Søgning på: spansk grammatik noter. Resultater: 19601 til 19620 af 23595
-
Integralregning
ForumindlægHej, jeg sidder med en aflevering, men der en opgave jeg ikke kan komme videre med. Opgaven lyder på: Brug 3-trins reglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen = f(x) = x3 + x2. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg håber at der er nogen herinde der kan give en hånd. ... -
Matematik.
ForumindlægHej. Jeg har svaret på spørgsmål a) som er vedhæftet, men ved ikke hvordan jeg laver b. Tak på forhånd. :) -
Blanding af cyclohexan og bromvand
ForumindlægDe to stoffer er blevet rystet meget grundigt. Skriv din iagttagelse ned. Hvordan vil du forklare din observation? Du kan gøre det ved hjælp af strukturformler og evt. et reaktionsskema. Mine iagtagelser: Så snart vi rystede den kunne vi se at der skete en reaktion. De var begge 2 blevet to hvid... -
Sandsynlighedsregning
Forumindlæg2 opgaver til hjælp, det haster -
Latin - rettelse
ForumindlægHar oversat to sætninger og fundet finde den syntaks del af dem. Kan i se om det er rigtigt oversat, og analyseret? • ‘Nescio litteras, ut scis, brute!’ respondet iris • Nescio kan ikke læse, som ved intet’ svarer Iris. • Respondet = verbal led, iris= subjekt, N... -
Integralregning?
ForumindlægEr der nogle, der kan vise mig ved udregning, hvordan man løser følgende opgave: To funktioner f og g er bestemt ved: f(x)= -x^3+x^2+kx+3 og g(x)= x^2+3 hvor k er et positivt tal. Graferne for f og g afgrænser for x ≤ 0 et område M, der har et areal, og for x ≥ 0 et andet område N, der... -
forholdsord
ForumindlægHej er i gang med en opgave om forholdsord på engelsk:) der er nogle sætninger som jeg ikke rigtig kan finde ud af håber i vil hjælpe:);) 1) I må ikke lege på gaden. 2)drengen kom løbene imod os. 3) vi hørte ham i radioen. 4) vi har ventet på dig. 5)vi spiste frokost på en restaurant. Det som je... -
Goebbels tale 1943
ForumindlægJeg har meget svært ved at forstå talen fra : Joseph Goebbel. Er der nogle som kan hjælpe mig med at svare spørgsmålene til talen. Jeg er virkelig selv i gang med at gøre alt hvad jeg kan. -
100 % når..
ForumindlægHej. Ville i være søde at hjælpe med en procentopgave.. Opgaven er sådan: Hvad er 100% når (f.eks.) 60 svare til 15% :Ved godt har sendt mange spørgsmål ind, men har store problemer med procent. :-) -
TYSK - ER DET RIGTIGT
ForumindlægHej folkens skal skrive en tysk stil om hva der sker i en bil på vej til en ferie eller i selve ferien!!! Men ved ikke om jeg kan starte således: In meine Ferien war ich mit meine Familie in Türkei. Erst wir waren in unser Heimatstad Sivas. HJÆLP! -
Fransk oversættelse
ForumindlægHej, jeg har et par danske sætninger, som jeg havde til opgave at oversætte, håber der nogle, der lige vil kigge på dem og evt. rette dem, ville jeg sætte stor pris på! Michèle er Nathalies veninde. Hun møder hende på gaden og de går ind i Bazar de l’Hôtel de Ville for at ... -
hvordan løser jeg denne ligning
Forumindlæg5 = 3 3x-4y+3 2x-3y+2 6 = 5 4x+3y+1 3x+4y-5 det er en ligning med to ubekendte :D -
en der lige vil kigge en kort tysk tekst igennem
ForumindlægMein Ferien Meine Familie und ich planen immer die Ferie zusammen. Letzten Sommer sind wir nach Barcelona gefahren. Wir hatten zu den Urlaub Geld gespart. Mein Mutter hatte die Planung gemacht. Sie hatte Flugtickets, Hotelzimmer, Auto ect. Gebucht. Ich hatte mit meine Schwester Koffer gepacht. ... -
tegn grafen for f ( wordmat)
ForumindlægHej jeg sidder med en ogave hvor jeg skal tegne graften for f. ( opgave vedlagt. ) men jeg for ikke et ordnligt resultat? jeg er først ved at lærer wordmat, så jeg er ikke så god til det endnu.. er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven? -
Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne a og b
ForumindlægHej jeg har denne opgave, som skal kunne løses uden hjælpemidler. er der nogen der vil hjælpe med det :-) opgaven er vedlagt -
integral
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og skal integrere udtrykket -x^3 + 8 og kender godt reglen, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til minusset. Jeg får F(x) = -1/4x^4+8x? Men det er ikke korrekt? Hvordan skal jeg gøre det? Kan I forklare mig det? -
f’(x)=0
ForumindlægHej. Jeg skal beregne f’(x)=0 for funktionen som jeg har skrevet øverst. Men så tænkte jeg at jeg først skal forkorte udtrykket og gange tallene ind på paranteset før jeg differentierer. Men nu er jeg i tvivl om jeg kan differentiere det som jeg er nået frem til eller om det er helt forkert forko... -
Hospitalsfysik
ForumindlægHvor stor er halveringstykkelsen for 100 keV røntgenstråler.i luft, når den linære absorptionskoefficent ved denne energi i luft er 0,0192 m^-1 forstår det simpelten ikke -
Hvorfor vil baserne i hovedgruppe 15 og 16 ikke være baseacceptor.
ForumindlægHvorfor vil baserne i hovedgruppe 15 og 16 ikke være baseacceptor. Hvad er det der så specielle ved dem, at de ikke vil optage en H+ fra en syredonor, men derimod vælge at fjerne H+ -
Oversættelse
ForumindlægHar gjort mit bedste. vil meget gerne høre hvis noget af det er forkert. 1. Jeg ventede 2 timer. - Ich wartete 2 Stunden. 2. Du fortalte mig, at du boede hos dine forældre. - Du erzähltest mir, dass du bei deinen Eltern wohntest. 3. De spurgte altid efter ham, men jeg svarede, at han aldrig besø...
