Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17001 til 17020 af 153440
  • Hjælp plz.

    Forumindlæg
    Opgaven: Benyt kvadratsætningerne til at omskrive følgende udtryk: opgave1) (2a)^2 - (3b)^2 = opgave2) 9a^2 - 1 = opgave3) 4x^2 + 25y^2 - 20xy =
  • matematik/dif

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved forskriften f(x)= (4x+3)/(x^2+2x+1) a. Bestem definitionsmængden Nu ved jeg ikke helt hvordan jeg bestemmer def. mængden så jeg håber en eller anden er villig til at hjælpe...
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt tvivl omkring denne differentialligning:dy/dx=(2x-6x^2)(2y+4)Hvor jeg har isoleret k til at være ln(2)+1. Er ikke sikker på om det er rigtigt og har svært ved det sted, hvor jeg skal indsætte k og isolerer y!!
  • Tangentligning røringspunkt

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en lidt kryptisk opgave.\nJeg skal finde ligningen for en tangent til x^3-3x^2+x+1, hvis røringspunkt har førstekoordinaten 1. Bagefter skal jeg vise, at den ikke røre andre steder.\n\nEr røringspunkt = skæringspunkt?\n\nEr førstekoordinaten = x ?\n\nJeg har ikke haft sådan en ...
  • Integration

    Forumindlæg
    Hej SP Er der en venlig sjæl, der kan bestemme integrallet ∫ (2x)/(x^2+1) dx. ? Det er tilfædige led jeg har skrevet, men jeg meget lære metoden, så det må meget gerne løses pædagogisk. Tak på forhånd.
  • Stofmængder ?!

    Forumindlæg
    Hejsa alle på sp! Nogen der kan svar' på dette? Hvad er forholdet mellem de ækvivalente stofmængder af N2 og NO ved nitrogenoxids reaktion med dioxygen? Hvad er den ækvivalente mængde dioxygen, O2, til 1 mol NO?
  • løs ligningen f(x)=0. hjælp

    Forumindlæg
    hej alle sammen. kan ikke rigtig se hvordan jeg skal komme i gang med denne opgave: f(x)=(x^2-4)/x^2+1) løs ligningen f(x)=0. håber der er en der kan hjælpe :)
  • Cos.

    Forumindlæg
    Givet er cos(x) = 3/4Jeg skal nu bestemme sin(x) og tan(x):sin(v) : cos(x)^2 + sin(x)^2 = 1 <=> sin(x)^2 = 1 - cos(x)^2<=> sin(x)^2 = 1 - (3/4)^2<=> sin(x) = kvadratrod(1 - (3/4)^2)<=> sin(x) = (kvadratrod(7))/(4)Jeg er bange for, at ovenstående ikke er helt korrek...
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Er lidt i tvivl om hvordan man løser en differentialligning hvor der står plus/minus mellem x og y??? Er der en del vil vise mig det..??fx. dy/dx= x+y ellerdy/dx= y-x+1
  • kompleks andengradsligning - HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hej...Jeg er ved at løse en kompleks andengradsligningen:(1+i)z^2 + 5iz = 0men er stødt på problemer da jeg får diskriminanten til:d = 50iDer er altså ingen realdel.... !?hvordan kommer man så videre herfra da der ingen realdel er ?
  • Stamfunktioner

    Forumindlæg
    Der er to stamfunktioner der driller mig.. 2 S exp(2x) = [e^2] -1 Lommeregnerens solve-funktion siger det bliver 8,15 I hånden får jeg det til 13,591 Hvad er stamfunktionen til 1/4x^2 ??
  • Bestem t

    Forumindlæg
    to vektore givet ved vektor a = (1 over 3) og vektor b = (1-t over 4) A) bestem t så vektor a er parallel med vektor b B) bestem t så vektor a og b er ortogonale
  • Reducering

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig , fordi vil virkelig gerne kunne forstå at reducerer Reducerer følgende udtryk (3a^2*a^(-3)*a^5)/(6a^3*a^(-2) )*a^(-1) / = brøkstreg
  • Hjæææælp andengradsligninger

    Forumindlæg
    WebRep currentVote noRating noWeight 1) 1-1/x = 2/x^2 2) 1/x-3/x^2 = 0 3) 200/x = 50*x 4) x = 3+70/x I må m...
  • bestem a ??

    Forumindlæg
    Funktionen f: f(x) = (3,2)/(1 + 2e^-2x) Hvordan bestemmer jeg a herud fra??(er til tangentligningen jeg mangler a... den skulle gerne blive: (Y= ax + b ) Y= 1,422x+1,0667
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg opgaven: Givet det komplekse tal z=(e^1+(pi/2)*i)/(1-i) Angiv z både på rektangulær og på polær form. Angiv desuden modulus og argument for z. Der er jo tale om en kompleks eksponentialfunktion over et andet komplekst tal??
  • lineær funktion

    Forumindlæg
    f(x) = 3x + b og punktet (1, -4) jeg skal bestemme b jeg har prøvet at sætte det ind i formlen y = 3( x-x1) -4= 3(x-1) har jeg rodet lidt rundt i formlen?
  • Beregn nulpunkterne for f

    Forumindlæg
    Jeg har en del pronlemer med at få en funktions nulpunkter beregnet. Håber der er nogle der har tid og overskud til at prøve at regne den ud f(x)1/3(x+2)(x+1)(x - 2½)
  • Differentialkovitienten

    Forumindlæg
    Jeg skal vise at differentialkvotienten af f(x)= 1/2x^2 + x, er lig med f'(x)=x+1 ved hjælp af 3 trins reglen, men jeg er helt lost på hvordan jeg gør... Nogle som kan hjælpe?
  • Reducér

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg kan ikke finde ud af det her med xy og det kan min far heller ikk så ber om hjælp, for enkelte af dem, så jeg bedre kan forstå resten.... 3xy(x+1)-&frac12;(6xy+2) 4p-pq-q(p-7)+(pq-2q)*2