Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19281 til 19300 af 22257
-
radioaktivitet
ForumindlægEn der kan forklare på en meget meget let måde, hvad radioaktivitet er, "overordnet"tak -
en lille opgave!
Forumindlæghej med jer.Jeg har denne opgave for, men jeg sidder fast og behøver hjælp.http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=2977Skal grafregnerens funktion 'binomcdf(n,p,r)' beregne den kumulerede sandsynlighed?Eller gør jeg det forkert?Vær venlige og hjælp mig. Tak. -
Hjælp til problemformulering om det nordiske forsvarssamarbejde omkring 1948
ForumindlægHej.Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag på ca. 12-15 sider om et valgfrit emne. Efter meget betænkningstid er jeg nået frem til at ville skrive om det nordiske forsvarssamarbejde mellem DK, Norge og Sverige i 1948. jeg søger hjælp til en god problemformulering. Har tænkt på noget i retning af... -
Hjælp til matematik..
ForumindlægHejsa! En opgave ser sådan ud: Et par vil have fire børn. Første barn blev en dreng. Hvad er sandsynligheden for, at de får en pige? Hedder regnestykket ikke så 1/3 * 2/3 * 3/3??? Hvornår skal man egentlig pluse, og hvornår skal man gange i sandsynlighedsregning? Tak på forh... -
areal??
ForumindlægEn terning har rumfanget 3,375 cm3 ?Bestem terningens overfladeareal. -
differentialligning
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med opgaven? a) dN/dt=0,022*N dN/dt=0,022*107,64 = 2,37 -
hjælp til matematik haster!!!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjæp til at løse nogle opgaver. jeg ved slet ikke hvordan jeg skal løse dem er helt lost. På forhånd TAK -
Aktiv dødshjælp
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skriver om Kant og Bentham, men er kommet i tvivl om hvad de to synes om aktiv dødshjælp? og hvilke begrundelser der er for det? Jeg tror nemlig at Bentham er for og Kant er imod, men er det rigtigt? Synes de to er en smule uklare på dét punkt, så på forhånd tak :) -
Hjælp til kemi spørgsmål
ForumindlægHvordan kan man beregne nedenstående opgave? Jeg ved heller ikke, hvilken formel/metode som jeg skal benytte mig af. Håber nogle kan hjælpe med dette. Opgave: Beregn koncentrationen af hydroxidioner i følgende tre opløsninger: 1. 1,0% KOH 2. 1,0% NaOH 3. 1,0% Ca(OH)2 Gå ud fra, at al... -
skriftligt fravær
ForumindlægHej. Jeg ville bare høre, om der er nogle, der ved noget omkring, om det er muligt at gå et helt skoleår med én manglende aflevering uden at blive gjort opmærksom på dette af studievejleder eller skolen? Eller skal skolen gøre noget ved det, hvis man har manglende afleveringer, ligegyldigt hvor ... -
opsparingsannuitet
ForumindlægJeg skal bevise formlen for opsparingsannuitet; An = A (1+r)n -1 / r. Hvordan skal jeg bevise det? -
en der kan hjælpe mig med mat
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=7907 Øvelse 22 Wolsley Cardel fræser 1985/2850*100 2850-1985 Amerikansk MTD 5 HK 2995/3525*100 3525-2850 Stor amerikansk 23" 2185/2485*100 2485-2185 øvelse 23 100-93 93*100/100 øvelse 24 ... -
fremskrivning
ForumindlægHvis man har et beløb på kr. 100.000, hvor meget ville det beløb så vokse til på 10 år ved en rente på 5% pr. år. ved helårlig og kvartårlig´? og forklar hvorfor der er forskel på beløbet? Helårlig: k10 = 100.000 (1'0,05)^10 = 162.889,46 kr. ´Hvad skal man opløfte i, når det er kvartårlig? -
Kongruens (Lassen)
ForumindlægHeey. Hvordan skal 'lassen' bøjes med 'uns' som subjekt? Evt. "(lassen) uns doch mal in Ruhe..." På forhånd tak. -
samfundsopgave?
ForumindlægKunne godt tænke mig at en samfundsfags lærer/expert eller andre der er har et tilhørsforhold til fagets orintering.Ville se min opgave igennem. Tak på forhånd. evt skriv din mail,så jeg kan tilføje og dermed sende dig opgaven :) -
Dansk/Historie opg. 2.g ?
ForumindlægEr der nogle, som har en idé til et overemne i faget dansk el. historie ELLER begge dele samlet? Jeg er lidt på bar bund. Søger hurtigst muligt svar, da min seddel skal afleveres i morgen :( På forhånd tak! -
Induktion - magnetisme
ForumindlægHej Imorgen skal jeg op i fysik og mangler stadig at forberede emnet "magnetisme, induktion og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad induktion er. Er der nogen der kan give en god og præcis beskrivelse af hvad induktion er? På forhånd tak Mvh Nicklas -
stofmængdekoncentration
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til eksamen i kemi C Jeg sidder lige nu og skal forklare stofmængdekoncentration. Formlen er jeg med på: c = n / V MEN! Når jeg så rent praktisk taster det ind for et specifikt ex fra et forsøg om c-vitaminer, får jeg ikke det korrekte svar! Jeg VED at: ... -
procentvis ændring
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem med lidt simpel mat. Håber i kan hjælpe. Hvis der er biler 300 i 1965 og 5.000 i 1988, hvad er så den procentvise stigning pr. år? På forhånd takk :) -
differentialligning test af model
ForumindlægHej jeg vill hører om der er en der kan hjælpe med delopgave b i den vedhæftede opgave? M(m) har jeg fået til i delopgave a)
