Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16361 til 16380 af 18758
-
Øvre grænse
ForumindlægHvordan kan man finde den øvre grænse for en logistisk differentialligning (ikke aflæsning) -
funktion
ForumindlægHej. Hvordan vil man lave følgende opgave? Jeg har tænkt at man måske skulle lave en monotonilinje, men så ved jeg ikke hvrdan jeg skal isolere x når der står sin? Mange tak på forhånd -
Balmerserien
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvorfor man ser de linjer i balmerserien, som man gør ? har brug for et svar meget hurtigt!! på forhånd tak :) -
hjælp til mat
ForumindlægVægfladen er afgrænset af grafen for funktionen f givet ved f(x) = −1,147x3 +1,597x2 − 0,268x + 2 den rette linje y = −5x + 2 og x-aksen. bestem koordinaterne til det højeste punkt på klatrevæggen. bestem arealet af klatrevæggen. -
Renteformel
Forumindlæga) Opskriv renteformlen og isoler n i ligningen. b) En person opretter en opsparingskonto på 2000 kr med en halvårlig rente på 5% (selvom det vist aldrig ville ske med en virkelig bank…). Hvor meget står der på kontoen efter 7 år? c) Står der dobbelt så meget på personens konto efter 14 å... -
Ørneflugt - Henrik pontoppidan
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har snart eksamen, og jeg har trukket Ørneflugt, af Henrik Pontoppidan. I eventyret er der somsagt 'debatten', eller hvad man vil kalde det, om arv og miljø mellem H.C. Anderden og Henrik Pontoppidan. 1. Er der nogle af jer der kan fortælle mig til mere om deres hol... -
Ligninger for tangenter
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave forstår den ikke helt Hvordan skal den løses? -
hjælp
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp med disse tre opgaver, håber i kan hjælpe -
Lokalt maksimum
ForumindlægHej. Jeg skal sætte følgende differentialkoefficient lig med 0 og derefter lave en sildebensiagram. Jeg er i tvivl om jeg i min udtryk for x kan slette - når der står -ln(-a)? Når jeg skal lave en sildebensdiagrsm skal jeg vel tage et tal der er mindre end udtrykket for x og et tal der er større.... -
Hvad menes: vis, at delta y er proportional m. delta x
ForumindlægHej :-) Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, der er nogle, der kan svare på: Hvad menes der, når der i en eksamensopgave står følgende: Du skal for lineær vækst vise, at Δy er proportional med Δx ? Jeg har en idé om, at jeg skal bevise formlen for hældningskoefficienten a, men det er ... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej derude :) Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og jeg er gået lidt i stå. Det ene spørgsmål lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling y=b·ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. Jeg er bl.a. lidt i tvivl om hvad gør ... -
Nulpunkter
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke huske hvordan man finder nulpunkterne til en ligning. Jeg har en opgave der lyder: Bestem monotoniforholdene for funktionen f f(x) = 1/3x3 - 2x2 - 5x Jeg havde ingen ide om hvordan man skulle regne den ud, og slog på i min lærebog, hvor jeg fulgte et eksempel: f(x) = 1... -
Bestem hvor lang tid skibet skal bruge på at sejle fra Ejerslev Lyng til Aggersund?
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med hvilken formel jeg skal bruge til denne opgave? -
Statsobligationer i stedet for
ForumindlægDer er i øjeblikket to synspunkter m.h.t. forbedring af landets økonomi. Jeg tror ikke på nogen af dem. Jeg vil i stedet låne penge af borgerne i form af statsobligationer f.eks 5 årig 4% alternativt 5% og bruge pengene til forbedring af landets "formue" som er uddannelse, infrastruktu... -
Hvorfor er ledigheden så stor i DK? HJÆÆÆLP
ForumindlægHej, sidder med en opgave der skal omfatte, ledigheden i DK, hvor jeg har et spørgsmål der går ud på: "Hvorfor er der så mange ledige arbjdesdygtige, som ikke bidrager til arbejdsmarkedet?" Har virkelig ikke kunne svare på dette så håber der er nogen der kan hjælp:) Tak på forhånd. :D -
Hvordan beregner man forskriften for en lineær funktion?
ForumindlægKan I hjælpe mig med hvordan man beregner dette: Beregn forskriften for de lineære funktioner a) Grafen for f(x) går igennem P(3,10) og skæring med x-aksen i x=8 b) Grafen for g(x) går igennem P(1,-3) og ligger parallelt med linien y=0,7x+10 -
Lineær sammenhæng
ForumindlægHej Er der nogle der lige kan hjælpe mig med b) for jeg forstår ikke hvad der bliver spurgt om? -
differentialligning SARS
ForumindlægHej jeg skal løse følgende opgave: SARS- epidemiens udvikling i Singapore i 2003 kan beskrives ved differentialligningen dN/dt=0,000526*N*(209-N) Hvor N er antal smittede til tidspunktet t (målt i døgn). Det oplyses, at der efter 30 døgn var 103 smittede. a) Bestem væksthastigheden til det tids... -
funktioner og f'(x)
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematikaflevering og mangler 3 opgaver som jeg er lidt i tvivl om. opg1. a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for funktionen f(x) = -ln(x)+e^x I punktet P(2,f(2)) - Jeg er i tvivl om hvordan man differensere den, jeg får det til f&rsqu... -
Differentialligninger, HTX, eksamenssæt fra august 2020.
ForumindlægHej. Jeg ved ikke, hvordan nedenstående opgave skal løses. Er der nogle, som kan hjælpe?
