Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18781 til 18800 af 19366
-
Homers sammenligninger i Odysséen
ForumindlægSammenligninger siges at være noget der ofte ses hos Homer, men hvad betyder sammenligningen i Odysséens 5. sang, v. 488-493 - nogen der ved det?? -
Intelligensen styrer vores tro på Gud
ForumindlægEn ny undersøgelse viser, at religiøse befolkninger er dummere end ikke-religiøse befolkninger. Hvad siger du? Er du dum og religiøs eller intelligent og fantasifuld nok til at opfinde din helt egen dogmefrie religion, som du ikke vedtager blot fordi du er fødte i en bestemt religiøs kontekst? ... -
Hjælp! til Engelsk Breve Niveau B s.77 skal afleveres i morgen
ForumindlægHjælp! til Engelsk Breve Niveau B s.77 12 minutter siden af ch2200charlotte nielsen Rang: Praktikant Uddannelse: HHX Alder: 19 år Indlæg oprettet: 1 Indlæg besvaret: 2 Test bestået: 0 - Niveau: B-niveau Sidder med en opgave i engelsk hvor jeg skal skrive et brev til en virksomhed, og kan simpleh... -
syre-base titrering-- svær opgave.
Forumindlægyes.. den er ret svær denne her. Vi har en syre, HCl, som vi titrerer med NaOHNaOH = 0,1 M i koncentration. Ved ækvivalenspunktet for HCl har vi hældt 20 ml NaOH i, ved Halvækvi, har vi hældt 10 ml NaOH i.HCl der har vi brugt 20 ml i alt. Her kommer så opgaven..Beregn pH en dråbe før og en dråbe ... -
STX Biologi skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle. Håber det gik godt med alles eksaminer. Hvad synes I om opgave sættet i år? Hvilke opgave valgte i at skrive? Personligt synes jeg, at det var nogle fine emne og ikke for svære. -
vektor opgave 3D
ForumindlægHej kan nogen hjælpe hjælpe/vejlede mig med den allersidste opgave, opgave C.? :) -
Eksamen i dag. Besvarelse?
ForumindlægNu havde jeg god tid i dag til matematik eksamen (c) og fik derfor skrevet alle mine resultater ned som jeg så tog med hjem. Derfor håbede jeg på at kunne finde en besvarelse på nettet, men der er desværre ikke kommet nogen :( Nogen som har en besvarelse liggende? -
Hvordan fremstiller man saltsyre og eddikesyre?
ForumindlægHej, jeg er ikke helt stærk til at fremstille syre. Hvordan gør man det? (Når i laver en reaktionsligning så sæt hele navnet op tak) Og hvor lang tid tager det? Og er der gode tips til at komme med smarte kommentar under eksamen? -
Karakterer og ECTS
ForumindlægHvad bruger man karakterer på universitetet til? Til jobsamtaler? Hvilken forskel gør det at et fag giver flere ECTS-point end andre? Betyder det bare, at jeg har haft flere timer af det? Bliver mine karakterer ikke vægtet ud fra antallet af ECTS-point? Jeg har også set ECTS-point i forbindelse m... -
Tryk
ForumindlægJeg skal finde barometerstanden. Jeg har dybde = 35 cm og tryk=1006 hPa Hvordan finder jeg denne? har en funktion ax+b ud fra nogle flere værdier. Er det så at sætte y 0, så jeg kan finde det atmosfæriske tryk? -
Benævnelser
ForumindlægHej, Super elementære sprg., men jeg er faktisk stadig i tvivl. 1) På det periodiske system er der en oversigt er samtlige atomer. (og vel og mærke ikke grundstoffer, som folk ofte siger ved en fejl - korrekt? 2) Når man har en god mængde af atomer, kan man tale om et grundsto... -
Usikkerhed omkring metoder til min AT eksamen. hjæælp
ForumindlægHej. Min at eksamen er lige rundt om hjørnet, og er i tvivl omkring nogle punkter, som jeg gerne vil have styr på. Problemformulering Hvorfor har nutidens unge brug at iscenesætte sig gennem nyere medier, og hvordan bliver de iscenesat? Problemstillinger 1) Hvordan karakteriserer Anthony Gidden... -
find ph i opløsninger
Forumindlægjeg aner ikke hvordan jeg skal finde pH-værdien i følgende opløsninger. Nogle der kan give et peg?? Opgave 1 Beregn pH i følgende opløsninger: a) 0,100 M Na2CO3 b) 0,050 M H3PO4 (Regn den som en monohydron syre) c) 0,375 M CH3COOH d) 0,075 M Ca(OH)2 Hilsen Ditte -
udregn Fe2+
Forumindlæghjælp :( a) Afstem reaktionen: Fe2+ + MnO4- ? Fe3+ + Mn2+ (sur væske) b) Ud fra denne proces kan man ved en kemisk analyse udregne den molære koncentration af en FeSO4-opløsning (dvs. [Fe2+]), idet der udtages 20,00 ml FeSO4-opløsning. Disse 20,00 ml viser sig ved forsøget at r... -
Debat om SKAT
ForumindlægJeg står og skal føre en debat om skat, mod blå blok, så dvs. at jeg selv skal "spille" rød blok. Nu står jeg selv og er blå, så det bliver lidt svært at lade som om, at jeg er enig i rød mht. skat. Men det jeg vil spørge om er, om der er nogen som har et par gode idéer, som ville... -
mat - lineære funktioner
ForumindlægHejsa, tak på forhånd! i bilaget kan du se opgavebeskrivelsen. Her er min besvarelse til opg. a Bestemmelse af den bestemte ørreds årlige længdeforøgelse: Y = - 10 + 21,8 Y = 11,8 Den bestemte ørreds årlige længdeforøgelse er 1,8 cm/år - men jeg er ikke sikker på at dette er korrekt? ... -
redox
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne redoxreaktion. Hvis I vil hjælpe vil det være dejligt. -
hjælp med denne opgave.
ForumindlægHJÆLP -
Analyserende artikel - Dansk aflevering
ForumindlægHejsa folkens, jeg har været så heldig, at få en aflevering for i dansk, men jeg forstår virkelig ikke, hvad det er jeg skal gøre ;/ Er der nogle der evt. kan forklare lidt bedre hvad det jeg rent faktisk skal gøre? Kan ikke rigtig nå at snakke med min lærer om det "I skal med afsæt i hhv.... -
titrerkurve
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med nedestående opgave?
