Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18941 til 18960 af 114887
-
ulighed rigtig svær
Forumindlægjeg er fuldstændig væk i denne her opgave, please hjælp mig :O to funktioner f og g er bestemt ved f(x)= 1/4x^2-x+2 g(x)= 1/3x+3 loes ligningen f(x)=g(x). loes derefter uligheden f(x)< = g(x) < = menes med at g(x) er stoerre elelr lig med f(x) (: -
TYSK - Meget få oversætninger plzz!!
Forumindlæg1). Jeg skal være en ejendomsmægler = Ich werde ein Immobilienmakler werden. 2). Det kræves en uddannelse som hedder handelshøjskole = Es verlangt dass es ein gutes handelschule. 3).Jeg skal være god til kommunikation, økonomi og salg. = Ich werde gut nach Kommunikation, Ökonomie und Verkauf... -
Hurtig hjælp- lille matematik
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan resultatet skal blive: V=5,6*h^3 Her er spørgsmålet: Opskriv en formel for rumfanget af en lukket kasse, hvis længde er 1,4 gange større end bredden, og hvor højden er halvdelen af bredden. desuden skal h isoleres. her har jeg prøvet lidt, men er gået heeelt i stå... -
39;39;Haster rigtig meget39;39; integralregning
ForumindlægHej :(, jeg bliver rigtig rigtig glad hvis nogen kan hjlæpe mig med følgende opgaver: 1) man skal find arealt af f(x)= 4kvadratrod af x -5 i intervallet [3;9] jeg kan ikke finde stamfunk. til kvadratrod af x :S? 2)Grafen for funktionen f(x)=2x+1 afgrænser sammen med koordinatsystemets akser o... -
Effekt af p(A) og p(T)
ForumindlægHej, Jeg har vha. maple reduceret min total matrice til at være: 1X1+0X2+0X3=2/5 0X2+1X2+0x3=0 0X1+0X2+1X3=1/5 0X2+0X2+0x3=0 (Det er lidt svæt at skrive det her som T) spørgesmålet gå ud på om hvad indflydes har p(A) og p(T)?? Jeg er lidt forvirret. Når jeg s... -
Haster rigtigt meget...Please hjælp!
ForumindlægHej studi Opgaven er således: Ole og hans far cykler i samme retning på en lige vej. Ole kører 3 m/s, og far 5 m/s. på et bestemt tidspunkt er Ole 12 m foran far. Hvor længe varer det herefter, før far indhenter Ole? Hvor langt har Ole kørt i dette tidsrum? Hvor langt har far kørt i dette tidsru... -
Microsoft math - eller anden engelsk lommeregner
ForumindlægOpgaven er således: Grafen for funktionen givet ved f(x) = ax2 + bx + c går gennem punkterne (1;3), (2;8) og (-2;12) Bestem a, b og c vha. CAS-værktøj. Mit CAS-værktøj er microsoft math, men jeg er ikke sat så godt ind i det. Nogen der vil hjælpe? NB Hvis I kan uden lommeregner må i også gern... -
Haster! Bestemmelse af koordinatsæt til røringspunkt
Forumindlægom en differentiabel funktion f oplyses, at f´(x)=(x+3)(x+1)^2(x-1) en anden funktion g er bestemt ved g(x)=3x-e^x Grafen for g har en tangent t, der er parallel med tangenten til grafen for f i punktet P(-2,f(-2)) HER KOMMER SPØRGSMÅLET b) Bestem koordinatsættet til røringspunktet for t ... -
Koblede ligevægte
Forumindlæg1. AgI(s) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) + I-(aq). Baggrund: Ligevægt 1. er en kobling mellem de to ligevægte: 2. AgI(s) = Ag+(aq) + I-(aq) 3 Ag+(aq) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) Hvordan finder man koncentrationen af [I-] ? Jeg kan se andre koblede ligevægte, men ikke lige ne... -
Hint/hjælp til 2 opgaver
ForumindlægDer er 2 opgaver jeg har sidet og nørklet med længe nu. kan ikke lige se mig ud af dem, er der nogen der kan hjælpe mig ? opg 1 undersøg om f(x) = x^3+x^2+x er løsning til dy/dx-3y = -3x^3-x+1 Hvordan gør jeg det ? Opg 2 For hvilke tal K forskellig fra 0 har ligningen : kx^2+kx-1 = 0 netop en løs... -
Tredjegradsligning
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her med min SRP som skal afleveres på fredag. Udover jeg har valgt et super svært emne, så er der også tilhørende opgave jeg har svært ved. Opgaven lyder således: "I forbindelse med besvarelsen skal du løse ligningen z^3+3z+32=0. Eventuelle komplekse løsninger ... -
Forstår ikke opgaven!?
