Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 17501 til 17520 af 149177
  • toppunkt :/

    Forumindlæg
    jeg skal finde toppunktet for denne ligning f(x)=(x-1)*(2*dentredjerod af (x-1) -1 .... Er der nogen dr kan hjælpe mig med at finde a,b og c ... Og finde toppunktet bagefter
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal i en andengradsligning finde a og c. Mine oplysninger er: f(x)=ax^2+4x+c toppunkt i (-1;2) Hvordan kommer jeg frem til a og c??
  • grafregner og resultat

    Forumindlæg
    Når jeg udregner nogle integraler som jeg ved er rigtige, får jeg ikke altid det samme resultat på lommeregnen. Der kan være en forskel op til næsten 1... Hvordan kan det være??
  • Sinusulighed

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med at bestemme løsningsmængden til denne opgave:sin(x) > 0,752x_1 = sin^(-1)(0,752) = 0,8511x_2 = pi - x_1 = 2,2905Hvordan bestemmer jeg så løsningsmængden?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg mangler hjælp til at forstå...... Andengradsligningen 2x^2+3x+c=0 har løsningen 1. bestem c :Bestem andengradsligningens anden løsning: Mvh kathrine
  • Syre-base og titrering

    Forumindlæg
    Hej! Har fået disse spørgsmål spørgsmål.. 1. Hvordan kan det være at jo mere en syre bliver fortyndet, jo mere agerer den som en stærk syre? 2. Hvordan kan det være at når en syre har en lav pKs, er den stærk?
  • Opgave

    Forumindlæg
    Opgave 1 I et koordinatsystem i rummet er en kugle bestemt ved ligningen x2 - 6x + y2 + 2y + z2 = 8 Bestemt kuglens radius og koordinatsættet til dens centrum.
  • Bestem ligning og koordinatsættet m.m.

    Forumindlæg
    En ret linje l går gennem punkterne P(1,-6) og Q(-2,3) -Bestem en ligning for l, og bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkter med akserne.
  • svær 1.gradsligninger

    Forumindlæg
    Hej, skal komme med nogle eksempler på nogle "svære" 1 grads lininger, nogen som kan hjælpe mig lidt? min fantasi er ikke så god :) bare fyr løs!
  • Omdrejningslegeme med to funktioner.

    Forumindlæg
    Hvordan finder man arealet af et omdrejningslegeme M, der består af arealet mellem funktionerne f og g, afgrænset af linjen x=10 og x-og y-aksen i 1. kravdrant?
  • RMS-amplitude

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal beregne RMS-amplituden, pRMS for tone 1, hvilken formel skal jeg bruge? Jeg har kigget rundt, men synes ikke, at kunne finde en formel, der giver mening
  • X i nævneren...

    Forumindlæg
    Hej alle Sidder med ligningen 1/x+2*x=3 Ved at x = ½ v x=1 Er klar over at x skal ganges på begge sider, og får også x til at være 1, men hvordan beregner man det til ½? På forhånd tak.
  • bestem x0

    Forumindlæg
    jeg skal bestemme f(x)=kvdr(x) f'(x)=((1/(2*kvdr(x)) hvad skal jeg så? jeg tænkte på: f(x)=((1/(2*kvdr(x))*kvdr(x)= (1/2)
  • Vektorer i planen

    Forumindlæg
    Hvorfor gælder der :* = prikla-bl^2 = lal^2-2a*b+lbl^2 (1)a*b = 1/2(lal^2 + lbl^2 - la-bl^2) (2)Hvordan kommer man fra (1) til (2)
  • Udvunden energi af en fissionsproces Hjælp!

    Forumindlæg
    jeg skal udregne den udvunde energi af denne fissionsproces: (_0^1)n+(_92^235)U→ (_36^89)Kr+ (_56^144)Ba+ 3 (_0^1)n , men kan bare ikke få det til at passe. please hjælp!
  • hjælp matematik!

    Forumindlæg
    jeg kan simpelthen ikke denne opgave, så please hjælp - skriv hvad jeg skal gøre for at finde ud af det.. f(x)= 2 * x^2 + b * x + c har toppunkt (-1,-1), bestem så b og c, og bestem skæringen med x-aksen. Tak på forhånd!
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave der siger: Bestem det andengradspolynomium f(x)=4x2+px+q, der har rødderne x1 og x2, når a) x1 =1/2, x2 =1 og b) x1 =-1/4, x2 =1 Tak på forhånd!! Kh Natascha
  • Renters rente

    Forumindlæg
    Hejsa ,Det der med renters rente ? Er der nogen, som kan finde ud af det og lige vil forklare mig det ? Jeg må nok indrømme , at jeg ikk helt har forstået den ?Formlen Er lidt svær at tyde ?
  • Hastighedskonstant

    Forumindlæg
    Hey SP. Hvordan F finder jeg hastighedskonstanten? Har en 1. ordens reaktion,
  • Nogle der kan hjælpe med at finde formelen til opgaven tak på forhånd

    Forumindlæg
    Hvor stor skal radius på en kugle være, hvis den skal kunne indeholde netop 1 dl. vand?