Kemi

Forvirring over kemi spørgsmål

07. januar 2015 af fl0werpower (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej derude! Jeg sidder og er igang med min kemi aflvereing, som skal afleveres imorgen aften. Der er bare lige nogen spørgsmål, som jeg ikke helt forstår. Er der en venlig sjæl som lige vil forklare mig hvad de betyder? :-) 

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. januar 2015 af LubDub (Slettet)

hvad er spørgsmålet?

Svar #2
07. januar 2015 af fl0werpower (Slettet)

Jeg har taget et screenshot af arket pga. jeg kan ikke kopiere teksten lige p.t. (aner ikke hvorfor)

Vedhæftet fil:Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. januar 2015 af LeonhardEuler

Hvis du ikke nævner de spørgsmål, som volder dig problemer, så kan vi ikke hjælpe dig. Hvis du vil have hjælp til beregning, jamen, så må du angive eventuelle reaktionsskemaer, forsøgsresultater ovs.

Svar #4

3#

Spørgsmålene er vedhæftet!! Jeg har ingen problemer med beregningen - det er bare forståelsen af spørgsmålene som jeg har svært ved. Jeg vil ikke aflevere noget som jeg ikke er sikker på.

Svar #5

Er der nogle herinde som har et fornuftigt input? 

Brugbart svar (0)

Svar #6

Du har vedhæftet hele din rapport formulering. Det er over 6 spørgsmål herunder - du er nødt til at uddybe hvilke du har problemer med. Du kan ikke forvente at vi vil forklare dig hvert eneste spørgsmål. 

Svar #7

Der er 6 spørgsmål - ikke over 6 spørgsmål.

Nr. 2 og 3 vil jeg meget gerne have uddybbet. 

Brugbart svar (0)

Svar #8

Der er 6 sætninger men flere spørgsmål, og hertil er spørgsmålene meget klare og let forståelige. 

... men som nævnt tidligere, er du nødt til at forklare os omkring forsøget og reaktionsskemaerne, for at vi kan hjælpe dig rigtigt! 

Brugbart svar (0)

Svar #9
07. januar 2015 af Heptan

#5 Er der nogle herinde som har et fornuftigt input? 

Når du opretter en tråd, så accepterer du betingelserne for brug af forummet.

"Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar."

Der er allerede mindst 3 kvalificerede genier, der har set dit spørgsmål, og kan svare på ethvert kemi B-spørgsmål, men vi er ikke kommet så langt til trods.

Du har ikke fortalt os hvilket forsøg det drejer sig om. Hvis du ikke vil have konkret hjælp, men generel hjælp, og du har problemer med alle spørgsmålene, så synes jeg vi skal starte fra en ende af. Her forklarer jeg lidt om, hvad et reaktionsskema er, og hvordan man laver mængdeberegninger.

Udbytteprocenten kan beregnes ved formlen

\frac{m_{(eksperimentelt)}}{m_{(teoretisk)}}\cdot 100\ \%

#7 Der er 6 spørgsmål - ikke over 6 spørgsmål.

Nr. 2 og 3 vil jeg meget gerne have uddybbet. 

Som forsvar kan jeg tælle 9-10 omfattende opgaver/spørgsmål.

"Hvad sker ved de forskellige udvaskninger" ... Hvad der sker er, at produktet bliver renere, og biprodukter fjernes. Desuden fjernes også noget af det ønskede produkt, og udbyttet bliver mindre.

"Hvordan dannes de forskellige biprodukter (reaktionsskemaer)" ... Jeg har ingen anelse! Men her fortæller jeg lidt om, hvordan bananer og appelsiner reagerer og danner et bananappelsinkompleks, måske kan det hjælpe.

Svar #10

Ah tusind tak! Det skal lige siges at det er estersyntese forsøget. Er du sikker på at det er den rigtige formel for det teortiske udbytte? 

http://kemisk-formelsamling.wikispaces.com/M%C3%A6ngdeberegninger

Jeg har fået at vide jeg skulle gange n med m.

Brugbart svar (0)

Svar #11
07. januar 2015 af Heptan

Det er uheldigt hvis du har fået det at vide, da man aldrig skal gange n med m.

Det er ikke formlen for teoretisk udbytte jeg har skrevet, men derimod formlen til beregning af udbytteprocenten.

Skriv et svar til: Forvirring over kemi spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.