Søgning på: respiration formel. Resultater: 18021 til 18040 af 21820
-
Differentialregning
ForumindlægHejsa allesammen..jeg sidder med en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, som jeg meget gerne ville have lidt hjælp til.. Opgaven lyder:f(x)=(1/2)x^3-x^-2-x og har i punktet P(2,f(2)) en tangent t. Vis at tangenten t skærer grafen f i endnu et punkt Q. Beregn koordinaterne til Q. Beregn vi... -
Areal af det grå afsnit - hvordan?
ForumindlægKan ikke lige knække, hvordan jeg skal løse denne opgave. Jeg mener dog våde arealet af cirklen og kvadratet skal indgå i beregningen. Har vedhæftet opgaven som dokument. Håber I kan forklare mig, hvordan jeg skal bære mig ad. -
opg. 33: elkedel
ForumindlægJeg har lidt svært ved fysik, sproglig :-) Kan nogen hjælpe mig med denne:I en elkedel skal opvarmes 1,5 L vand fra 20 grader til 100 grader. Vand har den specifikke varmekapacitet 4,2 kj/kg*grad, og densiteten (massefylden) for vand er 1,00 kg/L.a) hvor meget varmeenergi skal vandet modtage?Elke... -
opgave
ForumindlægHej igen. Jeg har vedhæftet en fysik opgave, som jeg godt kunne bruge noget hjælp til at løse. -
Rentesregning, fremtids- og nutidsværdi
ForumindlægJeg troede lige, at jeg havde styr på forskellen mellem fremtids- og nutidsværdi. Jeg havde sat mig for, at når vi snakker fremtidsværdi så sparer vi op, og ved nutidsværdi så låner vi penge, og bruger bl.a. gældsformlen, ydelsesformlen og restgældsformlen. MEN så læser jeg under fremtidsværdi de... -
Laplacetransformation
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lære laplacetransformationer.Mit problem er at jeg ved ikke hvordan jeg laplacetransformerer et produkt af to funktioner.Altså hvordan finder jeg fx. L{f(t)}=L{e^-t*cos(t)}Mange hilsner herfra -
EU
ForumindlægHej.jeg kunne godt tænke mig DIT bud om :1) 5 gode ting ved EU2) 5 dårlige ting ved EUtak på forhånd ;) -
areal af polygon
ForumindlægHejJeg har lige fået en opgave hvor jeg skal indtegne en fem-sidet polygon i et koordinatsystem og der efter beregne ´polygonens areal. Enten har jeg været fraværende den dag der blev undervist i det eller også har jeg sovet i timen, for jeg ved ikke hvordan jeg finder frem til det via de koordin... -
Efterposteringer
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal redegøre for, hvordan en efterpostering af konto 5100 afskrivninger på biler på 275 kr. vil påvirke en resultatopgørelse. Jeg er ikke sikker men jeg mener at åretsreslutat vil blive 275 kr mindre ellers er jeg helt blank... knuz Rikke -
Substitution
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen der måske kan hjælpe mig videre med min opgave?!Jeg skal beregne et volumen som drejes 360 grader rundt om x-aksen. Hertil skal jeg først have sat min funktion, som lyder:4/2x - 1 ,x>0,5i anden.Dette har jeg gjort og har til slut fået resultatet:16*(2x-1)^-2Je... -
Snorkraft
ForumindlægHej Kan jeg bede om hjælp til opg 3 b er gået i stå der. Jeg har prøvet at løse dem selv, men resultaterne passer ikke med facit. Har vedhæftet billede af opgaven venligst finde det. -
Prøve u/ hjælpemidler
ForumindlægHej!Jeg sidder og er ved at forberede mig til terminsprøven i morgen.Jeg har følgende opgave:"Bestem en ligning for den plan, for hvilken det gælder, at den er parallel med a og b og har samme afstand til a og b"a: x-2y+2z=0b: x-2y+2z-12=0Vil planen så bare hedde x-2y+2z-6=0? -
Fordoblingskonstanten - Haster
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i matematik i morgen og kiggede derfor, hvad der kræves af os til prøven. Jeg faldt over fordoblingskonstanten, hvilket jeg ikke har hørt om før. Nu har jeg så googlet mig frem til at forstå ideen i det, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan og hvorledes jeg regn... -
2.grads ligning,komplekse tal
Forumindlægkan ikke finde ud af at løse den...:(vil meget gerne have hjælp.... Z2+(4-4·i)·z+(-9+32·i)=0 -
Pendulet og 2. ordens differentialligning
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg ved, at formlen ser således ud: T = 2 • π •√(l/g) , hvor l er pendullængden og g er tyngdeaccelerationen. Jeg føl... -
Årlige proentvise vækst i BNP
ForumindlægHej Hvis man skal udregne den årlige procentvise vækst i BNP i et land, kan man så bruge denne metode?: BNP 1945 = 36 BNP 1988 = 1260 Forskel fra 1945 til 1988 = 43år (1260-36)/36*100 = 3400% 3400%/43år = ca. 80% årlig procentvis stigning i BNP Eller er denne metode helt forkert? -
Gitterkonstanten i meter
ForumindlægHej, har brug for hjlæp med en opgave, den lyder sådan her lyset fra en He-Ne laser sendes gennem et gitter med 600 ridser pr. mm og hen mod en skærm ´, hvor der dannes et antal pletter. a) hvad er gitterkonstanten i meter? b) hvor stor en vinkel afbøjer gitteret lyset? (første orden dvs. dor den... -
Differentialregning
ForumindlægHej.. Hvordan finder jeg differentialkvotienten af en funktion som hedder f(x) = 1/(x2-1) ? -
Lille engelsk oversættelse
Forumindlægokay måske ikke lille. men ikke særlig stor. der er nogle få ord jeg ikke ved hvordan jeg skal oversætte så som: -folketing/folketinget -præsidentialsystemer -parlamentaristiske tokammer -landsting Her er hele teksten (jeg ville være evig taknemmelig hvis der var nogle der gad at se den igennem... -
potensvækst
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal bestemme b, men det er den første af slagsen jeg har haft for, og jeg kan ikke helt gennemskue den.Jeg har bestemt a til at være -1,9 og jeg har desuden en tabel over x og y-værdier.Er der en der vil forklare hvordan jeg skal gribe det an?På forhåndt tak for hjælpen.
