: x2b + xb2 Opgave 2: 25ab2 - 5a Opgave 3: axy - 6y -
Matematikaflevering
ForumindlægHej folkens. Jeg har en matematikaflevering for til i morgen, og har virkelig prøvet at løse dem, men jeg kan simplethen ikke finde ud af noget som helst i matematik. Er der nogle af jer, der har muglihed for at hjælpe? Det skal lige siges, at vi skal arbejde/lave det på Maple, hvilket jeg og... -
pythagoræisk tripel - hjælp til del af bevis
ForumindlægHej Jeg har problemer med en del af et bevis for pythagoræiske tripler. Videre kan man se beviset på (Det er lidt længere nede end midt på siden): http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/algebra.html (please kig på siden, forklarer nedenfor hvad problemet er. Den vil åbenbart ikke oploade exel og...
