Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15801 til 15820 af 19441
-
Hjælp
ForumindlægHej SP Kan ik finde ud af dette l:y=-3x+6 m: y=2,5x-7,5 n: y=0,2x+12 Nogen der kan vise mig fremgangs metoden? På forhånd tak! -
Trekant og areal
ForumindlægEn der kan hjælpe med følgende opgave? g) Undersøg om det er muligt at vælge r så arealet af cikrlen bliver det samme som arealet af trekanten (billed vedhæftet) I forrige opgave fandt vi frem en en ulighed for hvilke r der er tilladte givet s (sidelængde BC): dvs er den lille cirkles rad... -
En cirkel har en ligningen....
ForumindlægEn cirkel har en ligning: x^2+4x+y^2-10y=7 a) Bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum -
3-ethyl-2,4-dimethylhexan og opskrivning af strukturformler.
ForumindlægHej Er godt klar over, at jeg har oprettet et andet indlæg. Har fået en bedre forståelse indenfor de sidste 14 timer. Det er hårdt for mig, på grund af at jeg læser Kemi C via e-learning. Og har ikke de samme muligheder for at få hjælp af en lærer. Derfor håber jeg virkelig, at jeg kan få lidt ... -
Ny softice maskine
ForumindlægGod morgen Har fået en opgave om et par der ejer en slikbutik og de overvejer at udvide deres sortiment så de beslutter sig for at de vil sælge softice. De undersøgermarkedet og en bekendt som også sælger softice deler sine erfaringer med dem vedr.sammenhængen mellem pris og efterspørgsel på sof... -
Differentiabilitet
Forumindlæga. Bestem fortegnet for g' (0) og g'(3) og bestem g'(2) b. Bestem x-værdierne for minimums- og maksimumspunkterne for g. c. Bestem forskriften for g, når det vides, at g(x) er et fjerdegradspolynomium. Nogen der kan hjælpe med disse? -
Ellipse - kvadratisk optimering
ForumindlægEn der kan hjælpe med disse spørgsmål? Gerne med forklaringer :) -
funktionskrift
Forumindlæghej, det er første gang jeg er her inde og jeg har et problem/spørgsmål: jeg har denne opgave hvor jeg skal skrive hvordan jeg beskriver hvordan jeg finder en funktionskrift, funktionen er ( -2x + 3 ), så er der en graf til, men jeg hved ikke hvordan jeg ska forklare hvordan det. håber i forstå... -
Evolutionsmekanismer - hjælp
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil. Jeg forstår ikke evolutionsmekanismer, jeg har set at der tidligere har været skrevet noget om det herinde , men artiklen der bliver refereret til virker ikke.... er der en som kan hjælpe mig med at forstå figuren. Jeg har brug for hjælp til st kunne forklare figuren. -
Nærringstofets vigtighed
ForumindlægHvorfor er det vigtigt at vide hvor stor en andel af energien der stammer fra henholdsvis protein, fedt og kulhydrat. -
Tekst til ligning
ForumindlægHej allesammen! Jeg har brug for hjælp til at omforme denne tekst til en ligning: Ved en prøve deltog bl.a. Anne, Betina og Camilla. Det viste sig, at Anne og Betina i alt fik 66 points, Betina og Camilla fik tilsammen 77 points, og Anne og Camilla fik tilsammen 88 points. Hvor mange points f... -
produkt til projekt-debat om krig.
ForumindlægJeg har projekt uge, hvor at vi er en gruppe på 3, som skal lav en opgave om krig. Vores overemne er grænser og delemne er krig. mit problem er vi skal lave et produkt, som vi så har beslæuttet skal være en debat. Vi mangler bare idéer til spørgsmål og hvem vi skal sætte op mod hinanden i debatte... -
helt forvirret, talfølgen
Forumindlæghej alle, jeg har virkelig mange problemer med denne opgave, og det skal afleveres imorgen jeg sidder fast i følgende opgave Du skal undersøge, om en figur i figurfølgen kan have arealet 99. og figurfølgen ser ud som på følgende billede. tak på forhånd -
Sekanters førstekoordinat
ForumindlægHej, jeg står med en opgave, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal løse. Opgaven er vedhæftet(, det er opgave b). Jeg har prøvet lidt forskelligt uden held. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig derude:)) Tak på forhånd -
Andengradsligning hJÆLP HRUTIGT
ForumindlægHej folkens, har en andengradsligning der lyder således: x2+x-12=0. Har fundet A, B, og C og brugt diskriminat formlen og det gir således 49. Når D er over 0 så er der 2 løsninger, men løsning 1 er 2.5 og løsning 2 er 3.5. Det kan ikke passe, kan det??Har vedhæftet et billed. -
Matematik
ForumindlægHej alle Jeg fik igår hjælp til opgave 3, som jeg har vedhæftet nedenunder. Det gik ud på, at jeg skulle vise biimplikation. Jeg forstår bare ikke hvorfor det på højresiden medfører det på venstresiden Tak på forhånd -
Betydning af |m|
ForumindlægHej SP Min matematiske viden er rusten, og umiddelbart kan google ikke hjælpe. Jeg har beregnet følgende, og får så det der ses på vedhæftede billede. jeg kan bare ikke huske, hvad stregerne betyder. Det er en udregning i fysik, og derfor er enheder medtaget. -
Valg af samfundsvidenskabelig videregående uddannelse
ForumindlægHej allesamen. Jeg dimmiterede fra STX i 2018, og har bestemt at jeg vil læse videre fra efteråret 2019. Problemet er bare, at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil studere. Jeg er generelt meget samfundsvidenskabeligt interesseret, og jeg kommer fra en gymnasial linje med Samf A, Engelsk A og Mat A... -
Formel stofmængdekoncentration udregning
ForumindlægJeg har vedhæftet spørgsmålet, og har prøvet at udregne. Først skal jeg vel finde hvor meget de 3,312 g som er opløst i vand udgør af den ene liter? -
hjælp til mat
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at lave den her opg.
