Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19021 til 19040 af 52678
  • Divisionsalgoritmen

    Forumindlæg
    Jeg skal udføre divisionsalgoritmen i hånden, og jeg tror måske jeg har lavet en fejl i trin 2 som leder til fejl i trin 3, er der nogle der vil hjælpe? det jeg har lavet er vedhæftet
  • ligning

    Forumindlæg
    x-6=10(y-6) x=4y nogle der kan løse det her mht til x ?
  • Stamfunktioner

    Forumindlæg
    Der er to stamfunktioner der driller mig.. 2 S exp(2x) = [e^2] -1 Lommeregnerens solve-funktion siger det bliver 8,15 I hånden får jeg det til 13,591 Hvad er stamfunktionen til 1/4x^2 ??
  • Regneheriaki

    Forumindlæg
    Nogen der har en god forklaring på regneheriaki
  • Reducering

    Forumindlæg
    Reducer udtryk: 2(-3+y)^2-4(2x-3y)(-4x-2y)
  • Positrons hastighed

    Forumindlæg
    En positron der bevæger sig med 1/5 af lysets hastighed rammes af en foton med bølgelængden 2,00 Å. Hvilken maximal forøgelse af positronens hastighed (%) kan kollisionen føre til? Jeg har formlen e=h*v
  • Hvordan regner man 3/7 af 63?

    Forumindlæg
    Er der nogle af jer, der ved hvrodan man regner 3/7 af 63? Tak på forhånd.
  • Brøker

    Forumindlæg
    hej håber en der kan hjælpe da jeg skal aflevere opgaven i morgen. forkort den ene af brøkerne, så begge får sammen nævner. 1/3 dele + 9/27 dele Kunne godt bruge en udregning, så jeg kan forstå.
  • (DP) Kaffe

    Forumindlæg
    Forleden dag gik jeg ind på en café for at få en kop kaffe (efter en del spekulation om valget mellem vin og kaffe). Jeg holder meget af to bestemte kaffearter (hvilke de er, er en hemmelighed). En kop af A koster 21 kr. og en kop af B koster 31 kr. Jeg havde på det tidspunkt 1770 kr. på mi...
  • Statistik

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle mig hvordan hun kom frem til 24 i tælleren.
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hej Hvem kan hjælpe mig og min datter med denne ligning, vi er gået i stå På forhånd mange tak 2(x-3)=3(x+1) meget gerne forklar hvad vi gør efterhånden ;-)
  • funktioner.

    Forumindlæg
    Om den eksponentiell udvikling f gælder, at f(2) = 1 og f(-2) = 81. Jeg skal angive en forskrift for f f(x) = be^kx altså skal jeg så indsætte x og y i formlen? f(2) = 1 (e^k)^2 ???
  • Kryptering HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg i gang med min srp og der er en matematik opgave, som jeg skal løse Jeg skal beregne den hemmelig nøgle d: primtallene som er angivet i opgaven er 31 og 71 jeg får φ(pq)=2100, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal beregne e, jeg ved godt at man skal finde et tal, som er indbyrd...
  • Ligning, er i tvivl

    Forumindlæg
    Hej alle kan ikke få ligningen til og gå op men kan lige vise hvad jeg har gjort så kan det være i kan sige hvad jeg gør forkert :-). 2(x - 3) = 3(x + 1) 2x - 6 = 3x + 3 2x - 3x -6 = 3x - 3x + 3 -1x - 6 = 3 -1x - 6 - 3 = 3 - 3 -1x - 3 = 0 Og det er så her den ligesom ikke går op. håber i vil h...
  • Hurtigt!

    Forumindlæg
    1/9 del af 230????
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Kan I hjælpe mig?
  • To brødre er tilsammen 24 år gamle

    Forumindlæg
    .Den ene er 6 år ældre end anden. Hvad er deres alder
  • Hjælp til ligning

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal skrive rapport i matematik, og er stødt på et problem. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse ligningen: x^2 + ax = b^2 Jeg ved, at: a=8 b=3 x=2.2 Den skal løses vha. diskriminant-metoden. Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig!!!
  • Problemregning

    Forumindlæg
    Skal have hjælp til spørgsmålene kan i forklare hvordan i gør tak på forhånd:)
  • Reducering

    Forumindlæg
    Nogle der kna fortælle mig hvilke potensregneregler jeg skal anvende?