Forumindlæghej alle.. Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre i nedenstående opgave: I min opgave står der: Bestem monotoniintervallerne for fc(x)--> (det har jeg gjort ved at tegne en monotonilinje og se hvor den er voksende/aftagende) Bestem for hvert af de lokale ekstremumssteder funktionsværdien udtry... -
Spektrofotometri - spørgsmål!
ForumindlægOkay, lige et par spørgsmål: 1) Når man skal måle absorption af en opløsning, starter man med at måle det rene opløsning, hvorfor? 2) Jeg har startet med at måle/scanne absorptionen af dem. vand - for at få en "basis linie", hvad er det? 3) Når man scanner dem. vand forsvinder måling... -
6 sætninger oversættelse
Forumindlæg(: Kan min oversættelse passe? fra dansk til spansk 1) - ¿Qué tal está la carne? = (Hvordan er kødet?) 4) – ¡Myu rico! = vældig dejligt (godt) 2) – Ellos no gustar pescado. = (De kan ikke lide fisk) 3) – ¿Quiero más café (un café seco?)? = (Vil du have en kop kaffe mere?) 5) - ¿Desean postre... -
jeg er forvirret
ForumindlægDer skal bygges et hus, som skal være halvanden gang sa° langt, som det er bredt. Desuden skal der for enden af huset opføres en havestue, der er 3 meter bred. Grundplan af huset: Opstil et udtryk for husets og havestuens samlede areal, f (x) , udtrykt ved husets bredde, x. Bestem f (6) og fort... -
Problemer med opgaver af formen "Vis, at sammenhængen..."
ForumindlægHej! Jeg har i lang tid haft problemer med at knække opgaver hvor man skal vise ting. Eks. Af en kugle med radius 10 udskæres en cylinder. Vis, at sammenhængen mellem cylinderens rumfang V og cylinderens halve højde t er bestemt ved V=200*pi*t-2*pi*t^3 Nogen der kan hjælpe med denne opgave, ... -
implicitfunktion tangentligning?
ForumindlægJa jeg er kommet frem til at tangentligningen for en implicitfunktion er (dy0/dx0)* (x-x0) + y0 og min ligning er: x3+y3=3xy Jeg har nu problemer med denne opgave: 3) Descartes blad går gennem punktet P(3/2, 3/2). Bestem tangentligning i punktet P. er usikker på om jeg bare skal gøre ... -
7. Busque los participios de estos verbos
ForumindlægOpgaven siger: Busque los participios de estos verbos Forståelse: ? Skal jeg bare indsætte verberne? Skal de ikke bøjes? Opgaven: 1.Matica ha (escribir) una carta a los Hansen. 2.Ana ha (decir) que no puede venir a la fiesta. 3.¿Quién ha (abrir) la ventana? 4.¿Has (hacer) footing esta mañana? ... -
Middelværdi
ForumindlægFor en diskret stokastisk variabel er middelværdien (sjovt u) givet ved: x1*p1 + x2*p2 + .... + xn*pn. Ex. Ved kast med en ærlig terning er værdierne af den stokastiske variabel X øjentallene 1,2,3,4,5,6 og de enkelte sandsynligheder er 1/6. Resultatet giver 3,5. Hvorfor det? Jeg kan godt trykke... -
kombinatorik
ForumindlægHej alle i kloge hoveder derude :0) Jeg står og skal skrive en matematik opgave om kombinatorik. Spg. går ud på at en lejlighed med 3 rum bliver malet i henholdvis 2 forskellige farver. (ud af 10 farver) Hvad er chancen for en anden gætter netop denne kombination? Jeg er lidt lost men tror de...
