Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 19001 til 19020 af 73461
-
Undersøg, mat
ForumindlægNogle der lige vil komme med nogle hint til denne opg her: I et koordinatsystem i rummet er en kugle K og en plan a bestemt ved K:(x^2)-2x+(y^2)-4y+(z^2)+6z=22 a:2x-4y+4z-18 Jeg skal undersøge om a er en tangentplan til K???? hmmm, det enste jeg kommer i tanke om er at jeg kan skrive K om t... -
HJÆLP til overstættelse - engelsk få ord.
ForumindlægHej derude (; Hvad hedder følgende på engelsk, jeg har prøvet men har ikke kunnet finde nogen af dem i ordbog.. - Parrim - Krydsrim - Fletrim - Bogstavrim Mange tak på forhånd (; -
Reduktion af dobbeltbindinger
ForumindlægHvordan reducerer man nogle dobbeltbinding uden at beskadige carbonylgrupper? -
Differentialligning
Forumindlægs(t) = ((-t+10)^2 -19)^0,5 er løsningen på s(0)=9 ds/dt = -(s^2 +19)^0,5 /s Hvordan viser man det? -
parabel mat
ForumindlægJeg får oplyst tre punkter i en parabel, og ud fra de punkter skal jeg bestemme a,b,a, hvordan kan jeg det?? Man sku kunne det på to måder. -
Løsning af differentila ligning
ForumindlægOpgave er i vedhæftedefil på forhånd tak -
Finde forskrift ud fra toppunkt og andet punkt
ForumindlægKan det lade sig gøre at finde en forskrift for en anden gradsfunktion, hvis man kun kender toppunktet og et andet punkt? Eller hvad er minimum? Og hvordan gør man? -
differentialregning
Forumindlæger der en der kan forklare hvorfor 3*sin(3x) differentieret bliver 9*cos(3x) og ikke 3*cos(3x)? Fx bliver 5*sin(x) differentieret 5*cos(x)... Forstår det ikke -
Simpel ligning
ForumindlægHvordan løses flg. ligning i hånden : t + (-12) + t^2 = 0 ??? -
Bevis for faktorisering af 2.gradspolynomie
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der evt var nogen der kunne hjælpe med et bevis for faktorisering af 2.gradspolynomie, altså rødderne, d > 0..... Skal lige siges det er højniveau mat. for sproglig :P På forhånd tak -
Kontinuitet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og læser op til matematik mundlig (1-årigt forløb til A niveau), og har styr på alt nu skulle jeg mene. Men jeg kunne godt tænke mig at brilliere lidt :D Jeg sidder så og ligger mærke til at stort set alle mine beviser forudsætter at funktionerne er kontinuerte. Jeg ved godt... -
Historisk trigonometri - sin, cos, tan
Forumindlægjeg er ikke sikker på hvordan jeg løser denne opgave, på forhånd tak! -
Udregning af osmotisk tryk
ForumindlægHej :) Jeg har lige et spørgsmål. Opgaven er vedhæftet som billede. Jeg ved, jeg skal bruge følgende formel til at finde den osmolære koncentration: cosm = nosm/Vopløsning og derefter bruge osmotisk tryk = RT x cosm Men hvordan udregner jeg cosm? Jeg håber, der er en venlig sjæl, som ... -
Isolering
ForumindlægHvordan isolere man T_slut i denne formel. Q = m_vand * Cp_vand * (T_slut - T_start) -
Sammenhæng
ForumindlægFor en bestemt kobbertråd kan sammenhængen mellem den elektriske modstand og temperaturen udtrykkes ved formlen y=0,218x+56. Hvor x er temperaturen (målt i Celcius) og y er modstanden (målt i ohm). spørgsmål: Hvad fortæller tallene 0,218 og 56 om sammenhængen mellem modstanden og temperaturen? ... -
Titrering!!!!
Forumindlæg1.titrering: 10,0 mL HCl titreres med en 0,10 M NaOH. Dette gav følgende sammenhænge mellem tilsat mængde NaOH, V, og pH. V/mL : 1,0 3,0 5,0 7,0 7,5 7,90 7,95 8,05 8,10 8,5 9,0 10,0 pH: 1,2 1,4 1,7 2,2 2,5 3,3 3,6 10,4 10,7 11,4 11,7 12,0 a) Bestem æk... -
Planens ligning?
ForumindlægHvordan bestemmer jeg planens ligning? -
noget med differentialligning..
ForumindlægHej. Jeg har lige et problem med denne opgave. Jeg kan ikke rigtig komme videre med den. Når p angiver en bestemt vares pris, og t angiver tiden efter at salget af varen er startet, så opfylder p differentialligningen: dp/dt = 42 - 0,042p , hvor p angives i kr. og t måles i døgn. a) Bestem en... -
Et trick eller virkelighed?
ForumindlægTjek det her ud og fortæl mig om det virkelig kan lade sig gøre rent kemisk, eller om det bare er vandet i mælken som bliver så kold at det fryser til sukkerlignende krystaller?? http://www.metacafe.com/watch/825390/how_to_turn_milk_into_instant_sugar/ Jeg vil desuden gerne have hjælp til op... -
funktion af parabel
Forumindlæglidt hjælp ville være dejligt. jeg har en parabel hvor jeg kender to punkter og toppunktet,men hvordan regner jeg funktionen af parablen ud. det ene punkt er (-4,0) og det andet er (0,0) toppunktet er (-2,-1) er du ikke sød at skrive de formler du bruger?
