Søgning på: virksomhedsøkonomi a systime. Resultater: 19901 til 19920 af 143648
-
Vektor og en forskrift for en ret linie
ForumindlægJeg har en vektor med en længde q\nOg en ret linie med flg. forskrift:\ny=a*x+b\nHvordan kan jeg beregne q? -
vinkler udfra punkter
ForumindlægHejsa Har godtnok lige lidt start problemer... kan simpelthen ikke huske hvilken formel jeg skal bruge til at udregne vinklerne i en trekant når jeg kun har punkterne A(-1,8) B(7,2) C(7,8) Håber nogen kan hjælpe -
Studieretning: Matematik, fysik & kemi
ForumindlægEr der nogen som har følgende studieretning: Matematik A, Fysik B & Kemi B? Da det er en meget populær linje, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor svær den egentlig er - jeg skal nemlig have den. Hvad synes I om denne linje? Er den nem, svær eller hvad? Og hvor god skal man være til fagene,... -
Beregning af en sidelængde i en trekant
ForumindlægHej, Jeg har brug for lidt hjælp til denne her opgave. Jeg har lavet opg. a hvilket jeg fik til 4,05 men nu har jeg lidt problemer med at udregne anden opgave b. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd :) -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Er svaret på opgave 3 100 = 4 · a2 (100 / 4) =a2 2√(100/4) = 5 Hvordan løses opgave 4, når jeg ikke kender a hvordan skal jeg så finde diskriminanten d = b2 - 4ac På forhånd tak -
median i trekant
Forumindlægjeg har lige en opgave her. Jeg skal bestemme længden af medianen mc trekanten vinkel A er 26,1 /AC/ er 5 og /BC/ er 3. Vinkel C er stump og /AB/ er 6,5. men hvordan udregner jeg medianen for c. tak -
Hvilken af figurene er linær funktioner?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave. Hvilke af disse figurer er billeder af funktioner? I fasit listen står der "B,D,E,F og H er billeder af funktioner. A og C er ikke billeder af funktioner, da der er knyttet flere funktionsværdier til en værdi af den uafhængige variabel. G er ikke et billede af ... -
Bevis y = ax + b
ForumindlægJeg skal bevise y = ax + b Fandt denne hjemmeside med beviset som er identisk til det der står i min matematikbog: http://www.hax.dk/pdf/matCp5253.pdf Men hvordan kommer jeg fra BC/a = x/1 til BC = ax? -
hvordan finder man den modstående katete til v?
ForumindlægHeej (: Jeg har brug for noget hjælp til en aflevering (: Jeg kender vinkel A, som er 3,2 grader, så kender jeg hypotenusen/c som er 4,2. hvordan udregner jeg så den modstående katete/b? tak på forhånd :D -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med den her forstår det slet ik På grafen for den lineære funktion f(x)= ax + b ligger to de punkter (3,5) og (6,8). Bestem konstanterne a og b i forskriften. Undersøg om punktet(4,7) ligger på den rette linie -
Digital signalbehandling
ForumindlægHej Nogle foreslag, hvordan man kunne gribe det her spørgsmål an til en fremlæggelse Diskuter hvorledes et analogt signal behandles i digital signalbehandling. Herunder ønskes begreber som sampling, Anti-aliasing, lavpasfilter, A/D konvertering, rekonstruktion behandlet. -
Rette opg.
ForumindlægEr der nogen der vil rette mine op gaver.Opgave 1 :Indien:Befolkning 781 mio.Vækstrate 2,0 %Kina:Befolkning 1072 mio.Vækstrate 1,1 %Hvornår overhaler Indiens befolkning Kinas ?Angiv en forskrift for Indiens befolkning, den uafhængige variabel er antal år efter 1992.For at finde forskriften ... -
HASTER...Waltzing Matilda...HASTER
ForumindlægHej jeg vil være meget taknemlig hvis der var nogle dergad at rette denne stump teks...Waltzing MatildaThis song is about a Swagman and a billabong. The Swagman is a thief and he stole a jumbuck and ran from the police. He stole the jumbuck because he is very hungry. He had before been in the pr... -
Læs min dagbog for fejl :-)
Forumindlæg¡Hola! Jeg har skrevet en dagbog på spansk, hvorefter jeg har forsøgt at rette den. Dog er det som altid, at det er svært at se ens egne fejl. Dagbogen skulle meget gerne kun være skrevet i nutid og førnutid. Kom helst med konstruktiv kritik, som jeg kan bruge :-) Los lunes y todos los demás dia... -
Vektorer opgaver
ForumindlægHej. jeg har lige to vektore opgaver jeg sidder lidt fast i. den ene er hvor jeg skal bestemme en ligning til planen, som har a som normal vektore? hvordan gør jeg lige det? og den anden forstår jeg ikke helt formuleringen og hvordan jege giber den an. opgaverne er vedhæftet. på f... -
Hurtig rettelse af lille engelsk stil
ForumindlægHej, jeg ville høre, om der ikke lige var en der ville se min engelske stil igennem? TAK på forhånd :) , sætter den ind længere nede.. Dear Lizzie. Good to hear from you again. I can see that you really love your new hobby – white water rafting. So I will love to tell you about my hobby. M... -
Engelsk Stil
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil v;re s'd og rette min stil... har den ikke paa dansk. The movie is about Eminem and his life, together with his friends and family. Who tries to survive in a real bad environment? He is living in a Trailer Park, with his little sister, his mum and her boy frie... -
Spansk tekst, rettelse (datidsformer, gerundium)
ForumindlægDen danske tekst har jeg selv skrevet. Er datiden rigtig oversat (imperfektum/præteritum)? Den danske tekst: Jeg hedder José, jeg bor i provinsen Holguín og boede tidligere i Santiago i Cuba. En dag da jeg spillede musik med min gruppe Universo på en bar, trådte en meget smuk pige ... -
kort oversættelse
Forumindlæghej jeg er i tvivl om min oversættelse, det kunne være dejligt, hvis der var nogen som ville se på den (håber i kan se bort fra trykstregerne, da jeg ikke kan finde ud af at lave dem her på computeren) Den lille mand boede i en stor by. Han gik klædt i gråt, hans hår var gråt og hans blik var g... -
25 Sætninger (El Mariachi) - Oversættelse til Spansk (rettelse)
ForumindlægEn ven, og jeg sidder og laver spansk, men har kæmpe problemer med disse sætninger, da de simpelthen ikke giver mening. Den dansk version, der skal oversættes til spansk: 25 drabelige sætninger der skal oversættes 1. El Mariachi dræber Moco. 2. Han myrder ham. 3. El Mariachi dræbte Moco. 4. Han ...
