Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 19081 til 19100 af 144068
-
Arbejde
ForumindlægJeg skal finde frem til arbejde i en fysik opgave og har brugt formlen: Ekin 2 + Ekin 1 = Epot 1 + A Hvor jeg har isoleret A. Måske et dumt spørgsmål, men kan A blive negativt og hvad detyder det hvis det bliver et negavtivt tal. -
Reducering
ForumindlægReducer udtrykket: (a-b)^2 + 2a(a+b) -b^2 a^2 -2ab + b^2 + 2a^2 + 2ab - b^2 3a^2 - 2b^2 Er ovenstående reduceret korrekt? :) -
Mat B funktions opgave
ForumindlægJeg har nogle problemer med en opgave som lyder: En funktion er givet ved: f(x) = 4 · ax Hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) a) Bestem tallet a Jeg vil være taknemmelig for lidt hjælp :) -
lineære funktioner
Forumindlæghej, har fået en opgave hvor der står: angiv a og b, hvis variable sammenhængene er lineære. y=2x^3 a er 2 men er b så det opløftede tal eller er b ukendt? har en anden opgave hvor den lyder: y= 5+x^2 er a så ukendt eller? -
Bevis forvækstegenskaben for en potensfunktion
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med beviset for vækstegenskabet for en potensfunktion: f(kx)^a=b*x^a*k^a=(b*x^a)*k^a=f(x)*k. Jeg forstår godt hvad der sker indtil b og x sættes i parentes :) -
Problem
ForumindlægDear Mr Collins I saw your posting for part-time student employment on the job search boards at school last week, and am very interested in working as a weekday server in the school café. Currently, I am a sixth-form student with a half-time course load, consisting of morning lessons only. In my ... -
NATURFAG!!!!
ForumindlægHejza!Nogen der kan hjælpe med at finde forskriften for den eksponentielle udvikling, der er bestemt ved f(-2)= 4 og f(7)= 1Beregn f(-1) og f(5) -
Differential regning
ForumindlægEn genstand slippes i en højde af 100m over jorden, hvorefter den falder lodret ned. Efter t sekunders fald befinder genstanden sig i højden f(t), målt i meter over jorden, hvorf(t)=139,2-19,6t-39,2*0,607^tGenstandens fart, målt i meter pr. sekund, efter t sekunders fald er givet ved -f'(t).B... -
stamfunktion
Forumindlæghejsa. jeg har problem med følgende opgave:f(x)= e^x - e^-xfind F(x)= e^x + e^-xDen er lidt svær at forklare, men opgaven står i eksamensopgaver i matematik fra 1999 og det er nummer 3026. håber nogen vil hjælpe, for jeg ved ikk hvordan den skal løses. -
Sikkert nemt?
ForumindlægI et bestemt oliefelt opgjorde man i perioden 1960-1985 den årlige produktion af gas. Det viser sig, at produktionshastigheden, målt i m^3 pr. år kan beskrives ved: f(t) = 6,0 * 10^10`* 1,052^t , 0hvor t betegner antallet af år efter 1960 Dens gasmængde, der i alt blev produceret i de første T år... -
Eksponential- og logaritmefunktioner
Forumindlæg´nogle der kan definere funktionen log(x) ? og forklare mig hvordan man anvender regnereglerne? -
Halveringskonstanten og 1/6....
ForumindlægJeg fandt idag ud af at man ville kunne omskrive formlen for halveringskonstanten til 1/6konstanten. Men er dette en lovlig måde at gøre det på? har nemlig fået til opgave at finde ud af hvor lang tid der går før det er blevet 1/6 del af det oprindelige.... Og det passer perfekt ind i formlen og ... -
bestem forskrift
ForumindlægHey nogen der vil hjælpe med denne opg : Bestem en forskrift for den lineære funktion F, hvis graf går gennem punterne (2,10) og (-3,0), og løs ligningen f(x)=3 - Mit bud på opg er: y2-x2 / y1-x1 => 0-(-3)/10-2 = (-1,7) Forskriften for en retlinie : y=ax+b <=> y= -1*3+7 ?? -
Svingninger
ForumindlægHvordan aflæser jeg en forskydning på x-aksen og hvordan gør man det på y-aksen? -
Gyldne snit.
ForumindlægHvad sker der led for led i bestemmelsen af tallet 1,618... http://home3.inet.tele.dk/pmh/Tema/gylden.htm -
SRP - Reaktionskinetik - HJÆLP
ForumindlægJeg er i øjeblikket i gang med at skrive min StudieRetningsProjekt. Jeg er stødt på en barriere som jeg simpelthen ikke kan kommer over. 1) Hvordan vil I finde en løsning til 3. ordensreaktion 2) En lille forklaring af 3. ordensreaktion -
Funktion man ikke kan tegne
ForumindlægFindes der en funktion man ikke kan tegne? -
Funktion man ikke kan tegne
ForumindlægFindes der en funktion man ikke kan tegne? -
Fuldstændig umulig opgave Hjælp :)
ForumindlægHej jeg er i gang med et matematik projekt og ville være meget glad hvis der er en ( et geni ) som kan hjælpe mig. Opgaven er som flg: Ved start af syrning er pH=7 og syrningen stoppes ved pH= 4,5. Forklar pH- skalaen og pH ændringen udfra et matetmatisk synspunkt!!! Hvad gør jeg mon her, sådan... -
Søger hjælp til at forstå dem!
ForumindlægHej derude! Jeg har skriftlig årsprøve i mat (stx) her på fredag. Problemet er at jeg ikke finde regneforskrifter uden hjælpemidler (med lineær, ekspotentiel og potens). Det sagde min lærer at der vil være nogle i opgaverne, så jeg vil godt lærer det udenad. Kan nogle give mig nogle eksempl...
