Biologi

Side 4 - Autoimmun - teori (debat?)

Brugbart svar (0)

Svar #61
08. juni 2016 af sjls

Spændende! Er det alle skoler, der kan deltage i sådanne festligheder? Eller kun udvalgte skoler?
 


Svar #62
08. juni 2016 af JulieW99

Det er alle skoler der kan deltage i festlighederne. Det kræver bare at skolen kan melde sig til. DM i Science er kun 1.g. De ældste i år var fra 1999. Aldersbegrænsningen er grundet at man ude i Europa er yngre i high school. Det ender så i et Europæisk OL.

BioOL er for 2.g og 3.g, og der er også Kemi OL og Fysik OL. I matematik er der Gregor Mohr. Jeg går på et scienceminded gymnasiet, så vi deltager glædeligt i alt sammen.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #63
08. juni 2016 af sjls

Nej, hvor hyggeligt. Det kunne være fedt, hvis mit gymnasium var ligeså science-orienteret. Vi har nogle meget sære ting udstillet i biologilokalerne, må jeg nu indrømme. Ting som døde fostre, hjerner og muterede dyr er almindeligt syn, når vi skal have biologi. Men det er nu okay, selvom jeg må mene, at det nok er det mest science-nørdede, vi har på skolen. Det kunne være fedt, hvis der engang imellem også blev holdt foredrag på skolen af forskere fra universiteter, eller at der var frivillige ekskursioner til forskningsinstitutioner engang imellem. Det ved jeg nemlig, nogle gymnasier har.


Svar #64
08. juni 2016 af JulieW99

Vi har livestreams af foredrag fra Aarhus Universitet, og har haft en gynækolog ude og fortællle om præcention mm. Det er et ganske fint gymnasium jeg går på. ScienceTalenter Campus Jylland ligger på gymnasiet. Så ScienceTalenter er en del af vores gymnasiet - eller, vi er den jyske base, hvor hovedbasen ligger i Sorø. (så vidt jeg husker, hæh)

Nogle af de ting i har i biologilokalet lyder sørme makabert.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #65
08. juni 2016 af sjls

Nu bliver man jo næsten helt misundelig...
Mht. de fostre, skulle jeg måske omformulere mig lidt. Altså det er ikke fostre, men derimod embryer og blastocyster, der aldrig blev født, fordi moderen døde. De har faktisk ligget i giftig væske på gymnasiet de sidste 100 år. Det er ret vildt, at vi kan kigge på embryer, der ville være oldinger i dag, men som ikke engang nåede at komme ud af sin mors mave. 
Da vi havde om sexologi og vores lærer skulle vise os disse, var nogle da også en del rystede og kiggede væk. Hjernen har vi nu også haft kigget på med samme reaktion fra klassen, hvor en del slet ikke ville se på den. Jeg synes nu, det var meget spændende...


Svar #66
08. juni 2016 af JulieW99

Haha, du kan da bare komme et smut til Viborg så.

Årh, det lyder altså bare voldsomt spændende! Jeg er faktisk ikke helt klar over hvad vi har opbevaret på skolen, sikkert nok en masse ting. I hvert fald en masse udstoppede dyr, og de giver mig decideret myrekryb...

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #67
08. juni 2016 af sjls

Det må jeg da overveje, I lyder jo næsten som Danmarks førende science-gymnasium ;)

Tja, man ved aldrig, hvad man finder på ens gymnasie. Vi har skam også en del udstoppede dyr, og nede i kælderen er der en kæmpe udstoppet fisk samt en hel masse gamle dokumenter, som vi ikke engang ved, hvad er. Men sådan er verden jo så mystisk.


Brugbart svar (0)

Svar #68
23. juni 2016 af LubDub

fun fact

        sandsynligheden for at blive spurgt ind til clostridium botulinum på KU eller AU i mikrobiologi

        er næsten lig 0

                                                        :(


Forrige 1 2 3 4 Næste

Skriv et svar til: Autoimmun - teori (debat?)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.