Søgning på: antal eksamener. Resultater: 18161 til 18180 af 22257
-
Opsendelse af rumraket
ForumindlægI denne opgave, er jeg i tvivl om, hvad krokodillenæbbet betyder, der er imellem 0 og 280 (0 ≤ t ≤ 280) Hvad skal det helt nøjagtigt betyde, for er ikke helt med? -
hjælp!!
ForumindlægJeg skal op i matematik mundtligt og forklare: hvorfor kapitalfremskrivningsformlen ser ud som den gør. -
Andengradspolynomioms egenskab
ForumindlægHEYYYY! Hvad er nogle egenskaber ved andengradspolynomier... Det spørgsmål har jeg fået, og ved ikke hvad der menes med egenskaber -
Bestem den gennemsnitlige årlige procentvise rente
ForumindlægTo søskende arver hver 250 000 kr. (...) Den anden indsætter sin arv på en konto med variabel rente. Efter 5 år står der 287 574,50 kr. på denne konto. b) Bestem den gennemsnitlige årlige procentvise rente for denne konto. Jeg er lost på den her. Hjælp please. På forhånd tak :) -
løsning af ligning
ForumindlægJeg skal løse følgende ligning 2244*(1.06)^(x)=118.561*x + 1197.8 jeg bruger mi CAS værktøj solve(2244*(1.06)^(x)=118.561*x + 1197.8, x) Jeg får dog kun dette som svar (1.06)^(x) - .052835*(x + 10.1028)=0 Warning: More solutions may exist Hvad gør jeg galt? -
Opstilling af en simpel fiskerimodel - matematisk
ForumindlægJeg sidder og har problemer med hvordan man egentlig opstiller en simpel fiskerimodel. Hvad skal man vide for at kunne opstille en sådan model? Og er der en måde hvorpå man eventuelt vil kunne vise det grafisk? Jeg håber meget at der er nogen som kan hjælpe mig -
Gitterlignigen
ForumindlægJeg har slet ikke styr på hvordan man udleder gitterligningen. Så er der en der her styr på hvordan man udleder gitterligningen?? -
Finde lufts densitet med temperatur og tryk
ForumindlægI fysikundervisningen bygger en gruppe elever en lille varmluftsballon. Ballonen har en volumen på 450 L. Inde i ballonen måler eleverne en temperatur på 70C. Lufttrykket inde i ballonen er naturligvis det samme som trykket udenfor ballonen. Eleverne kan se på DMI's hjemmeside se at lufttrykk... -
Halveringstid?
ForumindlægHej jeg har en rapport om halveringstid, men jeg kan næsten ikke finde noget om det. Jeg har fundet lidt i min fysik bog og lidt på nettet, kan nogen hjælpe miig. Jeg har skrevet dette indtil videre: Halveringstid er den tid, der går før halvdelen af stoffet er omdannet til et nyt stof (henfaldet... -
Biler, fart og CO2-udledning
ForumindlægHej, forstår ikke dette spørgsmål: 5.3 Undersøg hvilken fart bilen skal køre med for at udlede mindst CO2 pr. kørt kilometer ifølge modellen. Tak! -
andre solsystemer??
Forumindlægfindes der andre solsystemer?? har en veninde som ikk rigtig tror på at en stjerne er en sol i et andet solsystem?? så hjælp mig lige tak.. :D -
Sinus ligning (løs uligheden)
ForumindlægLøs uligheden: sin(x)0,453 hvor x ligger i [0;2PI] Det længe siden jeg har haft matematik så det skal ind med ske tror jeg. til info bruger jeg Maple som CAS værktøj. Hvad jeg tror jeg skal Jeg forstår jeg kan løse sin ligningen med Intervalsolve kommando [0.4701275486, 2.671465105] så... -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHeeyy.. Jeg sider her med en af mine eksamenspørgesmål, og har svært ved at løse den.. som er : Gør rede for den eksponentielle vækstmodel , gerne i tilknytning til rentesregning eller et andet eksempel. 10-talslogaritmefunktionen, tallet e. Differentiation af eksponentialfunktionen . Giv eksemp... -
andengradsligning
ForumindlægI en model antages det, at befolkningstallet kan beskrives ved funktionen f(x)=−0,164x2 +18,9x+710, hvor f(x)erbefolkningstallettiltidenx(antalårefter1900). a) Benyt modellen til at bestemme, hvor stort befolkningstallet i Gedser var, da det var størst, og hvornår befolkningstallet i Ged... -
Hvor mange procent skulle filmklubben give i rabat på billetter, hvis det skulle betale sig for Liva at være medlem?
ForumindlægHalløj Jeg har bruge for hjælp til opave 1.4 :) Jeg håber virklig jeg får en dyb svar. Fil til opgaven ligger herunder. -
Funktioner
ForumindlægHej synes det forvirrer mig med de 0'er Tak på forhånd! -
er mennesket et produkt af arv og/eller miljø? og hvorfor
Forumindlæger mennesket et produkt af arv og/eller miljø? og hvorfor -
pH ved titrering
ForumindlægH2SO3 er en diprotisk syre, med Ka(1) = 1,25 * 10^-2 og Ka(2) = 5,6 * 10^-8. Beregn pH ved først ækvivalenspunkt når man titrerer 25 mL 0,100 M H2SO3 med en 0,100 M NaOH-opløsning. Det giver 4.58. Jeg vil meget gerne have den forklaret i detaljer helt simplificeret, da jeg gerne vil have forståe... -
Varme
ForumindlægEthen (C2H4) reagerer med dihydrogen og danner ethan (C2H6). Hvis der afgives 137 kJ per mol C2H4 der reagerer, hvor meget varme afgives når 15,0 kg C2H6 dannes? M(C2H6) = 30,07 g/mol
