Søgning på: respiration formel. Resultater: 17661 til 17680 af 21820
-
Optimering af cylinder
ForumindlægJeg skal optimere en cylinderformet dåse. Er der en bestemt "opskrift" man kan følge, jeg har læst lidt rundt på nettet, men kan simpelthen ikke finde et klart svar. Håber i kan være behjælpelige :) -
Frit fald, faldende legemes acceleration
ForumindlægOpgaven er vedhæftet, jeg er gået i stå..ved ikke om jeg har gjort det rigtig. Men et skub i den rigtig retning vil være rart.. ! Tak på forhånd -
Diameter af rør
ForumindlægHej hvordan udregner man samlet diameteren af 16 rør hvis man teoretisk set betragter det som et rør. Diameteren på rørene er 15mm ? -
Hjælp!!
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Uddannelser-til-voksne/Overblik-over-voksenuddannelser/Almen-voksenuddannelse/Proever-og-eksamen-avu/Centralt-stillede-skriftlige-proever-i-avu/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF11/111212%20AVU%20Matematik%20skriftlig%20proeve%20niveau%20D%20opgavesaet.a... -
MÆRKELIGT TAL ???
ForumindlægHEJ ER HER NOGEN DER VIL GØRE MIG DENNE TJENESTE AT TASTE DETTE PÅ LOMMERREGNER: k = LN(2)/ 5730 = T= LN(80) / LN(100) / -K= JEG FÅR ET MÆRKELIGT TAL JEG VED IK OM DET PGA LOMMEREGNER... -
Bestemmelse af partialtryk
ForumindlægHejsa Er i tvivl om denne opgave: 2 H2(g) + CO(g) <----> CH3OH(g) Der fyldes nu 0,545 gram dihydrogen og 0,346 gram carbonmonooxid i en beholder der rummer 500 ml. Beholderen varmes op til 250 grader Beregn nu partialtrykket af dihydrogen ved ligevægt. Mit forslag er: antal mol hydroge... -
standardforsøg skrif. eksamen
ForumindlægHey :)Ville lige høre hvordan i synes det er gået idag, hvad i synes om opgaverne og sådan ;)Det er jo ikke til at sammenligne med dem der har haft det almindelige sæt.. er jo næsten kun opg 3 de også har haft..Hvad har i fået?? og syntes i det var svært?? -
Karakter-bestemmelsen
ForumindlægHey..Jeg tænker på: Er f.eks vores dansklærer med til at bestemme karakteren for den skriftlige eksamen eller er det udelukkende censorene.. -
Reaktionsorden bestemmelse
ForumindlægHej Jeg siddder og kigger på opgaver med reaktions kinitik med reaktionsordner for enfald og hastighedskonstanter for henfald. Er der en enkel måde at bestemme reaktionsorden på? i min formelsamling skal jeg lave dem som ligninger for at kunne se det. Har en opgave som lyder. Benytter 32P med ... -
Lidt hjælp ville være dejligt :)
ForumindlægOpgave 1: Udregn summen 1+2+3+...+100.Opgave 2: Vis ved induktion, at der for alle naturlige tal n gælderq(n): 1^2 + 2^2 + 3^2 + ... n^2 = 1/6 (n+1)(2n+1). -
trekanter.......
ForumindlægJeg er virkelig lost. a) Bestem længden af linjestykket s, og bestem vinkel w. b) Bestem arealet af fiskerhusets grundflade. På forhånd tak! ps. har vedhæftet en fil. -
Masse
ForumindlægHvad er massen af 0,357 mol guld? og hvordan kan man finde svaret? -
differentialregning
ForumindlægHejsa - Jeg prøver lige igen, da jeg desværre ikke fik svar på mit sidste indlæg :) Jeg har disse to opgaver som jeg virkelig er på bar bund med, så jeg håber, at der er nogen derude, som kan hjælpe :) 1. Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen f´(x0) i et vilkårligt punkt f´(x0), for funktionen ... -
Radioaktivitet
ForumindlægEn person med massen 80 kg får indsprøjtet en lille mængde vand, hvori der findes det radioaktive nuklid tritium. Aktiviteten af det indsprøjtede tritium var på indsprøjtningstidspunktet 58,4 MBq. Halveringstiden for tritium er 12,3 år. a) Hvor mange tritum-kerner indeholdt det indsprøjtede vand?... -
Annuitetslån
ForumindlægJeg skal op i mat. C hf i morgen. Det er egentlig ikke en del af pensum, men jeg kunne godt tænke mig at få opklaret, hvorfor formlerne for opsparingsannuitet og kapitalfremskrivning sættes lig hinanden, når man skal bevise formlen for annuitetslån? -
Har i mulighed for at hjælpe??
ForumindlægHej alle sammen! Sidder lige her med en mat opgave der snart skal aflevers og da jeg efter adskillige forsøg, ikke er kommet videre ville jeg vide om nogle havde mulighed for at hjælpe, kun hvis i gider selvfølgelig! Det drejer sig om følgende opgave (Det sidste stykke):http://peecee.dk/?id=43131... -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde... -
SUKKERFORMEL?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd. -
Kemi syre base
ForumindlægHej. Jeg har en kemiopgave for til i morgen og har svært ved disse spørgsmål. Det kunne være fantastisk med noget hjælp, måske bare til en enkel hvis man kan. Det ville hjælpe mig SÅ meget! 1) vi vil bestemme, hvor meget eddikesyre (CH3COOH) der er i syltede agurker ved ar titrere med natriumhy... -
udregning fortynding
Forumindlæghej :D! jeg sidder fast med to opgaver som jeg har brugt tid på at løse :( den første: 1,00 ml 65,0 ww% hno3 afmåles og fortyndes med vand op til 200 ml. beregn fortyndingens pH? den anden: 315mg ba(oh)2, 8 h1o afvejes og opløses i vand op til 200 ml. beregn opløsningens ph ? ...
