Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19761 til 19780 af 22257
  • Sandsynlighedsregning og statistik

    Forumindlæg
    Hej, er der en som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Eller hjælpe mig i den rigtige retning? Skal man benytte chi i anden? På forhånd tak :)
  • MINDRE MATEMATIK PROBLEM :/

    Forumindlæg
    ? Redegør for formlen (1+ry) = (1+rx)a, og giv selv eksempler på beregninger af ukendte størrelser med brug af formlen. Bevis desuden formlen. er der nogen der ved løsningen til den, det er den sidste opgave ud af cirka 20, og jeg er helt blank angående denne :( er taknemlig for al hjælp :)
  • Få lommeregner til at vise sandt/falsk?

    Forumindlæg
    Er det muligt at få min TI-nspire CAS til at vise sandt/falsk? Kan jeg få min lommeregner til at vise om dette eksempel er sandt eller falsk? 1/(cosx)^2 = (tanx-1)^2 + 1 Jeg er godt klar over at det er falsk, men kan lommeregneren på nogen måde fortælle mig det? På forhånd tak
  • hjælp

    Forumindlæg
    et 9 dage barn. vejer 3600 g .vægten er steget med 160 % pr døgn. hvor meget villebarnet have vejet de det var 5 døgn gammel ?
  • Hvor mange omgange drejer motoren, hver gang hjulene drejer en omgang?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en opgave som jeg ikke helt ved hvordan man løser. Så jeg håber at der er en venlig sjæl derude som kunne tænke sig at hjælpe mig :) På forhånd tak :D Opgaven er i nedenstående link: http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2010/fysik_A_htx_aug23/opgave4/fr...
  • Damp, nogle der kan hjælpe?

    Forumindlæg
    halløj jeg har den her opgave her omkring damp -- i kan se den på billedet som jeg har vedlagt.
  • Giv hver af de tre forbindelser et systematisk navn.

    Forumindlæg
    Jeg skal tildele systematiske navne til forskellige forbindelser, men den sidste volder mig besvær PO4-3 Det er det -3 der forvirer mig, jeg ved det er fordi den har afgivet elektroner, men hvad kalder jeg det? hvis -3 ikke var der, ville jeg kalde den Phosphortetraoxid
  • Ligninger

    Forumindlæg
    Hej people ;) Er der nogen som kan hjælpe med de har 2 opgaver?? har været stuck i dem de sidste 2 timer og kan ikke komme videre. sætningerne skal skrives om til ligninger.. Opgave 3 I den indiske afhandling "Lilawati" fra det 8. århundrede formuleres et sted følgende problem: &quo...
  • Grafer i Excel

    Forumindlæg
    Hvordan kan man tegne disse i Excel: f(x)=2x+4 og g(x)=3x+4 Altså kan man gøre så to grafer vil skære i hinanden i Excel? Hvordan det? Jeg skal højst sandsynligt bruge det på tirsdag i problemregning til et af spørgsmålene. Kan I hjælpe mig trin for trin til hvordan? På forhånd, mange tak...
  • Fysik - newton love

    Forumindlæg
    En bil kører 90 km/t og bremser hårdt op. Bilen kører herefter 30 m, inden den holder stille. a. Hvor stor er accelerationen under opbremsningen? [arbejde]=[kraft]*[vej] er det ikke det her jeg skal bruge? :) Tak for hjælpen på forhånd
  • Kortspil

    Forumindlæg
    Hej, jeg har problemer med et spørgsmål - jeg kan ikke få det til at give mening i mit hoved. Er der nogen der vil hjælpe mig?:) I et kortspil har Svend og Bo valgt at fjerne alle billedkort og 10'ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man skal trække to kort. Hvis man trækker ...
  • Absolut konvergens

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen, der kan hjælpe med opgave 3 i den vedhæftede fil? Tak
  • Matematik eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til b og c, på forhånd tak!!
  • Kemi opgave

    Forumindlæg
    Hej folkens, det kunne sku være ret med lidt hjælp til den her opgave Mange tak;)
  • et eksempel på lineær vækst .. der driller!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal konstruere tre eksempler fra "det virkelige liv" indenfor henholdsvis lineær, eksponentiel og potensvækst. men det der er lidt specielt ved opgaven er at jeg ikke skal finde x, men derimod beregne a, hældningskoefficienten. det volder mig nogle problemer, og jeg kunne rig...
  • Gitterforsøg

    Forumindlæg
    d = n · lambda/sin(øn) d = 1 · 662 nm/sin(3.6) d = -1496 resultatet passer ikke. Hvad skal jeg gøre?
  • Hvordan er undervisningen på STX

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan forgår undervisningen på STX? Altså, i folkeskolen så kan en lærer en vælge en og sige "Ja, Jonas, hvad er 27x4" ? Er det også sådan på gymnasiet? Er det mere: "Følg med, og notere, hvad læreen siger" ? Tak
  • Procentregning

    Forumindlæg
    hej folkens, håber der er en venlig sjæl som har lyst til at forklare mig disse opgaver! Takker på forhånd :-) Lise sparer op til en ny bil, og sætter hver måned 2500 kroner ind på en konto til 0.2% i månedlig rente. a) Hvor meget vil Lise have sparet op efter 2 år? b) Hvor længe skal Lise s...
  • atomer/U og mol/g

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved hvad en N-atom, S-atom og C-atom er har et spm: redegøre Atommasse/molarmasse, herunder U, mol, masse og Avogadro tal takker
  • Eksame - Emnevalg. HJÆLP!

    Forumindlæg
    Ok, skal her i næste uge aflevere min synopsis, men jeg har slet ikke valgt et underemne endnu! Så jeg vil gerne høre om I har nogle forslag? Vores overemner muligheder er: - New Zealand - Being Young - Racism - Violence På forhånd tak! btw. her kan i se mit pensum også.