Søgning på: respiration formel. Resultater: 18481 til 18500 af 21820
-
Geometri
ForumindlægDen ville åbenbart ikke vedhæfte filen -.- Prøver igen... -
Diff. regning
ForumindlægBetragt funktionen g(x) = x^2 + x -2. - Beregn hældningen af sekanten mellem punktet med x = 1 og punktet (3, 10). - Opskriv et udtryk for sekanthældningen mellem punkterne med x = 1 og x = 1 + h, og reducer det mest muligt. - Undersøg hvad sekanthældningen går mod, når h går mod 0. Fortolk svar... -
Vektorfunktioner og parameterkurve
ForumindlægHar meget svært ved denne opgave. Er ikke helt skarp på vektorer og parameterkurver. Hvordan skal opgaven løses (den er vedhæftet) -
MAT A haster
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med disse tre spørgsmål? 1) Hanna vinder 10.000 kr i lotto og vælger at sætte dem ind i en bankkonto med en fast rente på 3,5 %. Hvor lang tid tager det før beløbet er fordoblet? 2) Sabina sætter 2000 kr på en konto hver år fra da hun var 10-år til hun er ... -
Vandret tangent i skæringspunkt med y-aksen?
Forumindlægf(x) = 10 (e0.05x+e-0.05x) -5 hvor -23 < x < 23 b) Vis at grafen har en vandret tangent i skæringspunktet med y-aksen Hvordan gør jeg dette .. Har vedhæftet billede for visuel hjælp :) ? Jeg har fundet min skæring med y-aksen som ligger i (0 , 15) På forhånd tak :) -
Kvadrathod - i hånden
ForumindlægHvordan er det nu, man regner kvadratrod ud i hånden? Altså uden brug af lommeregner? F.eks. kvadratroden af 10? Altså, hvad er formlen? På forhånd tak. -
Opskriv en ligning for hver af de linjer, som siderne ligger på.
ForumindlægΔABC har vinkelspidserne A(-1,3), B (5,6), C (4,-2). Opskriv en ligning for hver af de linjer, som siderne ligger på. Kan nogle hjælpe mig -
Begyndelsesfart!!
ForumindlægHeej allesammen, sidder med en fysik opgave, og er gået lidt i stå i denne, så håber meget på noget hjælp. En bold kastes lodret, så den når 35 m op. - Hvilken begyndelsesfart havde bolden? -
HJÆLP til opgave om Vektorfunktion
ForumindlægHej Jeg håber nogle derude kan hjælpe mig med denne mateamtikopgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Den virker ret uoverskuelig. -
Ligninger og funktioner
Forumindlægen funktion går gennem de to punkter (4,14) og (10,3) beregn ligningen for funktionen hvis den er : eksponentiel linære -
Tangentens ligning!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med at finde ligningen til tangenten for denne graf: f(x) = e2x-2x^3 Jeg kender punktet A(-1,f(-1)) Tak på forhånd. -
hjælp, mat b mundlig eksamen.
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b-niveau, og vi har fået 18 spørgsmål udl. Jeg er i tvivl om, hvad der er godt at tale om i nogle af emnerne. Trigonometri har disse to: fortæl om sinus-relationerne og deres anvendelse på vilkårlige trekanter fortæl om cosinus-relationerne og deres anv... -
spørgsmål til kemi (kort)
ForumindlægHej derude, jeg skal viderebringe et par spørgsmål min søster har. spørgsmål 1) mht. ligevægtsloven; opskrives den altid således, at den ser ud som Kp= ((reaktant 1 * reaktant 2) / (produkt 1 * produkt2) eller har det noget at gøre med hvilke fase de er i (altså s, g el. l) . Begrund gerne. ... -
unfair årskarakter - kan jeg klage?
ForumindlægHej alle sammen. Sagen er at jeg lige har fået mine årskarakter for 3.G, hvor jeg har fået 7 i skriftlig biologi. Og ja jeg ved godt at 7 er en god karakter, men jeg synes bare ikke karakteren er begrundet når jeg kun har fået 10 og 12 for ALLE og jeg mener ALLE mine skriftlige afleveringer i b... -
Kuglens ligning
ForumindlægHej jeg har bare et spørgsmål. Jeg har fået til opgave at løse kuglens ligning hvor jeg også skal finde tangent Kuglen har følgende ligning ((x^2+y^2+z^2)/9)-9=0 => (x^2+y^2+z^2)=81^2 Opgave a Bestem centrum og radius for kuglen Dette må da være (x-0)^2+(y-0)^2+(z-0)^2=81^2 Så centrum må væ... -
She was the fattest of the two sisters
ForumindlægEr der en fejl i følgende sætning? She was the fattest of the two sisters -
Bestem V som funktion af M
Forumindlæghar fået oplyst logV= -1.64 - 0.27logM jeg har løst M= 3000,så bliver V= 0.002637 b) bestem V som funktion af M, hmm? står den ik som funktion af M i forvejen? eller skal man fjerne logaritmen, så man får V= M0.27 - 1.64 ? -
Halverings/fordoblingskonstanten
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til mundt. mat eksamen (....hurra....) og skal kunne bevise halverings/fordoblingskonstanten. Jeg har fundet et meget godt klip på youtube, som forklarer det storartet (http://www.youtube.com/watch?v=f10COBmHf48 ) , hvor jeg dog ikke helt forstår en ting (som jeg håbede I... -
Bevis ubestemte integraler.
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen ved hvad jeg helt præcist skal læse på omkring ubestemte integraler. Jeg ved hvad en stamfunktion er og har bevist hvordan man fra en stamfunktion finder samtlige stamfunktioner f1(x)=F(x)+k. Forståes "Bevis desuden nogle resultater om ubestem... -
Epot > 0 men hvad er Ekin så?
ForumindlægHejsa. Jeg er blevet lidt i tvivl mht. potentiel og kinetisk energi Jeg har den her blypose på et bord og den har lige nu ingen hastighed, dvs. Ingen kinetisk energi (endnu, det kommer først når jeg skubber den ned fra bordet) og derfor er Epot > (større end) 0 men så tænker jeg lidt, - hv...
