Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9521 til 9540 af 9751
-
Sabbatår
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at tage et sabbatår? Jeg kunne godt tænke mig et sabbtår og tage ud at rejse, men jeg får tit at vide, at det ikke er en god idé. Hvad er jeres erfaring? -
Ejefald
ForumindlægHej. I nogen af de følgende sætninger, er der fejl og jeg skal placere de manglende apostroffer. Så det kunne være ret. Hvis nogle vil se om jeg har lavet dem rigtigt. 1. The boys are singing a song 2. Have you seen john's new bike 3. All the girls' dresses were red 4. He... -
Endelse T bruges når;
ForumindlægA ) Tillægsordet lægger sig til et T-ord B) Tillægsordet står som omsagnsled til grundled C) Tillægsordet lægger sig til et udsagnsord og optræder som et adverbium Er der en som vil være rar, at give et eksempel på A, B og C og evt. en god forklaring -
Bestem koordinatsættet til cirklens centrum og dens radius
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til denne opgave uden hjælpemidler: En cirkel er bestemt ved ligningen: x2+8x+y2-4y=10 bestem koordinatsættet til cirklens centrum og dens radius Jeg ved jeg skal bruge cirklens ligning, som er (x-a)2+(y-b)2=r2, men hvordan kan jeg ikke lige gennemskue. -
Opgave
ForumindlægOpg. 4.3 har jeg ikke kunne lave. Hvordan laver man den? -
Tekster omkring kvindestillingen i de Arabiske lande
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til engelsk eksamenen og har om kvindestillingen i de arabiske lande i forhold til kvindestillingen i Danmark. Jeg har lidt droppet at låne en masse store tykke bøger som jeg alligevel ikke kan nå at læse og har søgt rundt på nettet, men har ikke fundet det helt store desvæ... -
Linjens ligning (omskrivning)
ForumindlægHej kære brugere Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg har lidt svært ved at tackle. Derfor håber jeg at nogle af jer dygtige matemtikere vil hjælpe mig med at komme videre. I nedenstående skema er angivet ligningen for en linje m. Du skal udfylde skemaets tomme felter, som bla. går ud p... -
Snit og vidergående
ForumindlægHvis nu snittet til medicin er 9,6 og standby er 9,3 og man eksempelvis har et snit på 9,2 er man så dømt til ikke at blive optaget? :-S End ikke engang et standby plads? -
Oversættelse af ord til latin
ForumindlægJeg er jornalist og forfatter og har brug for at kunne skrive ordet strandmenneske på latin. Altså homo et-eller-andet, lige som homo sapiens. Er der nogen her, som kan hjælpe? Så ville jeg blive glad. Mange tak. Svar på [email protected] -
Har svært ved at forstå og løse opgaven
ForumindlægP1,P2, P3, P4, og P5 er grafer for forskellige andengradspolynomier, der kan skrives på formen P(x) = ax2+ bx + c med diskriminanten d. (graferne ligger i vedhæftet) Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b, c og d på grundlag af graferne på figuren. Idet andengradskoefficienterne betegn... -
Verbet Gustar
ForumindlægHåber der er nogen som vil hjælpe mig, jeg har lidt problemer med at oversætte følgende: Vi kan lide dem. De kan lide dem. I kan lide hende. I kan lide os. Jeg kan lide dig. Du kan lide ham. Du kan lide mig. Jeg kan lide hende. Vi kan lide jer. De kan lide hende. Han kan lide jer. Hun kan lide ha... -
Kalkulus, integration m.m HJÆLP!
ForumindlægJeg læser biologi på første år og er blevet stillet denne opgave i matematik og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe den an Er der nogen herinde der kan hjælpe? Den skal afleveres på mandag og den SKAL godkendes, så jeg er bare så nervøs. Vi er kun lige startet på kapitlet ... -
Udledning af efterspørgselskurv ud fra indifferenskurven og budgetrestriktioner
ForumindlægHej Jeg har flg. spørgsmål. Antag at en forbruger udelukkende spiser bøf (Qb) og drikker rødvin (Qr) samt at nytten ved dette forbrug (U) kan beskrives ved ligningen-U=QbxQr. Jeg skal vise matematisk og på en figur hvorvidt der er aftagende MRS mellem rødvin og bøf Jeg har lavet det som kurver me... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
dan-dan oversætelse? :P
ForumindlægHej allesammen, jeg ville lige indrømme jeg er ret dårlig til sproget dansk, der er så mange ord jeg ikke ved hvad det betyder, jeg har koncentreret mig på alt andet sprog end dansk, og lige nu har jeg faktisk glemt nogle ord:/ Ville i oversætte... -
Hvorfor jeg lige den eneste?
ForumindlægHej Sp. Hvorfor er det lige mig som er den dummeste i familien. Min mor = Læge Far=ingeniør Storebror= 1 semester ved Revisor. Mig= Igang med folkeskolen, og har nok ikke de største evner til at kunne klare gymnasiet så godt. Men, jeg troede der var en sammenhæng, når ens ''forældre'... -
Funktionsundersøgelse af polynomiumsbrøk
ForumindlægMin funktion hedder x2/(Brøkstreg) x^2^-1 for at jeg skal kunne finde definitionsmængden har jeg gjort sådan x^2-1=0 x^2=1 √(x^2 )=±√1 x=± 1 Dm(f)=R,dog ikke±1 x^2 d= 0^2-4*1*0= 0 er det rigtigt :S -
bevis
Forumindlæg"Bevis arealformlen for et trapez. Redegør for hvordan man kan tilnærme arealet mellem grafen for ikke-negativ funktion og førsteaksen vha. trapezformlen" Kan nogle hjælpe mig med hvordan man beviser arealformlen for et trapez? -
Hvordan løses trigonometriske grundligninger på et TI-30XS
ForumindlægHej Jeg har problemer med at løse trigonometriske grundligninger på min lommeregner, TI-30XS Jeg ved, hvordan man skal løse cos(x)= 0. Jeg har instillet lommeregneren til radianer og taster cos-1(0) på den, og den svarer, hvad x er. Men hvad gør jeg, hvis opgaven fx er sin(x)= 3cos(x)? Jeg ... -
energiomsætning ?
ForumindlægHvad er energi omsætning ? Er det samme som energidannelse ?
