Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8721 til 8740 af 9751
-
Hvorfor kun i retvinklede trekanter?
Forumindlæghvorfor virker kun nogle beregninger i retvinklede trekanter? -
Differentialforklaring
ForumindlægHej alle. Hvis man skal bruge ca. 5 minutter til at redegøre for begrebet "differentialekvotien", hvad skal man så fortælle ? Hvad betyder begrebet egentligt? Jeg har skrevet om tangentshældning, sekantshældning og 3 trins-regl - men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare i "kor... -
Hjælp for pokker ! Dumpet matematik !
ForumindlægJeg har søgt ind på sociologistudiet - og er betinget optaget hvis jeg består matematik B. jeg var til den skriftelige hvor min computer fik nedsmeltning og har idag været til muntlig - dumpet (00). Life sucks! Nå, men nu har jeg talt mine point sammen (fra skriflig) i forhold til den nyest... -
Rettelse af korte spanske sætninger
Forumindlæg1. Vi giver ham en gave: - Le damos un regalo 2. Solen skinner og det blæser ikke: - Hace sol y no hace viento 3. Jeg ved det heller ikke: - No sé tampoco. (har brugt: heller ikke = tampoco/no tampoco) 4. Du bliver nødt til at hente din frakke: - Tienes que buscar tu sobretodo. (nø... -
Matematik(Økonomi begreb)
ForumindlægForstår ikke helt forskellen på ydelse og afdrag. Der står at "ydelse" er det beløb der betales hvert termin så gælden nedskrives. Ydelse=Rente+Afdrag Forstår heller ikke hvad rente er når den indgår som en del ydelsen samt afdrag.Synes de forvirrer mig. På forhånd tak! -
hvad er hovedsætning og hvad er bisætning?
ForumindlægJeg forstår ikke helt det med hovedsætning og bisætning, er der en der kan fortælle mig hvad er hovede og bi sætnig i disse to sætninger ? og hvordan de kom frem til det? på forhåd Tak Right now under these circumstances we are prepared to do anything necessary to solve ... -
Lige store koefficienters metode
ForumindlægKan nogen forklare mig, hvad jeg gør galt? Synes, jeg har prøvet alt, men jeg kan ikke få det til at blive det rigtige svar. Har selv fået 4 forskellige resultater. Her er min fremgangsmåde. I følge facitlisten er x = -2... How? Er sindssygt tungnem, når det kommer til matematik, så meget gerne ... -
aflvering COS osv.
ForumindlægHey allesammen... Jeg har en matematik aflevering men jeg kan ikke rigtig forstå opgaven det lyder : Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. Nogle af målene fremgår af figuren (p.s trekanten ser således ud A til venstre B til højere C i toppen B har en grad på 34grader og fra ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej! Jeg har et problem med en sætning, som jeg er ved at analysere. Den lyder: "Når man bor i en storby,..." Mit spørgsmål er så, hvad "Når" hører ind under, og hvilket tegn der skal herunder. Er det mon en ledsætning? Og kan ledsætninger godt indlede en sætning? -
Relative pronomener efter navn
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvad det relative pronomen skal være, når det står efter et navn. Jeg ved godt, at det normalt bøjes som det bestemte kendeord, i fx "Er ist der mutigste Mann, den wir kennen", men hvad hvis det er et (ege)navn, der står lige foran kommaet? Det har jo som bekendt ikke... -
Kronik om rappens sprogbrug
ForumindlægHej jeg skal skrive en kronik om rappens sprogbrug, og til det har jeg brug for lidt starthjælp. Er der nogler der kan hjælpe mig med at redegøre for synspunkter, argumentation og sproglige virkemidler i disse to tekster (vedlægger i 2 omgange). Jeg beder jer ikke om at lave min opgave, selvom ... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Beregn Torque magnituden
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brugt tid på denne opgave, og jeg er ikke sikker overhoved om det er rigitigt den måde jeg tænker. Er det rigtigt nok, at Til der hvor kraften er vinkelret på aksen mellem kræftens angrebspunkt og omdrejningspunktet bruges formlen T=F*L, hvor L er radiusen og F er kraften,... -
Regnskab: Hvornår tilføjer man indtægter?
ForumindlægHej, Jeg står lidt ved en skillevej, hvor jeg er ufattelig sikker, og ufattelig usikker på, hvordan dette fungerer. Det der forvirrer mig rigtig meget er, at vi har fået nogle tests i skolen, og her synes jeg to spørgsmål modsiger hinanden. Sparkling Pools provides €1000 of pool maintenan... -
Vektorer
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at forstå denne opgave, er der en der kan hjælpe mig? Billedet er vedhæftet til spørgsmålet Tak på forhånd -
Separation af de variable
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal redegøre for metoden separation af de variable og give et bevis for metodens gyldighed? Hvad menes der med redegøre? Er det sætningen for metoden? Og så skal jeg givet et bevis for metodens gyldighed, hvordan gør jeg det? Mange tak på forhånd! -
Hvad bruges differentiation til?
ForumindlægHej, jeg sider med en matenatik opagve og er kommet til denne opgave. Her er jeg gået helt i stå, er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig?? Så ville jeg blive super glad!! Forklar hvad vi bruger differentiation til ifht. funktionsanalyse. (sammenhængen mellem f’ og f) Giv et eksempel -
problemer med forståelse af opgaveformulering
ForumindlægHej kloge hoveder, søger hjælp til at forstå første del af min opgaveformulering i min SRP opgaven lyder således: Du skal redegøre for løsning af homogene lineære anden ordens differensligninger med konstante koefficienter Skal jeg da: - bevise den fuldstændige løsning eller - forkla... -
Begynder spansk oversættelse
ForumindlægHej! Er der nogen, der har tid til at rette eventuelle fejl i disse oversættelser? På forhånd tak :) Enrique bor i et gammelt hus - Enrique vivo en una casa antigua. Laura er en stærk pige fuerte adj. - Laura es una fuerta chica. Pilar og Loli er to moderne kvinder moderno adj. - Pil... -
Ioner
ForumindlægEr der nogen regel for om ioner bliver plus eller - i forhold til hvor de er i det periodiske system?:) Altså hvordan ser man om det er en cation eller en anion?:)
