Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17421 til 17440 af 18758
-
differential regning
Forumindlægi en model betegner N(t) antallet af individer til t (måles i døgn) Den hastighed N voksermeder proportional med produktet af antallet af individer og forskellen mellem 1000 og antallet af individer er tiden t Opskriv en differentialligning som N(t) må opfylde når det oplyses at proportionalitets... -
English passive
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål vedrørende nedestående sætning, som jeg håber nogen vil forsøge at forklare: “The ice melts at the North Pole constantly due to climate change.” 1) ‘melts’ er umiddelbart objektet i overstående sætning. Hvad er subject i overstående sætning? For jeg er itvivl, om man... -
Differentialligninger - max
ForumindlægJeg ønsker hjælp til følgende opgave: "I et bestemt område er der en bestand af fisk. Antallet af fisk i bestanden, angivet i tusinder, beskrives i en model ved en funktion N af tiden t, angivet i år. Funktionen N er løsning til differentialligningen: N'(t) = 0,00047 * N * (205 - N) D... -
bestem toppunkter og monotoneforhold
Forumindlæghar følgende 3. grads ligning: f(x)=x3 - 3x + 1 skal bestemme toppunkterne og monotoniforhold for den.. Er i tvivl om hvordan det skal gøres, da det vidst ikke er på samme måde som ved parabler.. Har forstået at man skal differentierer sætningen så den bliver til: f '(x) = 3x2 -3 ... ved dog... -
hvorfor er det en god ide at afskaffe efterlønen?
Forumindlæghvorfor er det en god ide at afskaffe efterlønen? -
Vektorfunktion og linje
ForumindlægHej, jeg har fået denne matematik opgave for, men kan ikke finde ud af den, er der nogen der kan hjælp? -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
bredde udtrykt ved x
Forumindlæger der en venlig sjæl derude, som har en metode til at løse følgende opgave, er helt på bar bund. har forsøgt en del men jeg tror simpelthen ikke jeg har noget begreb om hvor man skal starte og min underviser var ikke så samarbejdsvillig. En kvadratisk plasticplade med sidelængden 12 dm udskære... -
Fællesmængde, foreningsmængde
ForumindlægSkal bestemme Fællesmængden (n=1) [-1 , 1-(1/n)] og foreningsmængden (n=1) [-1 , 1-(1/n)] Aner ikke hvordan jeg skal starte? -
omvendt funktion
ForumindlægJeg har den en funktion f(x) = (3/2)x-(4/3) f-1 (y) = (y + 4/3) (her kommer problemet, hvad gør jeg med 3/2 ? :) -
Bestem monotoniforholdende
ForumindlægHej jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg løser dennne opgave, og forklare det. Nogle som kan hjælpe? (opgaven er vedhæftet). tak på forhånd -
Rettelse af Fransk-stil, HASTER :-(
ForumindlægHej allesammen, jeg håber, at i meget hurtigt vil kigge min stil igennem.. Først er det en oversættelse og bagefter har jeg besvaret et spørgsmål, hvor der først er en skabelon på dansk. Alt det der er markeret med rødt er jeg i tvivl om mht. bøjning, tider og rigtige ord. Filen er vedhæftet ... -
Bestem konstanterne f(x)=a⋅sin(b⋅x+c)
ForumindlægHej, jeg sidder fast i denne opgave(se billede) jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Tak på forhånd. -
Ligevægt, lukket økonomi
Forumindlæg. -
Funktion uden toppunkt
ForumindlægHej, står med en opgave, hvor jeg skal finde toppunktet for denne funktion: 15-x^2-16/x,0<x. dog siger matematikprogrammet jeg bruger at toppunktet er udefineret. Kan det være fordi der ikke er tale om et andengradspolynomium? og at den derfor ikke har et toppunkt? har vedhæftet et billede a... -
Hookes lov
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Hookes lov siger, at k er en konstant, men når jeg ændre vægten på en den samme fjeder ændre k sig hele tiden. Måske har jeg forstået konceptet konstant forkert. Jeg brugte følgende udsagn til at beregne fjederkonstanten: m*g=k*x -> k=(m*g)/x. OBS: Så stod fjedere... -
Konvergens og grænseværdi
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg får grænseværdien til ln(2) vha. CAS, men hvordan skal man vise det? Den eneste måde, at jeg kan få det til at gå op er, hvis grænserne er hhv. 1 og 2, når man skal udregne integralet af 1/x. -
Bestemmelse af fortjeneste og koordinatsæt
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at sætte billede ind som andet end fil, så spørgsmålene ligger i filen... Håber i kan hjælpe med især opgave b og c -
funktion
Forumindlægi opgaven står der at jeg skal forklare den ekspontielle funktion, som er f(X)= b*a^x. jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. -
potens funktion
ForumindlægHej med jer! jeg har fået et eksamespørgsmål som lyder på: fortæl hvad a og b siger om funktionen y=b*x^a hvordan skal jeg tale om det 20 minutter? er der noget specielt jeg kan sige? der står intet specifikt i min mat bog, er der nogen der kender en hjemmeside eller noget?
